I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kristoffer & jepster (sveriges bästa 11 åring?)

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-09-24 09:27
Robin, hur gammal är din morsa, min farfar om han vore en rappare, hade haft väldigt mycket mer träning? troru inte han skulle kunna krossa alla?
Producent

2008-09-24 09:52
Nej vad är det här? Inte bra, inte bra.

Till en början, beatet suger. Ialf om du frågar mig, hatar såna där beats. Prepubertala pojkar som rappar låter också bajs, + att det lät så inläst så det inte är sant? Dålig text också, flowet var äckelstelt och tråkigt också.

Kristoffer var lite bättre, som några andra sagt påminner rösten om Fonky Fresh förr i tiden. Men ditt flow var också sådär äckelstelt som Jespers. Texten var inte heller bra.

Mixningen var ju godkänd på Kristoffer, men Jespers lät inte så bra. Gillade dock inte pitchen ni lagt på några i slutet av nån rad. Gillade inte heller att ni körde texterna båda samtidigt.

En riktigt dålig låt om ni frågar mig, tyvärr. :(
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Producent

2008-09-24 09:54
Och då borde jag även säga att jag struntar fullständigt i åldrar. Skills är fortf. skills. "Bra för att vara elva" existerar inte i mitt huvud då det finns 20-åringar som är sämre.

2008-09-24 16:03
Jotohananen, okej, i dina tankar, men alla är annorlunda, jag menar, har du tränat i 10 år, och jesper just börjat, då äre väl ganska självklart att du tar han? :S men om du börjat som 18 visst du MÅSTE inte låta bättre, men asså, du har väl bättre mick och ALLT?
Producent

2008-09-24 16:41
Studs jag jämför honom inte med någon. Jag försöker vara så objektiv som möjligt i mitt dömande om andras skills. Jag menar inte att trycka ner någon liksom.

Vad jag menar är att det spelar ingen roll hur länge man hållt på eller hur bra materiell man har, är man inte bra på att rappa så hjälper inte alla dom sakerna liksom.

Men killen blir snart bättre, han är bättre än vad jag var när jag började liksom. Tycker bara det är så sjukt fånigt att säga "Han är bra för att vara elva."

2008-09-24 23:33
Jotohananen P18 - Förstår dig, alla gillar inte. Tack för mer utförlig kritik ialf.
Sånt där tål jag defenetivt jämfört med folk som bara är ute efter hata.

Studs - Du va mig en skön grab. Love :)

2008-09-24 23:35
Synd att den äldre lägger i bakgrunden? (Låter som det) Fattigt.. Den äldre lät väldigt mycket som Fonky back in the days.. Sjukt likt.
Dra åt helvete!

2008-09-24 23:41
kristoffer nu börjar du få dåliga kommentarer här :/

2008-09-24 23:47
okej. tycker inte det är så farligt men du skulle säkert mkt bättre om du la ut en av dina låtar fruddas :)

2008-09-25 00:15
till YUHAN:tack så mkt, klart de är grymt

2008-09-25 18:59
tror nog dem flesta håller med om att de här lät bättre iaf ;D

men ligg i hårdträning nu under hösten så får ni släppa nån jullåt ;D

2008-09-25 19:02
snackade då alltså om r0b1n s morsa ;P

2008-09-25 21:37
låter som du har en bajskorv i halsen typ när du sjunger, det där är inte med vanlig röst, de hör man. Kör med vanlig röst, de kommer du längst med, och snälla svara inte tillbaka på min kretik "det är min vanliga röst" för man hör hur gjord rösten är, annars låter de soft. Du skulle va grym med din vanliga röst också.....

låten va okej, som sagt mix, text, allt kunde ha förbättras men vad förväntar man sig när en 11 åring står framför micken :)

det där angående B-RAZ , han är 13, ja men när han slog igenom som mest, så va de dryga 2 år sen..

pejs
Take me away, like I overdosed on cocaine
Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain

2008-09-25 22:36
haha aa det hoppas jag också att folk tyckte jocke.

Denbo P22 - Okej okej.. Har bytt röstläge faktiskt. (till mer min egen röst)
Ska försöka släppa något om ett tag, och då får ni väl säga om det låter bättre eller inte :)
Och det är så sant som du säger att B-RAZ "slog igenom" när han va 11. Och Han är riktigt duktig. Tack för din kommentar :)

2008-09-28 12:59
Lätt bland dom bästa :D
eller bästa på whoa i alla fall :P
viserligen finns det inte så många rappande 11åringar ^^
http://www.myspace.com/lattimusic

2008-09-28 14:53
han 11 åringen sög ju sönder, lyssna på B.F.V. fonky fresh och b-raz han är 11 i den låten och är ca 1000 ggr bättre än han här.
1+3+3=7

2008-09-29 17:45
UPP...