Phonografic - Setback
tjoho! snubblade över ett beat från Ung, tvärtung producent måste jag säga, och manifesterade denna finurliga track. Låten i fråga handlar om att inse hur jättetaskigt systemet för oss musiker funkar. Jag tycker att jag fick till ett coolt delivery och lite småfunkig reff i alla fall. Jag står för all text och vokals och Ung står som sagt för beatet kolla låten HÄR! och om du tar dig tid att kolla, kommentera!
Check it. Catch a vision, Spread the vibe.
najs fan! flowet o texten e tuung :) reffen lät fett bra också, o beatet va riktigt tungt bless
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Must say I'm highly impressed mr Phonografic! Den här låten är nog det bästa jag har hört från dig, verserna var galet feta skönt flow som vanligt, reffen va riktigt nice påminner om tidig will i am haha ;) one
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack som fan hörni, blir sjukt glad av positiv respons!!
cool! gillar den väldigt mycket! mixnigen var bra rösten borde dock ligga mer inpå beatet och refrängen borde ha varit lite fetare (mar accapellor) men inte jätte mycket mer :) bless!
rap- http://www.myspace.com/FrankieNobel beats- http://www.myspace.com/rollablaize Disturbed Vibes Basement
Tungt man! kul att du tog beatet och gjorde nått crazy shit.. Det diggas och det gör mig stolt som proddare! Peace
yeah du har rätt frank, antar att jag är lite ivrig med att få ut tracksen, men det är i alla fall en hel låt ;P yeah ung ^^ hoppas du blir taggad på att prodda lite till mig nu :)
uppsi!
upp igen då!
lät väldigt tomt, mixningen var najs men du borde kanske lagt nån svag reverb eller nåt då det helt saknades i beatet och låten då kändes väldigt "svag". lite skev engelska, uttalet var lite.. njaeea.. i refrängen hördes det extra väl :/ just där det inte borde höras mysig text såvitt jag hörde, och du flowar bra. men capellan lät lite off, eller är det bara jag? i andra versen hade du missat eller ignorerat att sänka volymen på andetag, vilket blev rätt störande. men jodå, det är en rätt go' låt. dock inget jag skulle spara.
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
jag tyckte att rumsreverbet var såpass stort att jag inte behövde lägga på nått, men kan ju haft fel. bout uttalet så är jag svensk. jag försöker inte låta amerikansk utan svensk. orden har inga feluttal däremot är accenten svensk och det är medvetet. kasst de där med andetagen faktiskt. nu när man tänkter på det. förlåt.
He did it again! Tycker det låter fett mannen, lite tråkigt att jag har missat dig i ett par månader nu. Eller kan det va så att det va över 1 år sen? Anywayz, kan det vara det bästa du gjort? Som jag har hört iaf. Jag är väl inte rätt man att ge kritik men jag tyckte att flowet var nice, deliveryn kändes skönt och avslappnande på något sätt. Texten va lite upp och ner men men :) Säg till när du släpper något i fortsättningen, för den här utvecklingen vill jag följa!
oh yes, will do man! tackar för kritiken och mad kul att du diggar! Kom igen nu whoa!! Spread the Disturbed Vibe
riktigt bra, mkt bra uttal! pz mayn!
gör det bästa jag kan, men är alltid öppen för tips =)
bra skit det här mannen
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
whoa den lever ju! nice att ni diggar!
den var grym
lät bra, bra flow och text, behöver dock öva på uttal, var några ord som du uttala fel, men annars var det grymt! fortsätt
ändå soft beat, gillades faktiskt.. props till producenten.
phono: gillar topicen, gillar flowet & din non-mainstream stil över låten.
däremot får jag ingen feeling av att du menar vad du säger, känns bara som att du rappar för att rappa, vilket känns ganska tomt och intetsägande med en sådan topic!
och ang ditt uttal, jag läste din post innan, så för att citera :
bout uttalet så är jag svensk. jag försöker inte låta amerikansk utan svensk. orden har inga feluttal däremot är accenten svensk och det är medvetet. det är ett bullshit argument! om du vill låta svensk : rappa på svenska då! Kom inte och säg när folk kritiserar ditt uttal, att du inte försöker låta amerikansk när du rappar på engelska, för isf, varför rappar du ens på engelska då? känns som en dålig ursäkt för att du har ett oavancerat uttal, vilket faktiskt ändå inte är så farligt.. men det hörs! dessutom, uttal baseras ofta (om inte alltid) på accenten, så det var också ett ganska löjligt statement.
anyways, en helt okay låt, so keep on doin ya shit.
bless!
http://www.myspace.com/daaddict
daaddict whuts up with that? tycker du har helt fel i ditt påstående. Om jag rappar på engelska så vet jag att det hörs att jag inte snackar som dom i usa, för jag bor inte där, jag bor i sverige och självklart låter jag svensk, lika mkt som en indier låter som en indier när den pratar engelska men har ett annat uttal, dock pratar flytande o gramatiskt rätt. vad är då rätt uttal? nu till låten, jag tycker det va fresh to death
Fucks your life up crew Tjabo!
Tack för att folk diggar beatet! Kul! Peace
Virtual_Sexuality : nej, du som har fel i din jämförelse. for the fact, finns det något som heter indisk-engelska, vilket är etablerat sedan britterna byggde kolonier i Indien. Utöver indisk-engelska finns det brittisk engelska, australiensk-engelska, amerikansk-engelska, afrikansk-engelska etc. pallar inte dra hela historien bakom varje ''english speaking country'', men jag tror att du fattar poängen. Så innan du motargumenterar, kolla upp fakta =) peace!
http://www.myspace.com/daaddict
DaAddict: Det jag menar är att jag tycker det är charmigt när det hörs att en mc är svensk fast han/hon kör på engelska. jag strävar inte efter att låta amerikansk på något sätt, jag gillar bara att uttrycka mig på engelska, men förstår dina argument, håller bara inte med helt och fullt. najs att du digga låten trots mitt uttal ^^ ni andra: tack för att ni kommenterar, och najs att ni som diggar gör de.
Låter gött det här! Beatet har ett grymt skönt gung i sig tkr jag, sjukt snyggt gjort!:) Ditt flow kan jag inte klaga på, störtskönt. Din text, inga problem, låter gött. Ditt uttal, hmm ja jag kan ju hålla med Daaddict liiiiiitegrann, men du kör ju som du vill så. nej men överlag en riktigt najs låt, fortsätt med det här!:) Peace /Spiken
Big up! Da lyrics are awesome! : )
Yeah, you know..
you make me blush cruk :) soft att ni diggar! mad peace yo ska sluta uppa nu
de låter nice mannen tycker ba flowet låter lite enformigt de kommer inte så många highlight/moments u know .. soft annars .. peace !
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
tack man, nice att du diggar!
yeah jätte tungt inte färska prinzen precis men vem fan är det? höhö... sen hörde jag från e säker källa att du kallat mig svikare? mkt dåligt uttalande min son! frö om jag gämför så ser man tydligt att det e du som e svikare, jag träffar sara 2-3 dagar i veckan DU träffar sabina VARJE dag oO huh! vem e svikare? exakt.... hora... men låten va ball refr va as ball gillade den som fan det kommer tvåa efter money bizznizz for shizzlezznezzN_Jack P17 synd att vara du haha
du borde hängas...
HAHAH, förlåt sek, jag är svikaren :( du har rätt. som vanligt. wihow tack för din upp och kommentar i guess, glass är gott om man tycker om det.
jag hatar folk som e asbra på att rappa och göra asbra låtar... så jag hatar dig i like... asbra
Music makes me feel...
jag hatar dig också :)