I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hundsim - Jag Ska Bli... (Den Bästa)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-03-29 16:48

Hundsim - Jag Ska Bli... (Den Bästa)

Hundsim - Jag Ska Bli...

lalala, jag satt och mös för mig själv när allas våran egen favoritfarbror Lukke langade ett beat på msn, och det var så brutalt mysigt så jag kände att det här måste man ju ba' kicka på.
till råga på allt var det för fint för att jag skulle kunna förstöra det med kiss, bajs och anus-rapp... så nu gick det som det gick, en seriös text som handlar lite om hur jag ser på svensk rapp idag, så kallade "legender" och vad jag själv vill uppnå med det jag gör.

ta vara på denna seriösa låt, man vet aldrig när det dyker upp någon liknande igen!

Dubbelpropps till Lukke för beatet!

Hundsim - Jag Ska Bli...

Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-03-29 16:53
Schysst flow, skön text, men jag avskyr beatet ärligt talat.
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.

2009-03-29 16:53
Jävlar en av dom bästa du gjort homie ! :)! Flowet beatet är så jävla skönt! :)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet
Rappare

2009-03-29 16:57
Nja det här beatet var bara jobbigt enligt mig, visst texten är chill, men reffen föll ej i min smak, men verserna var rätt soft, känns dock lite segt på något vis, vet inte vad, men känns som nått saknas.
ahja peace
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2009-03-29 17:02
Låten blev fet. Synd att vissa inte diggar beatet smaken är som baken..

fred..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-29 18:38
Tyckte beatet var jävligt bra, nästan så att du förstör det utan ads!!! >:( Men... Detta var anorlunda från dig, lite eget. Om du hade haft lite ads och kanske en shoftare mixXx så skulle detta vara tungt. Du börjar fan få till det här nu! DIGGAR'T! Diggar refrängen, men du skulle haft lite anorlunda mixning eller nåt, lite reverb på vissa uttal kanske så det hörs att det är en reff. :P Men fan, tyngt. Älskade beatet, Lukke är tyng.

PEJS!
Dra åt helvete!

2009-03-29 18:43
Låter hyfsat skönt :)

/ S
www.myspace.com/Sagoztyle

2009-03-29 18:43
grymt flow, skönt beat jöh :D

härlig text, men håller med Entertainment =)

pöss
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Rappare

2009-03-29 18:45
gillar den mycket... reffen va grym! men lite seg hä å där... men reffen som sagt, klockren,speciellt till den beaten.. gillar´t
Music makes me feel...

2009-03-29 21:04
Andra-Sidan & Slackerlife
Beatet som är så mysigt :( Tack i övrigt, själv gillar't jag inte mitt segflow. Men texten är jag duktigt nöjd med!

Allerhed & Sagoztyle & JungSb & aLx86
Tackarrrr gossar mina!!

_Lukke_
Folk har ingen smak nuförtiden! Nåväl, du vet att jag gillar't iaf, och det är vad som räknas ;D

Entertainment
Förlåt :( Men jag hade ju ads?.. Dock låga och subtila, sådär som du ogillar't <3 Jag kan inte mixa!! Kramiz och propps till Lukke!

UPPNING, KOM IGEN NU ALLIHOPA - KRITIK TILL MIG OCH LUKKE I VÅRAN EGEN HÖGA ÄRA!

2009-03-29 22:02
Diggade raden om kenring fansen, fnissade till åt den. Hela alltet diggades inte så värst mycket dock. Det är ärligt - Och det är fett :D, Men temat kändes ändå tråkigt, och beatet lät väldigt mycket som vinjettmusiken till ett finskt barnprogram. Flowet var stabilt, inget mera. Lät tungt när du switchade upp flowet i din förra låt, mer sånt vill vi höra!
Blunted in stockholm

2009-03-29 23:41
Skön stil på denna, du är väldigt avslappnad och säker, diggar den här som fan!
bla.

2009-03-29 23:49
tkte detta lät bra :) dock ingen namedropp på mig men jag säger fortfarande "HYES!" :D detta gjorde du bra hundsimmarn :) <3333
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2009-03-30 17:17
Gussti
Mjo, jag tycker också flowet blev lite trist i denna- gillar min röst och mitt flow bättre när det åtminstone finns liiite mer tempo, men såna beats har Lukke på lager med vill jag minnas. Dags att rota igenom och se vad jag har snart.
Just nu pysslar jag med med en speedflowarlåt med en trevlig gäst, det kan du se fram emot!

hedde & Vanilla Coke
Hah, inte för att jag håller med till hundra, men tack ändå :)
ibland får man ju pröva att sakta ner lite också! nåt jag bör öva på, kram till hedde och dubbelkram med kindpuss till Käääzen!

