I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Entertainment - Peace on Whoa (Atle, Nilley, LVS, Weeestby diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-01-29 15:09

Entertainment - Peace on Whoa (Atle, Nilley, LVS, Weeestby diss)

Ännu en gång är jag uttråkad och flippade lite. Som ni hör på introt tar jag inte dissar på fullaste allvar, jag bara leker.

Länk till http://www.speedyshare.com/151460393.html

Grabbar på Whoa, kan ni inte sluta bråka?
ärligt talat, ni resonerar som dårar
och jag vill inte trycka massa hat på er
men vem i hela fridens namn vill va som er?
så sluta nu, folk blir ledsna av det ni säger
så säg förlåt och kramas istället

Slår runt beatet och byter till offensivt
Enter drar hundra knyck och blåser om din moppebil!
Atleboy, eller är det Attleboy?
hur fan ska jag skilja på nån från Ankeborg?!
Du känner massa folk, säger vem som e vem
För du har tjockt med kontakter - På msn
Nilley eller vad du nu kallar dig själv
bryt ihop och erkänn att du vill rappa som mig
Bräh! Inte ens din tjej digga din musik
så hon gjorde slut och började pippa din kusin
visst tar det hårt? Träffade ett ömt mål
lämnar dina känslor att fly via dina köttsår
LVS, jo nu kommer det att ryka av
för du är han som aldrig skulle kunna flyta bra
Så FUCK OFF! Jag ska ge dig ett tips
lägg av rappen om folk vill se dig vid liv
och Weeestby, en riktigt fet producent!
Och alla beatsen jag fick, har du snott av vem?!
Har hört dig på tracks, och om du "rappar cleant"
så har du ännu en gång bara snackat skit!
hörru lillgrabben, du ska bara knipa käft
för jag droppar cleant så de e bara ta o kila hem

Dra åt helvete!
Poet

2009-01-29 15:17
kan vara det bästa du lagt faktiskt Enter!
riktigt bra

texten var lite under din standard dock
men du fick bra flow på skiten!
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-01-29 15:20
haha tack där! Måste också säga att detta gick väldans fort, nån timme bara så därför är texten lite anorlunda med vad jag rappar, hann aldrig finjustera allt. :P
Dra åt helvete!

2009-01-29 15:54
den va soft enter ! keep up för helvete ! =)
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2009-01-29 15:55
Fett skön xD najs flow :) och shyst text ! :)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet
Rappare

2009-01-29 15:56
Håller med spades bästa du lagt

2009-01-29 15:58
jora soft början till slut :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-29 15:59
nice jobbat.
Blunted in stockholm

2009-01-29 16:04
de sämmsta jag hört
punkternas punkt...

2009-01-29 16:19
Ja okej. Kul som fan Att Du steppar fram. Kan faktiskt inte säga så mycket mera! :) haha Upp!
Spades är så jävla keff Hahah!

2009-01-29 16:49
haha texten var rå nice tycker jag! men ditt flow kunde du lekt lite med, plus ditt rösläge för jag tyckte det lät likadant nääästan överallt, hade flowet vart fett hade jag diggat det till hundra procent ;) men men! its good, nu fick du din komentar nigga

peace

2009-01-29 16:51
Fulful låt som sagt, mitt lilla tidsfördriv och så tränade jag lite attityd. Och Atle, kul som fan att du steppar fram du med, inte för att du lyckas så bra enligt mig, men det är ju en helt annan femma.
Dra åt helvete!

2009-01-29 17:03
yääh, entertainment flowar najs som fan och rösten är skönare än nattliga orgasmer.
weestby kan ta och pilla in sina prinskorvsfingrar i nilleys anushåla, då är jag nöjd.
men du rappar ju åtminstone bra, tur att nån gör det.
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-01-29 17:16
det va ju gulligt det här :)
trött på folk som dissar

//KKV
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
Rappare

2009-01-29 17:21
hahaha, dagens fan!

2009-01-29 17:21
hahaha att man kunde missa denna :) brushään<3333 niiiiiiiice, sen ska vi dissa nån :) <3
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2009-01-29 17:25
Säger bara som såhär: Kramas istället! <3
Dra åt helvete!

2009-01-29 17:34
fett tungt, man!

du knäcker alla lätt förutom lvs, ni är typ lika bra imo...:)

pz
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Rappare

2009-01-29 17:39
Nu ska vi höra denna hah :D !
http://soundcloud.com/forsbergmusik
Rappare

2009-01-29 17:41
Hehe Bra bra ! skön text ! Detta kom verkligen passande kan jag lova ! Skönt mannen ! Diggas till 95% ! :)
http://soundcloud.com/forsbergmusik

2009-01-29 17:43
Peace on whoa! Instämmer! Jag har dissat 2 stycken av en bra anledning. Jag är inte bra på dissar eftersom jag aldrig sysslat med det seriöst. Det är många som diggat & många som hatat. Den här låten får det att framstå som att jag dissar hej vilt runt omkring mig helt utan anledning. Låten var skön men enligt mig är den bara för hype! Om det nu visar sig att jag säger sanning och att jag bara dissat 2 stycken av en bra anledning vem är det då som startar Bråkiga trådar om inte du. Sen får dina vänner gärna kommentera min kommentar med massa smartheter klia sig i huvudet & sen skriva allt som dom inte gillar hos mig. & varför ger du dig bara på keffa små rappare ge dig på nån som kan svara. weestby skojjar du eller bara att göra en diss till honom talar ju för sig själv. PEACE ON WHOA? JAG HÖRDE ALDRIG BUDSKAPET I LÅTEN? BARA ATLEBOY ATTLEBOY!
Yes det var det jag ville få sagt. Inget hat från min sida Jag tycker låten var ganska ironiskt rolig. UPP!

