I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Middlesex och Fröken B - Sömnlöshet

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-04 19:34

Middlesex och Fröken B - Sömnlöshet

Efter en lyckad spelning på Pustervik ihop (The Message) har Middlesex och Fröken B spelat in en helt ny låt tillsammans!

Ladda ner Länk till http://Sömnlöshet

Droppa gjärna en kommentar om du har tid/lust eller bara lyssna å softa! (:

Mollgan, Middlesex.
"Jag är hög och het så kalla mig ers höghet"
www.middlesex.nu

2008-08-05 01:01
yao!
Tänkte kliva in lite snabbt och lämna en komentar bakom mig, till minne av den kännslan man fick av en låt som denna.

Så jag börjar med att säga att låten var tighnoicce i mina lurar, men har som vanligt väldigt svårt för ljudkvaliten myspace ska lämna efter.

beatet var off the hook, välldigt flummigt flow i det. big upp till the maker!
Gillar erat mystiska delivery med fresh rim schema från killen som börjar.
fröken b gör det nice här, blaow älskar den rösten asso.!

fastnade dock inte jätte mycket för den killen som la sissta versen, men skön röst dock..

big up och uppuppupp för denna

peacee!
rap- http://www.myspace.com/FrankieNobel
beats- http://www.myspace.com/rollablaize
  Disturbed Vibes Basement

2008-08-05 16:39
franknobel
Tack för din kommentar! Väldigt kul med en sån välskriven kritik/beröm! (:
Hoppas det är ok att jag ger ett lika långt svar? kunde inte hålla mig d;

Angående ljudet håller jag med, och tror precis som du att det är myspace som gör det. I alla fall till stor del.

Tack! Det är jag som gjort beatet (Mollgan från Middlesex) och det är faktiskt även jag som spelar melodica mot slutet haha! Fett flummigt mode jag var inne i då.

Det är jag som börjar, eller, det är Ballistic som droppar första "refrängen", men jag kickar första versen. Så tack så mycket!

Jag kan bara hålla med, Fröken är fet! riktigt kul att köra med henne.

Sista killen heter Ebbot (också från Middlesex) och smaken är som baken, själv diggar jag att han lägger det rätt mystiskt men jag tackar ändå för kritiken!

kärlek!

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-05 17:35
Riktigt skön låt :] Bra Text , skönt beat och nice flow =) men gillade Faktist din låt "Dags att gå mer" ;) den var galet skön... Peace
 Jmkproduction @ || Du är Lika billig som nudlar på Lidel Bitch. Jag är som gubben i lådan , har alltid nått på G

2008-08-05 17:41
nice låt,får nog säga att jag gillade fröken b's vers mest
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-05 17:49
jmk__
Tack så mycket! Kul att du diggade Dags Att Gå också! Jag måste bara va en jobbig jävel och understryka att Middlesex är en grupp. Vi är tre rappare, pluss två sångare till när vi spelar live. Angående "din låt" som du skrev d:

afro_p P17
Tack! mmm hon e som sagt riktigt tung på denna!

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-05 18:03
fröken äger den..

2008-08-05 18:17
fet låt

2008-08-05 20:15
Äntligen uppe!
Vi tackar för kritiken!
Frid!
middlesex.nu

2008-08-05 20:18
är det någon ny skiva ller nåt nätsläpp på g eller?

2008-08-05 20:32
Exe-Poused

Haha faktiskt inte. Eller historien är rätt flummig, jag ska försöka skriva det så gott det går men pallar du inte läsa så förstår jag dig d:

Den här låten skulle vara med på ett större netplay vi tänkte släppa (med arbetstiteln Musik Noir). Vi tänkte mest spela in lite grejer som vi kört innan men aldrig släpps nånstans. Men när vi väl spelat in 6-7 låtar till projektet så kändes dom fett gamla och inte riktigt samma kvalite som det nya vi håller på med.

