I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dawell - Håll Käften (feat. Dalish)

Vår Hiphop - Audio & Video

Producent

2008-12-01 22:41

Dawell - Håll Käften (feat. Dalish)

Var på besök hos nyblivne jobbarkompisen Dalish idag för att spela in en låt, det lades inte ner särskilt mycket tid på skiten utan det var mest en kul grej!

Tycker resultatet blev lite småkul ändå, och i och med att jag inte gjort särskilt många låtar vore det kul att höra vad whoa säger om den!

Ladda ned!

2008-12-01 23:27
Haha, får hata ner på bådas inlevelse alltså. Blev inte riktigt övertygad av att "hålla käften" om man säger så. Du hade några sköna rader, dalish borde träna lite på rimmen och punchlinesen. Tycker du "markerar" rimmen lite för mycket i flytet, svårt att förklara men du kanske förstår. Dalish var inte allt för bra på att flyta. Fast kul att ni är arbetskamrater, ägna rasterna åt freestyle battle hehe.

RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Producent

2008-12-02 09:55
Haha, tycker inte det är nåt fel på inlevelsen i verserna. Däremot kan jag hålla med dig om refrängen, själv kände jag inte för att stå och skrika "HÅLL KÄFTEN" allt vad jag hade första gången jag var hemma hos hans familj, haha! Tack för din tid.

2008-12-02 16:01
haha, aha, shit. Det kan man ha förståelse för.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-12-02 17:01
inget vidare mayn, båda två flyter ganska monotomt, era rimscheman är ingen höjdare direkt ock mixning samt kvalite på låten overall är något som verkligen måste jobbas på. kul att höra lite rap från dig david, men tror seriöst inte att det är din grej. vad det gäller för dalish, inget som diggades alls!

be cool bwois

peysh!
http://www.myspace.com/daaddict
Producent

2008-12-02 17:16
Tråkigt att höra, men angående rimschemat: Lyssna en gång till!

2008-12-02 18:36
hehe jaoo den kom upp ändå David =) Folk lyssnar ju iallfall kul som fan=) haha sen 2006 har ja hållt på med musik. kan bättre än så. Text i sig för min del var ju som ja sa till david skit. + att jag säger ju själv slänger upp denna låt med jävla skit rim haha. För pallade inte med att skriva riktiga punchline. har inte den tiden för att göra en kul låt. Men förmodligen kommer det en riktigt nice jävla låt asså. Davve proddar ju feta beat´s jag har ett ifrån honom som ja tror ja kommer göra fucking tung låt av =)

Men håll inte käften och håll ögonen öppna ist så kanske vi någon gång slänger upp not häftigare.

ha det bäst. Peace
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013