2009-01-29 18:02
folk i denna tråden ger antingen kompis propps eller har bara sjukt dålig musikstil! inget hat, ta kritiken , en deal?`du har dåligt flow, texten kan bli mycket bättre med lite mer jobb, och intro beatet sög hårt. även beatet som du försöker dissa på! nej, detta var inte bra.

fred. / S
Södra Sidan , ÄR NI MEEED!!!!!!
Rappare

2009-01-29 18:08
Lr så är det du som har dålig musikstil ? Man kan ju inte säga at nån har det men man kan säga att man tycker de

2009-01-29 18:34
Låten var skön men enligt mig är den bara för hype!

Word!

Peace!
/Gb

2009-01-29 18:51
Inte hört så mkt från dig, så kan inte jämföra. ;D
Men lät la OK, bättre än dom andra töntarna iallfall!=)
Henkish a.K.a ProNooB.

2009-01-29 18:57
BOY
fan va tung du är enter! :)<3
www.znapmusic.com/jungsub - checka!

2009-01-29 19:57
Haha, kul att för första gången höra att jag söker hype. :) Varför skulle jag ens behöva hype? Jag har så mycket "hype" jag kan få med mina skills, när jag blir bättre får jag mer hype, punkt slut. Och allt kan förbättras - Ja, men som jag sa innan, det är en dålig ursäkt - Men jag gjorde allt fort som fan, och jag försöker förklara det med intro beatet plus intro raderna, det är hur oseriöst som helst bara för att visa hur oseriöst detta projekt var. Kul att folk delar sina åsikter dock.
Dra åt helvete!

2009-01-29 20:06
Förstår inte varför man dissar sånna rappare? Är du rädd att du skulle åka på stryk om du dissade någon annan eller? :P...
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-01-29 20:19
Vill inte starta en chatt i tråden, men jo. Jag är rädd att åka på så mycket smörj att jag inte vågar visa mig på Whoa igen. Nej men seriöst. Jag dissar för att det är ett roligt tidsfördriv, och med sånt här skräp som jag hostat upp idag, sånt drar man inte till folk som vet vad dom sysslar med.
Dra åt helvete!

2009-01-29 20:38
Hatar att vara den som säger det, men du ska passa dig som fan för weestby :/ Alla säger att han är värsta gangstern som skjuter folk och grejjer..

Skämt åsido diggade jag den här faktiskt, kan vara det bästa du droppat :) Keepitup
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!

2009-01-29 21:29
rätt soft låt faktist :) säkert det bästa jag hört o det ända jag hört med dej, dock förstår jag inte varför LVS Vart indragen i detta?

2009-01-29 21:31
sleezy_ De enda jag sett från den snubben är att han tycker låtarna är kassa :P ..

jag själv tyckte låten va skön ..

men måste faktist hålla med om att de är lite hypesökande i denna låten :P
Riktigt Brutala <3

2009-01-29 21:50
haha, lätt bästa diss låten på whoa på ett tag nu ^^ även om de va snabbt tidsfördriv så va det helt okej kvalite med. introt sög fätt, men ja^^
overall så va låten helt okej! keep it up!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-01-29 21:58
Haha btw, låter som en dålig Fonkyfresh låt i introt ;)
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!

2009-01-29 22:56
Introt sög snabel men sedan kom smällen och det blev faktiskt ganska bra ;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-01-30 11:36
DMAt P17: Jag tror nog att det var det som jag satsade på, få motståndet att tro att jag är hundra gånger sämre än vad jag är eller nåt.. Aja, kanske ska låta tråden dö nu :)
Dra åt helvete!

2009-01-30 14:25
tycker denn av helkass
punkternas punkt...
Rappare

2009-01-30 14:47
Inge vidare enligt mig & fattar inte varför du lägger upp det här när du själv skrivit att det är skräp du hostat upp!
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2009-01-30 14:58
Slackerlife P19: Alltid kul att göra dom man dissar lite förbannad, än så länge har ju Atle visat sig i tråden, så då fick jag mig ett litet skratt, eller hur? :)
Dra åt helvete!

2009-01-30 15:04
gillar iinte weestby så själva tanken med låtan va väll bra...men sen om du rappar bra är en annan sak peejs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-30 16:02
Alltid kul att göra dom man dissar lite förbannad, än så länge har ju Atle visat sig i tråden, så då fick jag mig ett litet skratt, eller hur? :)

Peace on whoa sa du ? Hmm ditt koncept rasar

2009-01-30 16:40
sällan yeses ska sitta o trycka ner alla, lägg nått på whoa själv då ffs :S 20 år hahaha
Bortglömda crew, PEEEAWCE ;Z

2009-01-30 17:41
Mitt koncept var inte "peace on whoa" namnet fick jag från mitt lustiga intro vilket tyder ännu en gång på att detta är en oseriös låt, så fuck off och sluta försöka trycka ner mig med olika saker när du ändå bara misslyckas?
Dra åt helvete!

2009-01-30 20:31
Försöker inte trycka ner dig. påpekade bara att du söker hype med den här låten & den inte har nått budskap som du så gärna ville få folk att tro. Ber om ursäkt om jag tryckt ner dig på nått sätt. UPP!