Lex feat Antagonisten - Lex är mitt namn
yessir! new shit från Lex! denna gången hookade jag upp min skånska broder Anta på en vers, och resultatet blev givetvis dunder. Så dra på dina feta hörlurar, skruva upp volymen till max och pumpa denna banger! Tack CrazyB för beatet, fett fett! Tack garra för mixning, hett hett! överst på spacen finns den. kommer upp en speedysharelänk om nån dag för dom som inte kan tanka ner den från myspace.Länk till http://www.myspace.com/lexhiphop ...and you know its all about that jesus-rap aaaight! :) (Inlägget låst av Mabande p.g.a. uppningar 2008-09-17 09:00:18)
Detta är min forumsignatur
feet soft låt pööjkar :] Sköna flow , feta texer , Soft beat. Bra jobbat. Värkligen 10/10 Keep it real Peace
Lägg dej inte i sa han som sket i sängen xD || http://www.znapmusic.com/Jmk
En riktig feting!! Riktigt bra jobbat! Allt var perfekt.. pz Froody
Fet låt, en given låt på festen. Blir sugen redan nu på några klunkar "rött" och en oblat:) Skämt o sido, skit fett man/ fingal
jag tycker att du har utvecklats deliverymässigt. din röst är inte lika enerverande (ta inte illa upp) vet inte om det är mixen tho. stör mig sjukt mycket på all jesus propps, det är överdrivet i varje låt. antagonisten var inte alls bra i denna här tyckte jag. sen har jag en fråga. kan man inte som kristen rappare kicka om andra ämnen? är det inte meningen att du ska vara djup & ha ett budskap och inte typ ''jesus är bäst, jag vänder mig till jesus för han är cool'' sen är det väl en smaksak, men jag tycker det låter sjukt mesigt när du drar igång hip hop snacket i slutet på en sån låt. antar att det är jag som är känslig, men det känns inte som om det passar in. jesus är bäst, holla mayne peace in the midwest jesus waddap!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
antagonisten var lika bra som alltid , gillar tyvärr inte lex. Lex din text var lite ojämn precis som asma säger , hehe tyvärr så var det inte något jag diggade . Men självaste låten blev bra . Ovanligt bra beat , svängigt , pop låtande . Nice grabbs keep i UP! Ps , antagonisten , om du e sugen på collab så hojta till ! =)
aight aight, ska först och främst tacka för alla goda ord från folket! asma, jag håller med dej till viss dej vad gäller att de lätt kan bli för mycket "Jesus" hela tiden i mina låtar, men hey, det är ju den sortens musik jag sysslar med och mina lyssnare (utanför whoa) räknar med en viss typ av lyrik när dom lyssnar på Lex/Real Talk grejer. Och vad gäller outrot så försöker jag vara smart och få in lite "predikan" så okristna människor som lyssnar på låten kanske hajjar till och får sig en tankeställare =) för när allt går omkring så är det mitt mål med musiken, att nå ut med att Gud finns!, alltid uppskattat att se dej i tråden tack vare att du alltid skriver exakt vad du tycker och är ärlig i dina åsikter. sådär ja, keep em comin! peeeys
kan man inte som kristen rappare kicka om andra ämnen? är det inte meningen att du ska vara djup & ha ett budskap och inte typ ''jesus är bäst, jag vänder mig till jesus för han är cool'' måste få försvara mig och säga att jag visst gör djupa låtar med budskap, finns flera spår på våran platta, som du lovade att kolla upp :) =?
hehe sov gott nu fellas.
Lexie, som ja tidigare sagt, gillar denna låten som satan :) tycker flowet sitter helt fast som spiken i plankan det jag gillar mest är refrängen, den sätter sig på hjärnan direkt! Riktigt bra och big upps till lex :) peeyz <3
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
en riktig banger homie!! refrängen sätter sig direkt, och hade de inte varit för temat på låten så hade den garanterat pumpats på klubbarna, men du vet hur det är, man blir aldrig kommersiellt spelbar sålänge man hypar Gud tyvärr. men låten är fet och beatet dödar rakt av. lyssnade på beatet du fick av fingal också, riktigt överfett ju, ska bli kul å se vad vi gör på den! peeys
www.realtalk.se
men hey, det är ju den sortens musik jag sysslar med och mina lyssnare (utanför whoa) räknar med en viss typ av lyrik när dom lyssnar på Lex/Real Talk grejer. känns då som att dina fans är lite för simple-minded om dom inte kan höra att du snackar om en annan känsla än din kärlek till gud & jesus.
jag försöker att inte hata på vad du gör, det är din grej MEN, det hade varit roligt att se annat också.
måste få försvara mig och säga att jag visst gör djupa låtar med budskap, finns flera spår på våran platta, som du lovade att kolla upp :) =? touché muthafucka :) jag ska kolla på din skiva, har bara inte kommit till skott ännu.
