Macke - Trött på skiten ( tar gärna emot kritik ) Ett tag sen man dropa nåt nu! , men här är iaf en låt jag snickrat ihop!Temat blev väl samhället för oss arbetslösa och pengabristen som råder hos de flesta ungdomar!Beat : J-AProd - MissyahLänk:Länk till http://www.speedyshare.com/768940552.htmlLyrik:(Vers1)Öppnar upp min dörr, tänder upp en cigg -blickar ut på gatan som blir färden mot mitt nästa ögonblickHoppar in bussen , langar upp för barnbiljett22 på nacken men de känns precis som vanligt men -Körkort i fickan, men shiden till bensinför att leva kostar pengar, och kanske lite mer där tillförsökte gå i skolan, men shiden visste jag -att skiten krävde mycket mer än vad info bladen saskulder upp till pannan,och lånen ska betalasmen hur fan funkar de utan att fråga socialenJag är en på tusen, vi som står där utan jobbi de långa landet som så troget redan lovat ossNär skatten ska betalas, och vi står där utan cashså lite pengar att man knappt har råd att köpa knätchför när man rullar upp, så sägs de kunna lösa problemensom samlas i vår dimma och den enkla bilden i spegeln(Reff)för jag e trött på skiten,ja jag e trött på allttrött på att behöva stödja allt med min högra armtrött på alltid stå till svars, trött på att aldrig sovatrött på skiten som får mig att vänta på de dära goda man x2(Vers 2)Det var inte allt, det finns så mycket mer-saker runt omkring som sabbar våran egen verklighetPolitiken skapar makten, och makten skapar ossmänniskor blir galna tar till vapen,och dom börjar slåssMåste hooka mina cash, söker efter möjligheter-vill ju hålla mig stark så att jag bara överleverSkriker ut mitt namn, över detta långa landför att visa att jag tänker inte sluta vandra framStaten vill ha pengar, och jag hittar inga ord-tar tag i spaden för att gräva ner mig under jordhär finns inget kvar, bara en sämre siluettlivet är en resa och vi saknar enkel biljettSå jag spottar på samhället som vi lever iMed folket på min sida står vi för en evig stridJag slåss för min levnad, och trotsar mot lagenKommer sluta den dagen då ni krossar min gravsten(Reff)för jag e trött på skiten,ja jag e trött på allttrött på att behöva stödja allt med min högra armtrött på alltid stå till svars, trött på att aldrig sovatrött på skiten som får mig att vänta på de dära goda man x2