I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie & Jonis - Jag saknar dig min vän

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-01-24 18:01

Robie & Jonis - Jag saknar dig min vän

Linje 12 presenterar Robie & Jonis med låten Jag saknar dig min vän. Låten skiljer sig från dem andra låtarna ni hört med Robie & Jonis.

Jag saknar dig min vän
Jag saknar dig min vän

Text Robie & Jonis
Rap/sång Robie & Jonis
Beat Hassan
Mixad av Robie i studio Linje 12

Jag saknar dig min vän
Jag saknar dig min vän
Jag saknar dig min vän

Lyssna & skriv gärna en rad!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-24 21:22
Det känns som Robies senare verser har blivit sämre och sämre, lite enligt mig hackigt flyt i denna. Beatet var fint, men väldigt tråkigt, och ni båda låter väldigt trötta- på fel sätt. Känns som Robie dopplershiftar, amirite?
Jobbigt med Jonis som länger sång-adds på Robies vers, passade inte, de var för höga..

Jonis vers var enligt mig bra skriven, men samma fel i flytet där med, väldigt tråkigt och hackigt. Refrängen var tråkig.

Nej ni grabbar, se mig inte som en hatare, för jag brukar gilla mycket av det ni droppar- det här råkar bara vara en låt jag inte gillade..
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-01-25 13:15
Jag diggar, skön låt. Helt ok.
Kul att höra att nån går in för att göra en låt till skillnad från alla sessions man hör här, detta känns som en låt. Jag diggar vemodet i låten. Kunde lagt lite mer energi på texterna tycker jag bara.
Bättre än mycket man hör på Whoa måste jag säga.
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Rappare

2009-01-25 13:16
Beatet var skönt , bra sång och håller med hundsim omatt dina verser var bättre förut.

Länk till http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/643464/1.aspx

2009-01-25 13:21
Beatet var ingenting som föll mig i smaken, riktigt tråkigt.
Gillar inte sångrap, fan. Gör helst inte om det, jag kan tåla lite sång ibland, men inte för ofta och definitivt inte såhär.

Ni är 'höna, men rapsång är inte 'hönast.
SpoilerNIVAR

Pz

2009-01-25 13:42
Jo alltså det känns som att ni menar texten och på det sättet är den bra, allt för få folk som gör det, enda jag störde mig lite på var:
"Jag mår inte bra// Men idag mår jag dåligt..."
Att du upprepar va du precis har sagt fast i andra ord, och dessutom använder "men", vilket borde säga att du känner nåt annat.
Lite luddigt förklarat men hoppas du hänger med=)
Annars va det en fin text.

Peace

2009-01-25 13:56
Jao ok, sorry. My bad =)
Rappare

2009-01-25 14:07
inget hat här, men boys, sångrap är inte er stil, inte dåligt men ni kan bättre!

2009-01-25 17:38
Tja folks, tack för kommentarerna. japp, som man kanske märker tänkte jag inte så mycket på rimmen osv jag ville mest få fram budskapet. Vi ville prova en annan stil med lite mer sång. håll ögonen öppna för kommande låtar, peace / Jonis
www.myspace.com/jonis016

2009-01-25 19:37
riktigt soft låt, även fast sångrap kanske inte är eran grej så får den Väl godkänd :)

Men en sak jag undrar över.

Vad menar ni med "Folk definierar alltid killar som svin men när brudar är fittor tittar dom dit."?

peace :)

2009-01-25 20:15
Hiphopswe p18
"Folk definierar alltid killar som svin men när brudar är fittor tittar dom dit?"

jag ställer en fråga. Jag menar att tjejer ofta säger att killar alltid är svin och att det alltid är vi som är ja, dem som är otrogna lögnhalsar. Men när det är tjejen som gör fel är det inte lika farligt.

Kul att du gillade det iaf : ) peace
www.myspace.com/jonis016

2009-01-25 20:36
Jag menar att tjejer ofta säger att killar alltid är svin och att det alltid är vi som är ja, dem som är otrogna lögnhalsar. Men när det är tjejen som gör fel är det inte lika farligt.

Word..
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-01-26 17:27
haha aight ok, men ni fattar principen ville inte säga Svin igen skulle låta tjatigt.
fortsätt kommentera folks.
www.myspace.com/jonis016
Producent

2009-01-26 18:07
11 - Om du blir bannad ska du inte:
1. Registrera ett nytt användarnamn, du kommer bara bli bannad och sumpa dina chanser att få komma tillbaka.
2. Låna din polares konto för att vara inne på whoa i och med att det bara kommer få din polare bannad också.
3. Be folk lägga upp grejer åt dig i forumen.

Det du ska göra är:
maila tillbaka till [email protected] och säga ditt nick/användarnamn, samt förklara varför du ska få komma tillbaka, med en bra motivering och utan smörande.