peach!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asmatic, jag vet att du inte hatar, du har bara lite svårt för Jesus-grejen :) får passa på att tipsa om låt med budskap utan för mycket Gud snack då... kolla in "världen är sjuk" från plattan :) hojta sen!
vad händer med tråden? ena timmen är den borttagen och sen kommer den tillbaks igen? skumt och jobbigt för dom som vill höra men inte hittar den? jeje
www.realtalk.se
Haha och jag som tycker det är irriterande med rappare som snackar knark, bitches och hustla pengar.. Sen kommer Lex och snackar Jesus.. Vet inte jag irriterar mig på överkristna som hatar människor för dem inte tror vad ni tror.. Möjligt att jag ser fel på saken, men att kväva andra med ord som att Jesus och Gud skapat världen och alla andra bevisade ting är helt fel, det känns bara så dumt.. Men jag gillar antagonisten! Så jag måste tyvärr säga Lex att jag tror folk spyr på detta, när det är lite för mycket jesus-talk över det hela..
Varför sa du inte att den här låten var uppe innan man :) Ref, gör låten,älskar den, fyllig. Ja vet precis hur du bygger upp texten och flowet och du gör det bra:) Du skiver "checkt" och du låter bättre än bra, men ja vet att du kan ännu bättre när det kommer till den "avancerade" biten när det gäller rim,flow och ett sammanhang av texten :) Spetsade mina öron i lurarna och ja tycker att det låter stundtals "hackigt" när du utalar orden vet inte om det är mixningens fel eller ej, ehm ja skulle också föredra lite mer röster på varandra, mer accapella helt enkelt. Men det är absolut ingenting att klaga på, men skulle du uppfylla dom kriterierna så skulle det låta fel fritt i mina öron. Magnus schmidt och ken är tex INTE fel fri när det gäller musik i mina öron om du skulle vilja ha en jämförelse. Och som garra sa, om det inte vore för buskapet så tvivlar ja inte på att den här skulle kunna spelas på radio och på klubbar. Tror ja har fått fram det mesta som ja ville ha sagt till en bror från en annan mor. RealTalk Peace
Hanut - Spyr på detta ? Vi har mer fans än vad du har skrivit bokstäver. Glöm inte att det bor 300 000 AKTIVA kristna i Sverige :) Im out !
Glömde antagonisten ! hmm ja gillar dina rim och rader, du låter bara lite otydlig på vissa ord som du utalar, tror det går en aningen för snabbt ... i övrigt så skötte du det väldigt snyggt ja skulle vilja ha lex röst pch delivery ihop med dina rim och rader när det gäller just den här låten ! outrot är snyggt och i helhelt så är det en sjukt bra låt. Upp för den här !
Anta la det fett, Lex var totalt meningslös. Ingen egen stil alls, tyvärr =/
Nja, faktiskt besviken lex. Låter lite väl mesigt, för mig iaf. Du kan bättre. ;)
schmata, I got ya u punk
taztylicious: vadå ingen egen stil, vems stil har jag då? haha tack ni andra för kritik och för att ni lyssnar, tråkigt att de blev lite negativitet i tråden här längre ner, men alla kan inte digga min grej =) jag e nöjd med låten iallafall och de e ju huvudsaken. peeace
hanut: en snabb grej bara, jag är absolut INTE en överkristen som hatar nån som inte tror på Gud. jag bara glider och säger vad ja tror på och tycker, sen får alla tycka som dom vill :) kramar
detta gillades men du kan bättre lex, som sagt ! :) antagonisten la de rätt fett... Förövrigt, orka gnälla om att Lex bara rappar om "gud" & "jesus"? Finns folk som ENDAST rappar om mobbning och sådant....
Hanut - Spyr på detta ? Vi har mer fans än vad du har skrivit bokstäver. Glöm inte att det bor 300 000 AKTIVA kristna i Sverige :) Im out ! jävligt mesigt skrivet, spelar väl ingen roll hur många fans ni har? hanut är uppenbarligen inte en av dom. varför är inte dina 300 000 aktiva kristna fans här inne och skäller ut mig för att jag säger min åsikt?
Förövrigt, orka gnälla om att Lex bara rappar om "gud" & "jesus"? Finns folk som ENDAST rappar om mobbning och sådant.... det visste jag inte, antagligen för att jag INTE lyssnar på rap som handlar om ENDAST jesus & mobbning.
finns rap med budskapet om att alla har rätt till en åsikt och får lov att uttala den. gråt inte.
