Qruu - Ditt fiskstim.mp3 Länk till låten!Okey, nu har jag gjort en låt till bara inför min netplay Verkliga illusioner, en som inte är lika seriöst gjord, även om texten skall tas på fullt allvar. Beatet är t.ex. inte exklusivt, utan en instrumental till Jadakiss låten Feel me. Rap, lyrik och mixning av mig själv.Tack till CCC för att han langat beatsMedan resten av folket bara snackat skitHar aldrig haft med några brorsor i speletknappt så jag sett någon kompis på scenenFortfarande självlärd, fortfarande älskvärdFortfarande jättearg, fortfarande ensamvarg, Fortsätter att rappa skarpt, odågorna tappar markFortsätter att ta mig fram fast backen nu har blivit galet brantmen dag och natt bygger jag upp en ny rimstrukturJag är Mr. Lyricist, de inte duSkriver ut vad som helst nu, utan att varnaSkiten är gratis, man jublar och hatarSnutar kan skaka för jag vet att berättaAtt de är korrumperade och skjuter som galnaMen kommer undan medan folket blundarInte så jävla konstigt, inte nånting funkarEtt slag mentalt så bryter jag isblockEn vers om min hip hop och fuckat polisvåldSå! … nu är läget som det är…De inte direkt optimalt, men va fan…… nu är läget som det är…De inte direkt optimalt, men va fan…Nu kan du stå upp för din sak – men du dörJa nu får du komma till tals – ingen hörNu får du gå vart du vill – men sitt stillVill du va säker, följ med ditt fiskstim…Nu ett brev levererat genom Johan KvarnströmDe inte hans tankar, han ger er min mardrömEn kvarglömd soldat intar stridspositionFyller ryggen med kannor och spridet sitt ordStaden sover, bara jag och nån väktare vakenJag kämpar mot lagen, fyller väggar med saker som ord och färgerÄr beväpnad med spray… och vissa ser ner på migMen andra ser upp, respekterar min kuppDe inte för inte som man lever så skumtJag är killen som smiter ut och sprider bilderLigger lågt och slår till så fort tiden är inneIngen märker nånting före nästa dagEn målad fasad får folk att känna hatMen de här spåren som jag lämnar kvarVill bara vända blad, ni kanske ändrar smakDe inte alltid rätt, de inte alltid snyggtMen som ni andra beter er är det ganska grymtDe inte alltid rätt, de inte alltid snyggtMen ni missförstår och det är faktiskt synd…Nu kan du stå upp för din sak – men du dörJa nu får du komma till tals – ingen hörNu får du gå vart du vill – men sitt stillVill du va säker, följ med ditt fiskstim…