Texten är här: Fäller en tår, att vi redan börjat glida ifrån - Gör mina egna fotspår, i den takt som år, går - Det som gör det svårt, är att jag såväl kommer ihåg - På samma plats jag står, stöttar dig, när du mår som du mår - Kan inte fatta, att du själv inte fattar - Kan inte ge dig svar, på dina egna känslor och tankar - Tårar gör mina kinder blanka, hoppas det kommer en dag - Då du och jag och våra hjärtan dunkar samma taktslag - Kanske drömmer jag, om en framtid som inte finns - Dessa bra och dåliga stunder, som jag faktiskt minns - Saknar allt nu, när allting vi hade är borta - Så dessa rader droppas, vill bara kunna hoppas - sång brygga: Jag har alltid varit mig själv, även om jag oftast varit för snäll... Låten är till dig, du är den tjej, som är allt i världen för mig Isabelle... Reff x2: Ensam i en stad, försöker skriva nya blad - Vill ta nya tag, är jag tillräckligt stark eller för svag? - Hur ska jag kunna veta? om du e ledsen eller glad - Vill bara du ska förstå vad jag menar någon dag -