Wizdom - Tänk först
Hejsan! Kommer här med en ny låt, låten heter "Tänk först". Den handlar om droger och dess konsekvenser. Allt som kan hända och allt man bör tänka på innan man ger sig in i det. Även om hur jag har upplevt saker i mitt liv. Texten är väldigt personlig så att säga och har mycket att berätta. Låten finns inte som .mp3 ännu. Utan ni får vänta ett tag till om ni vill ladda ner den. Däremot kan ni lyssna på låten på min myspace. Så ni får lyssna där, langa mycket kommentarer. Som sagt, jag har vänner som dött i liknande tragedier om droger. Sitter väldigt nära hjärtat. Skriver texten nedan så ni kan läsa den. Myspace: www.myspace.com/wizdomrap Tack till Gclone beats (Gabbe MC) som mixat låten åt mig, stort tack.Intro: Ni ska få höra vad min mamma sa, ända sen jag var barn - Ända sen jag var liten så var droger är en dålig sak - Så jag ska berätta för er som inte samma kunskap har - För dom som börjar så ska jag visa en väg tillbaks - För en fortsättning kommer aldrig att sluta bra -Vers 1: Jag har vänner, som har fastnat - Vänner som trampat i skiten för att sedan stanna - Vänner som gjort så det snurrar innanför pannan - För att sedan ta en överdos, och sedan sluta att andas - Det kanske börjar lugnt, där ni passar spliffen runt - Men vad som börjat roligt kanske sedan slutar dumt - 15, 20 eller 50 år - Spelar ingen roll för skiten kommer efteråt - När du sitter hemma och känner suget i magen - Så du rullar en själv för att förljuva den dagen - Men saken är, att det är bara för en liten stund - För denna livstil som du skapar är absoult inte sund - Så res dig upp, se dig i spegeln - För vinden blåser med dig men du har hissat ner seglen - Det var bra i början, men beroendet var haken - Du måste ta dig själv tillbaka till början, de e saken - Vers 2: Ge inte upp, ser du vad jag ser? För det ända du vill är att få tag på lite mer (echo) - och allt du tänker på, att få göra det igen - Så du söker upp en vän och hälsar på samma kväll - När ni satt er i soffan, tar han fram en påse - Du skulle ge honom vad som helst, bara för att få den - Så ni öppnar upp, rullar upp och drar in luft - Du kan ej koncentrera dig på mer än en punkt - Och när du ändå är bäng, så kommer det blir värre - Det kommer flera vänner, med påsar i sina händer - Men det är annorlunda, för innehållet i dem är vitt - Och du vill bara ha mer så du provar på nått nytt - Så han häller ut en remsa i ditt rum - Trycker ner dig och säger lukta på detta vita guld - Det behövde inte bli så, du kunde hejdat dig - Och glömm aldrig bort, du kan alltid säga nej - Vers 3: Som jag sa det blir värre, först så var de gräs - Sedan blev det pulver och nu är det riktigt bad - När du är med dina vänner ser du rök och kanyler - Det ligger nålar överallt, fast ej sånna man syr med - Du börjar nu förstå vad du gjort med ditt liv - Stått på toppen, tittat mot botten och kastat ner de dit - Du måste börja klättra, allting ska förbättrats - För efter alla år så har allting ju försämrats Du kunde gjort nått åt de, när du var yngre - Men nu går det inte längre allt är så mycket tyngre - Kommer nog aldrig komma ur det, kommer nog aldrig att sluta - Du vet i din värld kommer droger aldrig att förbjudas - Så alla yngre individer, har livet att leva - Utan ansvar och mognad kommer livet förseglas - Så jag säger till er som är 14-15 år - Tänk före, tänk inte efteråt! - R.I.P (Ni som känner mig vet vem/vilka jag talar om) / Wizdom
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
fett ! jag tyckte den var fet bra text och inge fel på rappen kanske kommer lite kritik efter jag har lyssnat igenom den men det låter bra iaf! pz
www.myspace.com/friphmusic
Moderator
2009-01-29 22:43
Sjukt fin låt, får verkligen fram budskapet! Ahh behöver väl inte säga så mycket mer, rapp, flow och allt kan du så bara big up för låten! Nice mix också :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
jävligt bra låt!
Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
aah det är riktigt najz! Flowet sitter och lyriken är superb! Skönt att höra en "anti knark" låt! Peace! / J.L
You don't know what you got, until you lose it.
