I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie & Jonis - Vi har kämpat länge

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-04-06 14:07

Robie & Jonis - Vi har kämpat länge

Linje 12 presenterar Robie & Jonis med låten Vi har kämpat länge.

Vi har kämpat länge
Vi har kämpat länge

Vers 1, Jonis
Vers 2, Robie
Reff, Jonis

Beat, Freebeat

Inspelad & mixad av Robie i studio Linje 12.

Vi har kämpat länge
Vi har kämpat länge
Vi har kämpat länge

Kliv gärna in & besök vår hemsida www.linje12.com

Skriv gärna en rad efter att ni lyssnat på låten!

Linje 12 productions.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-06 21:14
Det var snålt med både nerladdningar & inlägg.

Komigen nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-07 10:35
De börjar ta sig gubbar, bättre o bättre!

Pz

2009-04-07 11:30
Helt okej låt(Y)
www.myspace.com/allvarligttalat

2009-04-07 13:59
varför lägga upp 5 länkar när de e samma länk? Ska lyssna på låten strax. återkommer med kommentar
Http://www.myspace.com/besononline

2009-04-07 19:23
kom igen whoa ?
www.myspace.com/jonis016

2009-04-07 21:06
Helt okej, fortsätt utvecklas! pz
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia

2009-04-07 23:53
Ok thanks!

2009-04-08 00:44
lite mkt diskant..kanske använda en d-esser nästa gång ni mixar? :)

annars lät det helt okej

2009-04-08 14:02
fan lägg av whoa, ge kritik osv då
www.myspace.com/jonis016
Moderator

2009-04-08 15:41
du e skön jonis men gillar inte robies läspande eller vad det är.
//TW

2009-04-08 17:27
Okej thanks!

2009-04-08 19:50
Okej okej .. Mixningen va inte 100.. sitter i mina phones, och va tvungen att sänka mycket för att kunna lyssna..

Diskanten va väldigt hög och låter som att de slår över.. Inte behagligt att lyssna på med andra ord.

D-esser är nog inte svaret tror jag inte.. Kanske är eq som är för hård? ..
Eller sänk acapellorna lite grann.. kanske will do the trick? ..
Vet inte hur du gör mixningen eller vilket program du sitter i, så kan inte säga vad du ska använda mer eller mindre av =P

Låten i sig var skön .. Fick en känsla av den om man kan säga så .. En känsla som gjorde att man ville höra mer, inte så att man känner (jaha, samma gamla) typ =P
Komplimang på den alltså =)

Nice work over all !

Peeys !
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2009-04-08 21:59
mixningen vart fucked up, jaja.. fortsätt det kommer !
http://www.myspace.com/akaamusik

2009-04-09 12:23
Kul att några kommenterar. vet att de finns fler som lyssnat utan att lämna spår efter sig.
www.myspace.com/jonis016

2009-04-09 15:54
Det är typ andra eller tredje gången jag mixar på det här sättet. Har nyligen lärt mig det av en kompis. Grejjen är den att beatet redan hade dålig kvalité & när jag mastrade själva låten sen så fick hela låten ett sämre ljud en vanligt. Det låter ändå rätt så okej tycker jag.

Thanks för att ni tar er tid att lyssna & skriva ett par rader.

Thanks Ricky!

Linje 12, Robie.

2009-04-09 16:32
Nej de låter inte rätt så okej.. Mixen suger. Har inget med beatet att göra. Sen när du säger att allt fick dåligt ljud när du mastrade beatet förstår jag inte. Testa tanka ner en d-esser och va lite mjukare med eq:n. Spitfish har en bra gratis d-esser.. Adios amigo
Rappare

2009-04-09 17:36
mixningen förstörde lite men låter ändå riktigt bra från er båda! utveckling!

fortsätt spotta pojkar!

2009-04-09 17:58
Emil E du kanske inte har så bra högtalare då om det inte alls låter rätt så okej? Jag har ett par grymma högtalare & förstår vad ni menar med ljudet men i mina låter det ändå rätt så okej.

& jo det har mycket att göra med beatet. Jag fick till det här ljudet på låten då jag mastrade hela låten. Jag kanske bara skulle ha mastrat acapellorna istället? Som jag sa så hade beatet redan sämre kvalité innan & därför blev det sämmre när jag mastrade det.

D-esser vet jag inte vad det är? Vart tankar man ner det & vad hjälper den till med?

Okej thanx Änglalik!

Rob.

2009-04-09 18:09
Låter bra, gillar Jonis vers bäst men båda var bra :) peace
Dahl, bah gör mitt bästa.

2009-04-09 18:16
Jag har sparat låten utan att mastra den nu & då låter det sohär.

Vi har kämpat länge

Tack Blingi!

Rob.

2009-04-09 19:33
thx ängla o blingi :)
www.myspace.com/jonis016

2009-04-09 21:02
Änglalik bad om att få inspelningen till låten för att försöka få ett bättre ljud & det fick han värkligen tycker jag. Tummen upp för dig mannen!

Länken till den nya versionen

Tack!

2009-04-12 20:17
Naajs bwoiis riktigt skön låt faktiskt fet mix bror också !

Sen har jag märkt att ni inte kör ihop längre fuckin synd asså ni passar grymt bra ihop så ni kanske ska ta en till tanke på om ni verkligen ska splittras !

Det va det jag ville säga Peace mothafuckas !
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-04-12 22:17
soft soft

2009-04-13 12:05
Tack tack=)
Moderator

2009-04-13 12:42
Haha, egentligen är det inget likt alls men jonis fick mig bara att tänka på Fonky ett tag. Absolut inte likt nånstans men så är det, men ajja. Jonis har utvecklats as hell säger jag bara, gillar det jag hör! Fast reffen var inte jätteskön, sen får väl Robie ett godkänt också, helt okej liksom.
Fortsätt spela in så blir det nice!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-13 22:26
Thanx Ramuz!