Korsfest - Lägger mitt liv i dina händer
Hej! Startat ett nytt litet musikprojekt tillsammans med en kamrat, Johan. Här kommer första låten! Tanken är att göra en EP på 6 spår. Våran vision är att få sprida budskapet om Jesus och få göra de genom kvalitativ musik! Namnet Korsfest är lite utav en ordvits baserat på det faktum att Jesus dog för oss på korset och i och med det är vi förlåtna, och genom tron på hans offer garanterade en plats tillsammans med honom i Himmelen, vilket vi tycker är värt att firas! Länk Fred!
fett skön låt! haru tillgång till studio nu eller ?! Fett bra ljud nu!nu börjar man känna igen dig maayn ;) KEEEP IT UP!! Peyz!
TEXTEN! Ni har ju blivit födda på nytt, inte till ett liv som era föräldrar skänkt er, utan till ett nytt och evigt liv. Och detta liv kommer från Kristus som är Guds levande ord som består. - 1 Petrusbrevet 1:22-23 Michael: Vissa saker är svåra att glömma Och många minnen gör att tårarna strömmar Som hur det känns när alla vänner ignorerar dig Då vill man stänga ute allt och isolera sig Bara flyga iväg till någon annan plats En panna dolcontin och några gram med tjack Några stesolid, och sen en spliff med weed Knullat känsloliv, och allt du vill ha är sinnesfrid Du kanske inte vet att det är någon som vill hjälpa dig Och sen ditt första andetag så har han älskat dig Han vill va vän med dig, och lära känna dig En vän som aldrig lämnar dig, dit du alltid kan vända dig Du kanske är rädd och säger "nej tack, jag avstår" Men kom ihåg när stormen går att hans erbjudande kvarstår Du kanske känner redan nu "jag vill leva och andas" Ok, blunda och knäpp händerna så ber vi tillsammans... Jag har hört om din godhet, hjälp mig Herre Många vittnar om din storhet, fräls mig Herre Jag är så trött och orkar inte kriga längre Så nu lägger jag mitt liv i dina händer... Johan: Ett nytt kapitel, och det är dags att vända blad Den du hata, den du var, kan du lämna kvar... Ett helt nytt liv i gemenskap med din skapare Javisst, du möter motgångar kompis, men du klarar det! Han älskar dig på riktigt, och bryr sig om dig Så om du hamnar på fel stig då styr han om dig Finns många frestelser, många villovägar Lever många på planeten men ändå skilda världar Satan vill krossa dig, lura dig - plocka dig Med droger, sex och pengar så försöker han att locka dig! Var stark i din tro då, och läs i Bibeln Lev rättfärdigt och följ alltid rätt väg i livet Var ett ansikte för värdighet, ärligt spel och kärlek Ta ALDRIG parti för orenhet och rävspel När allt är mörkt och känns meningslöst Blunda och knäpp händerna och be en bön... Jag har hört om din godhet, hjälp mig Herre Många vittnar om din storhet, fräls mig Herre Jag är så trött och orkar inte kriga längre Så nu lägger jag mitt liv i dina händer... ”Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad. Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning.” - Rom 10:9-10
Producent
2009-04-18 17:22
låter bra detta, ska bli kul att höra hur ni utvecklas i framtiden =) //Benne
dom säger att jag kan göra beats...
Dunderfett! hela konceptet är ju genialiskt, älskar folk som skriver om Jesus och bibeln! första stycket i din vers känner jag igen från nån av dina gamla låtar, men det är helt sinnesjukt hur duktiga ni är på att skriva alltså.. Rappen är aight, behaglig att lyssna på. Ska bli spännande att lyssna på EP'n :) holla back!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jaa fan de låter nice är inte kristen så kan inte reflektera över jesus grejjen lixom.. men de låter soft.. Men micke du är bättre på skrytrap=) tjolilo
texterna är välskrivna helt klart, flowet satt som det skulle.. diggade väl inte mixningen riktigt, accorna kändes lite "platta" :) annars klockrent.
