I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Smazk&Hamstr ft Jeppson - Movin bricks

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-04-09 23:44

Smazk&Hamstr ft Jeppson - Movin bricks

Ny låt, va ett tag sen sist..

Upplägg:

Reff: Hamstr
Vers1:Smazk
Reff: Hamstr
Vers2:Jeppson
Reff:Hamstr

Låten ligger högst upp. ( Movin bricks )
Länk till http://www.myspace.com/smazk

ENjoy !

Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2009-04-09 23:55
Som jag sa Ricky så la du ribban jävligt högt på denna låt! Tycker att alla gjorde bra ifrån sig men jag gillade inte hur Hampus & Jeppes acapellor var mixade. Tyckte att auto tunen skärde sig ibland men jag vet att den är svår att få till bra.

Reffrängen var dock inte alls bra, tycker ni kunnat arbeta mer med den för jag menar att det är ju den som ska sticka ut mer på låten.

Jag gillar beat valet, själva party kännslan i det.

Era texter, ert flow & er engelska var det inget fel på. (Tummen upp)

Det är en smak sak & jag fastnade för Rickys vers, mixningen passade bäst på hans vers & jag diggar värkligen när du kör på engelska. Du har utvecklats mycket på kort tid & det är bara possetivt.

Tummen upp! Låten är klar godkännd

Linje 12, Rob.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-10 00:22
Måste börja med att säga att blanda mellan svenska och svenska inte va så jätte snyggt:/ Bättre med ett språk rakt igenom.

Ricky du va riktigt fet i denna! Tung!:)
Hampus jofan, du lägger de schysst
Jeppe, bra detta;) skön röst!:)

Men denna hade nog vart bättre utan autotune på rappen. Tycker själv att det endast passar vid sång.. Kanske är en smaksak?
Kul att se att ni kickar igen:) snart får vi hooka upp med våran ny banger;)
Http://www.myspace.com/besononline

2009-04-10 00:30
Tack ska ni ha :) Jag stod för all mixning, och kan ju mixa min röst bäst eftersom ja alltid får göra de hahah =P Inte van med deras röster som min egen.. aa .. ni hajjar haha ..

Autotunen e nog en smaksak.. va tvungen att testa iaf =) Vet med mig själv att den skar på vissa ställen på allas acapellor .. Men som sagt så är den riktigt svår att få till ibland.. öva öva öva ;) Blandningen va något vi gjorde med flit haha ..

Och beson, jag har min del klar.. spelade in de idag.
Men måste nog "göra om och göra rätt" haha ..
Men de verkar bli av nu .. hörde med några av dom andra och dom hade sitt shitt klart också :)

Tack igen :) Uppskattas !

Mer ?
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2009-04-10 00:35
Här kommer speedy också, märkte att myspace dummade sig med kvalitén :(

Länk till http://www.speedyshare.com/961917873.html

ENjoy!

2009-04-10 00:53
Beat = Sjuuuuukt :) Tungt skön ovanligt oh jävligt ban brytande..

Reffen nice som fan, bra gung. svenska som sagt blandat som beson säger de kan kännas lite si så där.. men vem fan kan klaga på vårat modersmål liksom?! Nu fattar iaf ALLA Whoa fuckers vad som sägs !

Din vers smazk.. Skön tillbaka dragen men ändå inget krut sparat där inte! och MIN SMAK

MYYYYCKET AUTO TUNE :)

och sist men absolut inte mist på låten ..

Jeppson... Chockad. Grym Del, Flowet skönt, engelskan inget och klaga på, långt över standarden på den här sidan !

UP!!!

2009-04-10 04:01
Thanks mentol :) Mer kanske ? :)

2009-04-10 14:00
Shit va dåligt med comments ?? =O

2009-04-10 19:27
whoa whoa whoa:P

2009-04-10 22:11
Bästa jag hört med dig ricky... sick! Du vet dock vart jag står näre gäller autotunes och elektro rap men diggar det. :)

Hampus göre coolt känns som du leker lite mer med deliveryt nu, mycket grymmare :)

Jeppe bra gjort! Du skulle kunna komma betydligt mycke längre om du engagera dig litemer i musiken :)

Lite mycket reff tycker jag dock och sen lite mixning men inget som behöver dras upp här, men bra, nyskapande. Bra skit helt enkelt :)

One!

Slash DYS
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia

2009-04-12 20:13
Tack dys =D Prövar mig fram ;D One!

Ingen som har nå mer att säga kanske ?? Kom igen nu whoa ! =)

2009-04-14 08:25
OK då får Silverback uppa denna... Fan vad ovanlig låt med Tetrismelodin, men shit vad coolt! Jag diggade denna som satan! Hemladdad och spelas på datorn :) Men SmaZk du var ett par strån vassare än de andra faktiskt men men :) I am digging it very mycket.

Psst... Kolla denna: http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/audio-och-video/652562/1.aspx

See ya ;)

// Puma Silverback

2009-04-14 11:18
Tackar =) Kul att höra att de diggas =)

All som all så e de typ 500 pers som hört låten från olika håll .. Tycker det är VÄLDIGT dåligt med feedback !?!?

2009-04-14 18:46
va finns d o säga Övertuuung!, räcker de ?! :)

Peace!

2009-04-14 21:50
Haha thaanks ! =D