Nu börjar jag lyssna... Ah.. Mysigt intro, mysig känsla och framförallt; Skitmysigt beat. Nu började första versen. Känslan är fet och flowet sitter som... Jag gör, i detta nu! Som Linder_ skrev, skönt att höra en anti knark-låt istället för ännu en i mängden av "wööh, jag älskar bläjs, yääh, puff puff ". Lite konstigt uttal på "ta dig själv i kragen", övertydligt på något vis, som att du uttalade konsonanterna skarpt. Festligt! Nu har andra versen börjat, låter lite seg på rösten i början men det tog sig snabbt.. Nu märkte jag en flowmiss i tempoväxlingen, men den passerade relativt obemärkt. Älskade slutet på denna versen, "du kan alltid säga nej ". Word. Yääh, nu blire tredje versen!!1 FET TEXT SOM FAN, rösten kunde allt låtit lite mer känslofull, men det snuddar fan ändå på perfektion!Denna låt gillade jag som faaan, hosta upp mp3a ditt kräk! Iförsig kan jag konsten att rippa mp3or från myspace med, men roligare om du bjuder på den självmant :( Detta blev en lång kommentar!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
fet låt rakt igenom :) pz bre fortsätt :) <3
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
this is smart music..... well made and sounds sweet. thumbs up
Rep my crew Bring Down the Beat
Riktigt bra faktist .. när man tänker på budskapet ! bra jobbat WIZDOM :D
Riktigt Brutala <3
länge sen ja hörde nått av dig man ! =) aja ska försöka att ge hyffsad kritik trots att jag somnar vilken sekund som helst ahha .,...... Introt : Pass på den , inget jag gillade. Vet inte riktigt varför , lite miss i hur du la det kanske ? verserna : Texterna är bra och man hajjar vad du vill ha fram för budskap väldigt tydligt oså, men dock så brister det lite här och där. Detsamma med deliverty (stavning) , hur som helst jag kände lite att du hade höjd din nivå som fan sen sist men tyvärr inte =/ Jag gillar inte denna , men jag vet att du kan broder :D Hojta så får vi skapa nått riktigt nån gång haha blir alltid nått som brister...! /ANTE
låter fint detta , simpel text du får fram topicen / känns som lite storetellin också :) fett fett låt den spelas
Vice Versa!
Fett skit... gilla inte deliveryt å mixen, annars bigups Wizzy
Mannen detta e sjukt bra gjort av dig, skönt att du lägger 3 verser de diggas de syns att du lagt ner lite tid på den :) du utvecklas rapp mässigt för varje låt. diggar din musik de vet du! peace din bro magnish
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum
ja den e fet, skön text å skönt flow ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yoo wisdom tubg shiiet bra text deep shiiet och inlevelse i shiten keep do your thing vi kommer med mera hehehehe hell ye du gör det så bra g.clone one !!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bra låt man känner igen mig i mkt av de du säger , bra låt keep doing your shitt pz.
Hundsim sa det mesta, den var jävligt bra bror!
bla.
Fy fan va fett fin text skön låt som fan flowet är najs :) också!
Allerhed-$tudio$ Rappen har tagit över mitt liv... http://myspace.com/gata-i-blodet
Oj här har det varit aktivt! Tack för alla kommentarer, sov inte på denna resten heller. Kommentarer är trevligt. Bless! / Wizdom
sant så sant.. big up på denna,
riktigt bra budskap och du utvecklas en hel del för varje låt. fortsätt så.
www.myspace.com/danielbylund
Bra text/budskap bra rap skönt beat=Bra låt ¨ Peace!