Tack så mycket allesammans! :) Jag är inte så hemma vid mixningen längre, har trots allt inte pillat i programmet på typ 1,5 år..
Fett Mikz. Längesen du spotta shiet, så jag är säker på att du kommer att bli ännu tyngre. Men Grymt bra efter en så lång frånvaro. Väldigt icke-mainstream måste jag säga.! Grymt tema, deep shit. Keep it runnin' boys !
Aii
Diggar inte temat riktigt, men rapen och texten sitter som den ska! :) Keep doing ya' thang!
Hej
diggar båda texterna.. riktigt sköna.. michael sken dock mer på denna låten. roligt att höra att det kommer mer musik från michael:) har ett par riktigt gamla här på datorn någonstans. dax att få lite nytt:) recca mera!
http://www.myspace.com/quizze
riktigt stark låt, budskapet var mäktigt. Inte hört något från er tidigare, men behövs inte, ni satte er på "kartan" med denna :) Fortsätt så. Upp whoa!
All i need is one mic, one beat.
Har inte lyssnat än, men alla som rappar religöst är värd att få berömm. så... äh... jag berömmer er???
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Tråkigt när helt okej låtar förstörs av att en av rapparna är så väldigt mycket sämre än den andra. Rent textmässigt skriver ni båda bättre än de flesta på detta forumet, även om budskapet inte går hem hos mig personligen.
love your voice asså ! michael.
Peace out, get laid !<br><br>
Den e nice mannen :) Dina rim är av högsta klass! Såg ju denna på videon du skickade. Blir ju nästan kristen av detta ;) Din röst e riktigt nice brur! Keep it up! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack alla! Otroligt kul att höra :)
han i andra versen suger., MEN MICHAEL FIXAR GÅSHUD PÅ MINA ARMAR :O fy fan vilka texter + lägger det så gött ;) peace
054 - KARLSTAD <3
Skönt att det var bättre kvalite på denna än dom andra du lagt upp nyligt. menmen, alltså temat I just löööve it maan, helt galet skönt med lite variation när det mesta man hör här är mainstream. michael, galet skön vers & texten var välpolerad som vanligt, jag tror jag kände igen dom 8 första sen tidigare låt, men somsagt hög klassigt. flowet satt fint också. den andra snubben, har aldrig hört förut men la helt okej! text & flow var ajt, men träna på. Fortsätt såhära! Hade.
sjukt bra låt. diggades till 120% in på mp3 blir detta :D
Detta var grymt, härligt o höra! Inte alltid man hör sådana koncept i låtar, men det funka! Som sagt ska de bli roligt o höra er utvecklas ;)
ÄNTLIGEN MICKE!
Du Borde Akta Dig Du Vet Vem Du Hamnar Mot Blir Bara Tyngre Och Tyngre Som Anna Book
Fyfan äntligen får man höra mera! :) texten var feting =) Har dock aldrig hört johan förr :)
Du Borde Akta Dig Du Vet Vem Du Hamnar Mot Blir Bara Tyngre Och Tyngre Som Anna Book
Graffare
2009-04-19 18:25
Korsfest? Var inte det Akin och Bugsy's grupp under tagteam 05/06 eller nått? Bara kom och tänka på det. Låten va tuung:)
-
fett skön men digga inte dialekten på den andra snubben
Tizm.. vet jag inte någonting om,.. inte direkt lagt TAGTEAM WHOABATTLENAMN på minnet! Haha :)
USCH SÅ ÖVERTUNG LÅT, synd bara du inte satsar mera än vad du gör... Bland den bästa låten jag hört av dig michael, helt klart.. Bra budskap "om ni nu är seriös". Fixa bara ihop några feta låtar nu så tar du upp musiken till den nivån du gjorde förut.
