I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tonårsmaffian - En chans till! (remix)

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-08-27 21:09

Tonårsmaffian - En chans till! (remix)

Låten är något nytt för oss båda. Fast ändå inte.
Både jag och PMS (Tonårsmaffian) har alltid haft potential att kunna skriva kärlekslåtar
fast vi båda tar det rätt lugnt på den fronten.
(Jag har droppat en hel del grejjer dock och fått en gay-stämpel.)
PMS, som annars sysslar med grövre deathrap, hade varit bortrest under sommarlovat och spelat in massa material i olika garderober. Han kom hem med en laptop fylld av nya låtar och satte på "En Chans Till". Jag fick en kick!
"Wha, det här gör vi en remix på! Låt mig droppa en vers påren!"

Tonårsmaffian består av oss två som gör låtar lite när vi vill. Och helhjärtat.

Beatet är okänt och mixningen är halvtaskig men för övrigt är vi välli nöjda.

(1 vers: Tretton
2 vers: PMS)

Att det vilar ett Adam Tensta-sound över det tycker jag inte är helt osant men även om jag inte älskar hans grej så älskar jag kärlek.

Vi är inga hitlåtsrappare, vi är bara Tonårsmaffian. Mycket nöje!

Länk till http://www.speedyshare.com/400921117.html

(Inlägget ändrat av DoktorDöd 2008-09-01 17:48:07)

Rappat skitlänge.

2008-08-27 21:55
jofan fett soft =) hehe nice flow å text =) diggar reffen mest =)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet
Rappare

2008-08-27 22:34
Jag är lite kluven till det här, å ena sidan tycker jag att det är en skitfet låtidé med refrängen och allt, å andra sidan tycker jag att det är tanigt och ni har båda två flowmissar. Eller...det är lurigt att veta med Tretton om det är flowmissar eller om det ska låta så (med tanke på att du rappar i den hastigheten du gör) men det känns iaf som att du tar dig lite vatten över huvudet när du ska rappa så fort med den här texten.
Mixningen är ju ganska tanig och då blir det inte sånt drag det hade kunnat bli med den här låtidén. Refrängen behöver jag ju knappt nämna, den är så fruktansvärt tung och underbar.

Bara så du missförstår mig rätt Vidar, jag tror att jag förstår precis hur det är meningen att flowet ska ligga (och det ligger egentligen rätt också, det är svårt att förklara) men det känns verkligen som att du har skrivit texten på ett bra mycket långsammare beat.

Jag tänkte väl egentligen inte gå mer djupgående än så, ni gör det fett iaf. Jag skulle lätt kunna tänka mig att slänga in den här på min mp3-spelare, men den hade förmodligen inte fått ligga kvar där särskilt länge. Ni kickar det fett, sorry att jag droppar en ganska tråkig, grinig och inte alls särskilt ingående kommentar.

Rappare

2008-08-28 15:54
Gillar reffräng vidar, till versen som är uppbyggt av ett (bounce) flow, är mycket bra. Du rimmar flerstavigt mer än bra, men dock så är det något med mixningen/ljudet som drar ner låten.. Men det är inte hela världen när två boys kickar !

Gillar inte pms särskilts mycket finns en del att träna på men fortsätt att utvecklas.

Peace

2008-08-29 12:46
vidar: du e snå snabb i käften så man kan tro att du e släkt med busta rhymes! haha
jag gillar din vers även om jag tror den skulle suttit fetare på ett annat beat, vad gäller din homeboy Pms så får jag tyvärr tyvärr säga att jag inte fastnade för hans del.

reffen däremot sätter sig ganska direkt efter 3 lyssningar hehe

big upp fellas! tretton, hojta snart!
Detta är min forumsignatur

2008-08-29 13:56
Tack, gott folk!

Scrotum:
Till att börja med håller jag med om att den hade blivit tyngre
om mixningen varit bättre, men det är ingen taskig mix tycker jag inte (är inte kräsen efter Audacity perioder)
Ja, förstår vad du säger angående flowet men flowmissar?
Ja, det är nog i andra versen isåfall där det är ett break i beatet och därför blev
det skitsvårt att lägga det helt tight (men jag är ingen vidare tight rappare alltid)
Men att du gillar reffrängen gör mig förvånad? Trodde du skulle börja gråta när du hörde denna, eftersom det är värre än Kärlekens Ironi Del 2.

Cadier:
Kul att du gillar reffen:) (det är inte jag som skrivit den dock) Jupp, återigen, mixningen är lite taskig. Chea, vi måste höras snart igen?? Peace.

Lex: Much love dawg. Haha, ja reffrängen sätter sig nästan lite för jobbigt.
Ta hand om dig, my mayn!
Rappat skitlänge.
Producent

2008-08-29 20:55
Tycker inte om alls när du försöker flowa så snabbt..
Stressar för mycket och blir mkt mkt mkt grötigt
Blir mycket flowmissar

Den andra som rappar segt,
Tycker jag inte alls om, neeh
Öva på att hålla takten lite bättre.
Sen kan du öva bättre på ett annat flow
Flyger fritt, landar platt

2008-08-30 17:00
Tråkigt att du inte gillar det kan jag tycka, jag var väldigt imponerad av mig själv när jag spelade in denna. Men det klart, det kan ju bli lite grötigt som du säger.
Det var kul att du droppade din åsikt! Peace
Rappat skitlänge.

2008-09-01 16:17
jag brukar inte uppa mina trådar. men upp för skojs skull. fler kanske ser denna och lyssnar och kommenterar. och det vore roligt
Rappat skitlänge.

2008-09-01 17:44
alltså jag måste bara säga det, det är nog det töntigaste namnet någonsin! tonårsmaffian hahaha
B

2008-09-01 20:02
word på joutzen... hörde faktiskt inte en mening av första versen :( synd.. mixen va kass, men reffen va skön
Bildar ord av bilder
Rappare

2008-09-01 23:29
(men jag är ingen vidare tight rappare alltid)

Men jag har ju alltid tyckt att du varit en tajt rappare, på i stort sett allt du lägger. Jag måste erkänna att jag blev jäkligt paff faktiskt...jag grät också, i mängder.

2008-09-02 20:10
Tonårsmaffian for life!!

Haha, bra! Låten ska göra dig sentimental och känslomässig! (Skämt å sido)
jag tycker jag hanterar det någorlunga (å andra sidan tycker sökarna till idol att dom sjunger bra.. och alla gör ju inte det)

Rebus:
Njaeee. det kan ju bero på att ja rappar fort... eller så.. jag hör väldigt lite av vad Henok säger i Mina Hundar-versen.
trots han schyssta artikulation.
Rappat skitlänge.

2008-09-02 20:39
å vad ere då för mening med att lägga en text på beatet? lalalala istället.... bättre med ett segare flow å att man hör vad du säger, asså bara kritik tills nästa gång! jag e inte bättre själv, men skulle jag ha chansen å dissrespekten så skulle jag nog sagt till Henok oxå att göra så man hör vad han säger :P skön känsla btw
Bildar ord av bilder