Lever livet och det går bra http://www.znapmusic.com/patee/
riktigt nice och bra budskap med bra text! bland dom bästa jag hört av dig :)Keeeeeeep it up /n
I am crazy, but you know what else: I don't give a fuck
okej, let´s begin homebooy! beatet är underbart, verkligen! ett plus där. men, dina intro rader? nja, vet att du kunnat göra det mycket bättre, med lite bättre rim och bättre text. till verserna. tyckte du skulle tagit i lite mer där mannen.. du skulle visat lite mer vad du menar! om du hajjar? få folket att verkligen fatta vad du menar! med lite mer hårdare attityd, även om du kanske inte tycker det passar till detta beatet, så borde du ändå testa lite olika grejer, på samma track, och se vad som blir bäst. jag saknar glöden i denna låten mannen! men heey, där kom vers 3. det låter bättre där! fet attityd, eller ja. bra attityd rättare sagt! absolut en godkänd låt, men du vet själv att du hade kunnat göra det mycket bättre. men som vanligt flyter du soft! och texterna är nice. men ja, kan inte säga att du ska öva på att skriva texter, eller på att flyta. men jag ger dig rådet att öva på attityd, prova lite olika grejer så kan det bli mycket fetare mayn. så, fortsätt mayn. och kirra versen till min tape :) upp. SOV INTE PÅ DETTA WHOA! du blir bättre alex :) fortsätt i samma takt. Fred! / S
Södra Sidan , ÄR NI MEEED!!!!!!
shiit. som jag sa på msn. jag fastnade redan vid introt! Verserna - flowet var galet skönt, texten var simpel som sagt men du fick fram ditt budskap jag tycker du bara blir bättre och bättre hela tiden jag känner ingenting att klaga på! keep it up gubben!
music is something u do, style is something u've got!
jag håller med i texten, haft vänner som dött av droger medmera, så jag vet själv hur det är!! En av dina bästa låtar du gjort Wizdom!! R.I.P så jag säger fan fett bra mannen! soft text å allt!!!keep it up gubben!
www.znapmusic.com/nilleyo/ Kolla För I Helvette...... :S:S:S:S:S
Bra gjort, En av dina bästa låtar :)
njaee.. diggade varken beatet, rappen eller texten... allt känns lite ostabilt.. fin tanke med temat... men jag gillar knark, så är inte överförtjust i temat heller
http://www.myspace.com/akinonline
Riktigt nice, skön känsla mayyn. Keppt up! :) Päjjs
Ye, börjar med att säga att det var på tiden ngn gjorde en antidrugs låt. Beatet var översoft, älskade verkligen det. Hela handlingen och själv deliveryt var bra som fan, fattar vad du menar. Sedan under vers 2 när det kom till ''Det vita guldet'' så rös jag faktiskt, såg allt som en musikvideo framför mig. Keep the good work up!
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
allt jag kan säga är att de låter fett somfan:)
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
Lyssnat nu, den känns lite seg. känslan va sådär. rappen och flowet jag har hört bätre från dig mannen. bra skrivet dock, bra budskap. inget ja kmr lyssna på mer. men fortsätt, ibland droppar du det jävligt soft.. pz/ Myntah
http://www.znapmusic.com/myntah/
Seriöst vem är du att snacka så där när du alldrig gjort det själv?
Allt var helt perfekt i låten, de var trist att läsa att du hade vänner som gått bort igenom skiten.. Skiten har funnits nära mig också men jag sluta med de för min mammas skull (jag vet, jag kanske skröt elle nån tar de som skrytt) men de löser inget! Altt blir bara värre.. Peace
Riktigt tung man, big up!
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--
diggar låten stark, så jävla skön låt :) de bästa jag hört från dig, allt va perfekt å satt där de skulle =) peacE / Jontääh !
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.
Tackar bwoois, roligt att ni diggar!
Schysst låt, du fick fram de bra som attans :) Peace !
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Tackar :)
som nästan alla sagt så är låten riktigt tung! några som kommenterat och klagat på massa småsaker. det är inte många som ens lyssnar efter sånt som dom gör.. men ja denna diggades fett! grym lyrik med! och beatet va riiktigt soft! :D RIP till dina homies! :/
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
jag tkr det lät fett fett man !
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Bra budskap som jag sa till dig, men är less på alla låtar som handlar om knark och sånt. men klart en av dom bättre du har gjort Alex, keep it up !
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre. Är man avsugen då ?:S
håller med ovanför bra budskap osv , diggar detta bra jobbat UPP!
Moderator
2009-02-02 21:42
Som många sagt redan, bra budskap och skönt att nån tar tag i det ! bra text helt enkelt peace !
Tack så mycket icetail!
/
Wizdom
Så jävla bra låt Wizdom ! Du gav ett bra budskap och rappen är grym och lyricen är helt sjukt bra! Väldigt bra asso shit !Keep it up! / Sellish
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Föresten vart kan jag ladda ner den??
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
sjukt bra! ryser, så himla fin.