Så, har fixat fram texten nu då mixningen är så pass otydlig: Snön ligger tung på marken utanför mitt fönster Öppnar dörren och går ut, fortsätter samma jävla mönster Samma slentrian, samma sak sen barn, samma frågor ligger och väntar på svar, allting stannar kvar Dagar flyter på i samma inlärda monotoni Ett mästerverk med toner ur en ödessymfoni En kall filosofi där drömmar håller sinnet vaket Sätter mig i busskuren och väntar på ett nytt mirakel Himlen lyser grått och jag andas föroreningar Sitter kvar och väntar, måste va van vid förseningar En sekund till flyter bort till ingenstans Under tiden som jag sitter och väntar på ingenting alls Har inga mål och ingen destination Inget som jag tar för givet, ingen krona, ingen tron Bara frustration och brist på motivation Som håller kvar mig på banan, misären växer till passion För när allt kommer kring är det enda som jag vet att jag vet ingenting Och när regnet börjar dugga står jag kvar som en skugga i en svartvit bild En arbetarklassunge från Skellefteå stad Som vuxit upp och inte vet vart fan jag ska Vill ha betalt men det finns ingen som betalar Vill ha mening, men jag fortsätter att vandra runt i jävla dvala Kallt land, kalla själar som pratar med sig själva Vänder sig inåt och fokuserar på att välja vägen ingen annan går, stigen ingen annan såg För att vandra genom livet helt utan att lämna spår Åt helvete, meningen med livet är nåt annat Drar en flaska Pripps och lämnar frågan med detsamma Försöker lista ut det men jag orkar inte tänka Skiter fullt samma nu och fortsätter att sänka
Cyclones