Idag är det bara tre stycken låtar från Musik Noir som vi fortfarande tycker håller måttet, och där ibland denna. Och efter den lyckade spelningen på Pustervik med Fröken B kändes det givet att den här låten ändå förtjänade att komma ut. Så vi tänkte, vi släpper Sömnlöshet som en gratis mp3:a och går vidare istället för att fortsätta älta Musik Noir projektet.

Så nu håller vi på att spela in en helt ny tre spårs singel istället, med tillhörande video. Vi får se om vi blir nöjda den här gången :D

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-05 20:38
jaha okey aja säg till när den släpps då så kan man ju köpa ett ex

2008-08-05 20:41
(: Absolut!
Jag vet inte om du har vår första demo annars, Dockteater? Vi har fortfarande några ex kvar av den om du är intresserad.
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-05 22:04
MODE! Enda som behöver sägas egentligen, ruggigt skön låt. Synd att inte John också lägger en vers, how come? Tycker ni kompletterar varandra sjukt bra och ert sound passar jävligt bra med Frökens. Galet mysig låt Oscar, hojta på er bwoi Middlesexes =)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-08-06 00:16
haha måste bara tacka för svaret haha!
rap- http://www.myspace.com/FrankieNobel
beats- http://www.myspace.com/rollablaize
  Disturbed Vibes Basement

2008-08-06 01:53
crazy shit det här, rakt ner i mp3:an
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-08-06 05:05
BearC
Kul att höra från vår mayn man från skåne! Jag antar att du menar John i Middlesex och inte Shazaam? Grejen är att hans lilla 8:a som blev "refräng" var egentligen tänkt som en kort vers, men sedan kändes den så talande för låten att vi tog den som refräng istället. Och då kändes det onödigt att skriva en vers till bara för att d:
Va kul! vi hojtar! :D

franknobel

haha ingen fara! Hoppas vi får höra mer från dig i framtiden!

niickees
göööött :D

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-06 10:08
Yes jag menar Ballistiken, hehe okej okej, då förstår jag =)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-08-06 16:20
gött (:
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-06 16:31
fint jobbade fina ni!
www.silversystrar.se

2008-08-06 16:39
Fett! Denna var lika skön som jag förväntade mig! Tycker ni alla lägger det bra med sköna verser & texter.. Fan Hojta nästa gång ni spelar i Götet, var längesedan vi hookade nu!
peace
2 PJÄSER

2008-08-06 18:07
Tack! Kul att ni lyssnar, kommenterar och diggar!

2008-08-06 18:20
tung skit!!!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-08-06 20:44
Zlick

Tack så mycket! Vi spelar nu på tisdag, kulturkalaset i Göteborg. Brewhouse! Kvällen börjar klockan 18:00 och jag tror vi går på strax efter. Vet du vart brewhouse ligger?

Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-08 11:14
Tack för alla goa ord!
middlesex.nu

2008-08-08 11:39
låter riiktigt bra! :)
bla.

2008-08-08 12:17
Fröken b :)
En bangar inget för 0501 serverad med en silversked!

2008-08-08 15:35
hedde

Nice! Har du hört nån av oss innan?

Abbo

haha yess
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-08 16:12
Möbel

Ja jag vet vart det ligger, Jag ska försöka komma! Ses där isåfall Peace
2 PJÄSER

2008-08-08 22:57
Zlick

Fan va gött! hoppas vi syns! kärlek
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-09 18:39
Över 10 000 profilvisningar på myspace! det är kul, fast har väll egentligen inte så mycket med den här låten att göra. jag blev mest glad haha
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-09 21:31
Möbel, det står att ni ska på 18:30, så nu vet ni det!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-09 23:50
UncleSam

haha ok cool
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-09 23:51
vart stod det det föresten?
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu

2008-08-10 02:30
Tvivlar du på mitt ord, pojk? Ska du ha pisk?

Stod på brewhouse hemsida.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-10 15:59
haha, ja ok soft, ska kolla upp det!
Mollgan, Middlesex.
www.middlesex.nu