Qruu - Med sanning i orden! (Bästa låten so far...) Direktlänk till låten Med sanning i ordenEn av mina bättre låtar uppe nu!Finns även med en smula bättre kvalitet på http://www.myspace.com/qruuKommentera gärna allt från flyt och texter till mixning.Lyrik:(Jag ser..)Kristna, som inte beter sig som kristnaKritiserar på tills de sänker ner mig i kistanJag vissnar i jorden, försvinner för gottMen om jag lyckats med orden kan jag inte glömmas bortJag vill inte döma folk, sätta en stämpel i pannanPå nån, jag hatar själv att känna mig granskadHar vänner att tacka, är tacksam för detFast livet inkluderar även allvar och svekJag vet en hel del och tror så mycket merVill se och inte blunda för det som är felKänns skevt och helt jävla oförståeligtOförlåteligt och man förstår inteMen jag försöker i alla fallOch du ska veta att gör precis allt jag kanMedan ignorans försöker döda mitt sanna kallHåller jag huvudet högt när jag vandrar framJag vandrar…(Framåt!) Med framtidsvisionen(Framåt!) Med sanning i orden(Framåt!) Med den här ambitionenJag skjuter mig framåt med kärlekspatroner(Framåt!) Med sanning i orden (Framåt!) Med framtidsvisionen(Framåt!) Med den här ambitionenJag skjuter mig framåt med kärlekspatronerNattsudd, de tankfullt jag kämpar med ordenSkall nå mina mål har svårt att välja metoderSå jag sätter mig ned och jag tänker på detTills jag springer iväg för att jag ingenting vetSeglar ut på ett hav av tankar och ordTills hela min värld skriker man övervordSamlar mitt mod och går vägen som fattasVill se var jag vandrar tar reda på faktaGud vet var jag hamnar studerar och rapparJust var jag grabb men är numera pappaHar fattat en massa, ser mig som en i världenOch därför blev det också nej till militärenSå säg mig nu när är det rätt med bomber de fällerFör kärlek och världsfred har vi sånger iställetÅngesten sväller och allting känns hopplöstNär länderna krigar och sanningen bortkörsJag våldför mig aldrig på något eller någonMed undantag för micken den står väl snart i lågorOch frågorna består fast allting snurrar runtDu vandringen är tung för en annorlunda kungRef.