SÅ JÄVLA INV... UPPNING!

2009-03-30 22:59
Ni är så taskiga, kommentera mera och kreativt och konstruktivt och sånt :(

2009-03-30 23:49
Äntligen något bra ifrån dig!
Sluta försöka klämma in för många ord per rad, för här flowar du ju faktiskt riktigt fint!

Finns fortfarande mycket att jobba på, men nu är du på rätt väg!

Mer sånt här och mindre bajshumor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-31 10:28
riktigt skönt låt.. reffen var skön:) upp!
fbg

2009-03-31 14:16
Skönt intro så som vanligt björn ! :D

Flowet sitter perfekt som nånting :P

Haha skön reff!

Texten e fet rolig :P

Det e lite annorlunda en vad du brukar men du kan gö allt!!

Jag gillar't i Dogswim/Dogpaddle style!!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-03-31 19:20
Diggades :) fortsätt så =)
Riktigt Brutala <3

2009-03-31 20:04
Mexiflexi
Men bajshumor är min stil, jag måste följa mitt kall! Nämen, kul att höra att du gillar't :) Ska försöka växla stilar lite oftare nu ett tag, så kika gärna in i mina trådar i fortsättningen och säg huruvida du tycker jag lyckas eller inte ^^

Dunstan & Sellish & Beat
Tack gossar!

Så Jävla Hundsim!

2009-04-01 00:14
Okej, grejen är att du inte har en aning om vem jag är, jag KAN vara en 19-årig nobody från Uppsala som bara följer det du gör, eller en snubbe som har omreggat sig 30 gånger på Whoa och verkligen vill se dig lyckas. Det låter vi vara osagt.
Just nu så hamnar jag någonstans där mittemellan, men vem jag än är så tycker jag att det är kul att följa hur du utvecklas, och vill så gärna att du ska utvecklas till något bra!

Du ska verkligen inte sluta med bajsstilen, för det är kul som fan! Dock känns det inte riktigt som din grej.
Du har taktkänsla och kan skriva riktigt bra texter, och det märker jag bara genom sättet du skriver här i forumen, du väljer dina ord väl och verkar jävligt intelligent!

Mitt tips är hur som helst att försöka jobba på flowet, mindre ord per rad så låter det så mycket snyggare.
Jag känner inte dig överhuvudtaget. Vi har aldrig träffats och jag skiter fullständigt i dig, men jag tycker att du har så jävla mycket potential. Snälla, ta verkligen åt dig av någon som inte är din polare och vet vad han snackar om. Jag tror du kommer kunna bli så jävla duktig, så släng inte bort det här!

2009-04-01 12:23
Bra sagt tummen upp..

2009-04-01 14:15
Mexiflexi
Hah, så länge du är ärlig och konstruktiv i din kritik och dina kommentarer så är jag inte så intresserad av vem du är bakom datorskärmen- det känns liksom inte särskilt relevant.

De flesta brukar dock säga att kiss-, bajs- och snuskstilen är min grej, men man får ju pröva sig fram för att finna sin plats, finns ju iförsig inget som hindrar mig från att köra femhundra olika stilar men då jag föredrar mer personligt lagd rapp (snuskstilen inom rappen växte fram då jag kan vara så brutalt omogen och pervers även irl) så undviker jag t.ex. fest-, reppa hooden- och knarklåtar då jag varken festar, gillar mitt område eller är intresserad av droger :)
Det är väl det jag gillar mest med min rapp, att jag sätter personlig prägel på det jag gör, och att den tydligt utmärker sig från andras stilar i såväl formuleringar som röst, rim och andra detaljer!

Det är najs att du, trots att vi inte känner varandra eller pratat privat, tar dig tid att skriva sån här utförlig kritik. Det uppskattas som fan och jag tar som sagt alltid åt mig av kritik så länge den är konstruktiv och motiverad, keep it up!

_Lukke_
Det är så att man fäller en manlig tår!