I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie & Jonis Ft Heidi - Försöker tänka klart

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-09-07 02:25

Robie & Jonis Ft Heidi - Försöker tänka klart

Yes, har tagit mig friheten att arbeta med låten & nu anser jag att jag är klar!

Jag hade faktiskt högre förväntningar om låten, då när vi spelade in den. Men nu när jag setat & arbetat med den & lyssnat på den under de senaste timmarna så har den sjunkigt ett snäpp i mina ögon, öron. Bla för att ljudet kanske inte är det bästa? Det var sohär att när Heidi skulle spela in så var vi tvungna att höja micvolymen & när det var Jonis tur så glömde vi sänka volymen, så hans vers har ett sämre ljud.

Men jag hoppas ändå att den går hem hos folk för den är faktiskt ok men jag är perfektionist som sagt.

Vad handlar låten om? Ja det är lite tankar nerkladdat på pappret & ni som hört mig tidigare vet nog på ett ungefär vad det kan röra sig om då:P

http://www.speedyshare.com/817213123.html

Intro Heidi
Vers 1 Robie
Vers 2 Jonis
Reffs Heidi

http://www.speedyshare.com/817213123.html

Lyssna & skriv gärna ett par rader. Tycker ni att ljudet är fuckt så har ni fått en förklaring..

Tja på er MVH Rob!

Vi skålar för att förlåta & dricker för att komma ihåg !

2008-09-07 02:31
fet låt,. välarbetad hör jag! ;) fortsätt med det ni gör asså!

pz
Graffare

2008-09-07 06:25
Ljudet var väll bra ? Robin lägger det tungt som vanligt djup och bra text som man förstår .
Jonis du har utvecklats , fortsätt så här du kommer att bli riktigt bra .
heidi hade en fin röst , bra låt krappar sejor ! big up
http://www.myspace.com/easymatemusic

2008-09-07 13:09
oh ! kul att den är klar :) ska lyssna på resultatet . tack för kommentaren easy :)
www.myspace.com/jonis016

2008-09-07 13:14
Jag vart skitnöjd. Heidi höjde verkligen upp låten. :) kommentera folk!
www.myspace.com/jonis016

2008-09-07 14:53
bruden va bra, robie (som vanligt) är bäst som fan :) Men imponerad av Jonis bara, du blir bättre & bättre ! Fortsätt rappa ! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-07 15:18
Tack så mycket jävligt kul att höra :) Robie hjälper mej mycket :) kul att det diggas
www.myspace.com/jonis016

2008-09-07 15:21
Låten var riktigt nice, Tjejen som sjöng hade grymt fin röst! Robie ditt flow var bättre än Jonis men jag måste säga att Jonis röst lät skönare i mina öron. Men fet va den :) Peace / Logge
Rappare

2008-09-07 16:21
fan jonis du har blivit mycket mycket bättre
JONIS REST IN POWER

2008-09-07 16:22
Tack kim kul att höra :)
www.myspace.com/jonis016

2008-09-07 17:08
Beatet:
Beatet är helt okey, men lite tråkigt. Refrängljudet kunde ha gjorts mycket mäktigare och gjort låten bättre. Men rappen och sången gör låten bättre och jag glömmer beatet.

Heidi:

Bra röst, finns ingenting jag kan klaga på, nynnandet i början/riktiga sången/adlibsen i verserna är pra krejs.

Robie:

Din insats i reffen gjorde det bättre. Men dina "ey" och "öh" har blivit lika irriterande som myggbett i nacken. Men din vers är riktigt bra, dina djupa rader är bättre än i dina skrytlåtar. Du har en stil som liknar Block44, vilket kan bli enformigt men inte hittills.

Jonis:

Det öppnas med ett skönt flyt och rimschema. Inlevelsen är bra, arg/ledsen samtidigt. Texten låter ärlig och är riktigt bra, men "kniv/ liv/" är det enda negativa. Men väldigt bra insats...

Bra låt... Hej!
Rappare

2008-09-07 18:25
orkar inte lägga sån utförlig kritik nu fan.

Beatet; skönt slinga som fan, trummorna kan utvecklas.
Robie; lägger det fint, lyriken är tjock som fan.
Heidi; vacker röst!, bra reff
Jonis; 1 ord, fett !

2008-09-07 18:28
Det är kul att folk gillar, det tackar jag för:)

Sen får jag tacka dig Tomten för en väl utförlig kritik. Tycker också att mina ey har blivit lite jobbiga så det sätter vi pungt för här. Kul att du diggar min vers & bättre blir det när du gämför mig med Block44 när jag själv tycker att dem är väldigt bra. Jag håller med dig om att jag presterar bättre i den här genren av musik. Känner inte att jag får ut något av skrytlåtar så jag tänker hålla mig till det jag gör bäst istället!

& att jag kunnat fått ett bättre ljud på refrängen stämmer, jag var nog bara lat & nöjde mig med ett okej ljud.

Änglalik man tackar man tackar!

Fortsätt lyssna & skriv gärna ett par rader! Tja / Rob

2008-09-07 18:35
Tack tomten o geff för kommentarer ! Fortsätt kommentera !
www.myspace.com/jonis016

2008-09-08 01:31
Tomtens kommentar är nog sagd för dem flesta redan, låten är grymt skön och där med basta.
Måste tilläga ett stort plus till Jonis som har utvecklats enormt mycket sen ja först hörde han.

Over and Out, fred ut.
www.myspace.com/allvarligttalat

2008-09-08 10:20
fyfan de bästa jag har hört av dej robie asså riktigt nice!! de enda jag kan klaga på är att jag tycker din acapella är lite för hög! men inget problem :)

bruden på reffen va nice fan endå.

Jonis inte hört innan men skön..
tänk på bara att hålla kvar inlevelsen och inte bara läsa av texten!

denna får 8/10 mannen, för de verkar som ni lagt ner tid på de.. robie höjer denna!

peace fan nice work
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2008-09-08 14:33
Thanx grabbar! Thanx=)

2008-09-08 22:31
Tack anteb och magna ! Det ska jag tänka på magna :)
peace.
www.myspace.com/jonis016

2008-09-08 23:22
Värkligen tummen Upp :] Jonis Du har blivit tväfet =) och robie la de tööngt som vanligt :P en av dom skönaste låtar ja hört med dej robin fan :) forsätt så. Bra jobbat bwoois. Peace
Lägg dej inte i sa han som sket i sängen xD || http://www.znapmusic.com/Jmk

2008-09-09 00:20
tung låt allihopa :D pz
 ”När man är deprimerad är terapin: Micken, pennan och blocket. Inte att sitta hos någon uppklädd person som sitter och nickar på huvudet och låtsas att förstå allt. Så är de för oss rappare”

2008-09-10 20:21
haha allt e typ sagt håller med dom andra... jonis utvecklas som fan=)

2008-09-10 21:12
Ey robie hojta i ett mejl till mej!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-10 21:45
Tack folk ! Kommentera mer :)
www.myspace.com/jonis016

2008-09-13 16:40
Kom igen whoa
www.myspace.com/jonis016