---
låten är ok, det är topicen jag inte gillar lex. ska kolla din låt.
peach
tack cadier så mycket för kritiken, men måste hålla med om att de va lite onödigt att skriva så angående fans osv, men jag fattar vad du menar :) och vad gäller temat på mina låtar så kommer det fortsättningsvis också handla om och kring kristendomen, eftersom det är livet jag har valt att leva. MEN ! homies, nu slutar vi diskutera såna här saker och håller oss till låten! ge mig mer kritik, bra som dålig! :D puss
taztylicious: vadå ingen egen stil, vems stil har jag då? haha Hade kunnat räkna upp 10-12 whoa rappare på rak arm som du låter identisk med, men det är inte poängen, jag stör mig på att du tror du är unik på något sätt när du knappt är en i mängden, en hypesökande kristen liten nobody. :o
så bara för att jsg lägger upp låtar så tror jag att jag är "unik" ?? haha chilla ner lite, vadå en hypesökande kristen liten nobody? jag har inga problem med att du inte tycker om min musik, men att du tror dej veta hur jag är som person osv stör jag mej på, du känner inte mej eller har jag fel? kram
Lex Bra i överlag :) men jag tycker det rimmar lite för dåligt, blir lite stappligt då vid slutet av raderna. Antagonisten Brukar digga dig men inte på den här. Kanske inte ska öppna upp till diskussion men i outrot då du säger att Jesus är den enda vägen så blev jag lite konfunderad, jag trodde poängen var att man skulle tro själv, inte få det i sitt face att såhär är det? Ahja.. bra låt i överlag som sagt, kör hårt!
facebook.com/idiomatisk - fan page
rainmaker: tack för kritiken. :) på tal om outrot, jag säger vad JAG tycker och tror på bara, fritt fram för alla att ha sin åsikt =)
www.goddamnit.se kolla inlägget "prinsen av borås är i huset" Petter tycker till om mig! de e nice
Okej Lex, men för att göra din musik mer omtyckt för andra, bör du byta ämne ibland.. Det blir lite enformigt med bara "Gud" försök göra mer, där du inte bara nämner att jesus är häftig! Jag hade velat höra låtar med dig som är mer inriktade kanske mot samhället eller liknande! Kram på dig!
blir besviken, förväntade mej mkt bättre av anta, han prinsen har ja aldrig hört innan , digga inte han såmkt, kör på grabbs ! peys
383 mannen vi slaktar bijaces !
soft låt! men, är inte beatet producerat av Shadowville? Nästan 100% säker att jag har haft det där beatet på datan XD sry om ja misstar mej... Nej, men Lex lägger det rätt nice! Anta, har hört mkt bättre saker med dej !:) men fortfarande fettfett keep spittin Lex & Anta /S
Shit det blev mycket "offtopic"-snack här i tråden tycker jag. Du, Petter! Detta gillade jag jättejättemycket Haha, jag måste propsa för beatet! Jag hade nog aldrig kickat på det själv just för att det är ett "discobeat" som du säger, men trots att det är så mainstream-aktigt så är det väldigt tungt! Och vem kickar bättre på ett tungt beat om inte Lex? Textmässigt är du skön, hehe, du har väldigt enkla rader ibland men trots det får du det att funka så sjukt fett! Alltså.. Lex är något unikt. En stil i sig. (Fast jag måste säga att jag får Petter-vibbar av denna låten! Och det är inte positivt, eftersom jag inte hoppas att du tar efter honom, eftersom jag alltid fått känslan av att din grej är unik) Läste något inlägg i denna tråd om att du inte har stil, eller nåt såntdär.. Va? Det stämmer väl inte. Antagonisten har låtit tyngre men hans vers var go! Diskussionen kring att du är "FÖR kristen" tycker jag inte du ska ta. Dom som inte gillar det, gillar det inte. Du vet ju vart du står och jag är glad att du "glider och säger vad du tycker". Sorry att jag inte ringt dig i veckan, dawg, jag hoppas inte att du glömmer mig, jag har ju fortfarande dåligt samvete för att jag sabbade sången på "Minus till plus" @ Frizon. Vi höres av! Peace /Tretton
Rappat skitlänge.
höjde faktiskt ögonbrynen för lex vers. bästa jag hört med dig! fast vissa rim brast lite ibland! men annars helt okej. både på reff och verser. anta: har hört mycket bättre av dig. bra text, men ingen attityd mannen! lite bull. snubben med attityd, använder inte attityd för en gångs skull (a) hört bättre från dig iaf. fortsätt man!
haha, vi bor på landet!
hahaha.. sleez, det går inte att gå in med attityd i en sån här snäll track :D är inte själv nöjd med min vers alls men Lex tyckte den va bangin.. So here it is! Thanx ni som gillar! peeeys
fler tycker man
tröttnade efter 3e jesus Är TUfF radeN oCh KommeR TIllBakA SNart och stängde av denna skit!
B
härligt elajt att du kikade in iallafall! kramar
upp sista
tycker inte det var nått vidare, du är grym och så men det kändes inte så roligt att lyssna på helt enkelt, om man kan säga så.
Fett skön låt :) Tyckte både Lex och Anta la det nice ;D
tack orre, jag undrade när du skulle kika ini tråden :)
Lite too much jesus snack, känns lite som att du fastnat i att köra me de & säger någonting om Gud/Jesus i varge låt.
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.