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre. Är man avsugen då ?:S
Word på bruno :)
detta lät sjukt nice faktiskt, skönt med en låt med bättre ljud oxå från dig =)
Tackar och bockar i evigheten! :D
Acapellan skulle vore högre ? men annars helt okej alltså :)
Pizza film, grogg är livet :D
upp ! Det förtjänar den
Aii
kul att se fler kristna rappare på detta forum, me like!
första snubben va dock ljusår tightare än snubbe nr 2, men texterna känns välskrivna och allt e chill.
ska bli kul å se vart detta leder homies, kanske ses vi på nån kristen festival i sommar när Real Talk går på turné!
MEN en sak,
Knullat känsloliv, och allt du vill ha är sinnesfrid vill inte rätta osv eftersom alla är fria att välja vilka ord dom vill, men just den meningen kändes "onödig" när ni rappar om Jesus, kunde ju tagit ett annat ordval, för annars tappar man lite trovärdighet på det hela.
Men snyggt jobbat boys, skönt som sagt att se fler som står upp för sin tro.
nytt album med Lex & Garra på www.realtalk.se på lördag btw :D
Detta är min forumsignatur
Michael, fett att du äntligen har tillgång till bättre ljudkvalité ! Texten är fet så klart, känner igen dom 8 första från vissa saker. rappen sitter klocka omän det var ganska så länge sen, flowet är något jag alltid har diggat. Temat smakar bra i mina öron daemn, diggar dina rader,låtar,klipp,allt som har med rapp att göra !! Johan, snäppet sämre än michael dära... jag personligen tröttnar när orden blir utdragna vid slutet av rader.. men texten är fin skriven bra ordval osv :) det blir bra ! Keep it up boy's Peace !/S
somedays, s.o.p will change :)
Jag gilla den! Refrängen satt sig
facebook.com/idiomatisk - fan page
just den meningen kändes "onödig" när ni rappar om Jesus, kunde ju tagit ett annat ordval, för annars tappar man lite trovärdighet på det hela. Blir man mindre trovärdig för att man använder ordet knullat? OK.......
den var nice du kan ju skriva det vet du micke!!
Numessiah : läs hela mitt inlägg istället för att bara ta ut det som passar dej. de blir mindre TROVÄRDIGT ATT MAN VILL "TJÄNA JESUS" om man inte ens kan hålla sig ifrån att säga sk "fula" ord. inget fel på ordet knulla så sett, handlar bara om att i en låt OM och TILL Jesus, så kanske man ska undvika ord som kan sticka i ögonen på folk ? asså, jag är ute i många kyrkor, festivaler, skolor mm och rappar om Gud, och ja tror de flesta kristna lyssnare hade reagerat på just de ordet i texten. men självklart är det ingen fara egentligen, du har förstorat upp det hela nu, MEN jag tycker fortfarande att man kunde ha valt ett annat ord eftersom topicen på låten är som den är. trasigt känsloliv kanske? ja du fattar... en synonym helt enkelt som låter "mildare" jag är ute.
Detta är min forumsignatur
Jag får faktiskt hålla med lite här "Ett könsumgängesidkande känsloliv" alternativt "samlagsbefattande känsloliv" hade känts mycket bättre för mig som shiamuslim.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Ovanligt tema men bra verser. Man hör verkligen Piteåhjärtat i den andra snubbens vers :)
:)
Känsloliv - Stesolid är rimmet.. Tack så mycket alla, det är kul att höra detta!
Michael, Diggar din röst! du är riktigt bra på att skriva texter, den saken e klar! Kul att du e tillbaka;) Johan va me bra upp för denna
Http://www.myspace.com/besononline
galet kul å höra att folk gillar låten! har ju som inte hållt på så länge med detta, men kul är de å hoppas på att kunna utvecklas mycket :) bless!
Tycker Johan är äckligt bra för att ha skrivit och rappat i TVÅ VECKOR!
uppaa
http://www.myspace.com/quizze
Mycket fet vers av dig michael, Känns som du hittat tillbaka mer..