I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Markulin - Freebeat Fri vilja EP:n

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-04-30 23:55

Markulin - Freebeat Fri vilja EP:n

Länk till http://www.freewebs.com/markulin2000/album.htm

Nu är albumet med den klockrena titeln "Freebeats - Fri vilja" äntligen färdig!!! gästar gör Pojo, från ordupp, Micheal frå "Korsfeast" och t o m lex från Real Talk är med på ett hörn. LADDA NER OCH KOMMENTERA GUBBAR

Peace

Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-05-01 14:53
upp!
snälla kommentera gubbar!!! mycket bra om jag får säga det själv!!
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-05-02 00:33
Intro

Tycker det var helt okej, känslan är skön.

Musiken är mitt liv

Mixen är lite konstig här och var, men temat är bra och du levererar det bra! Reffen är dock wack mixad och du kommer in lite otakt..

Markulin & Pojo & Lex

Beatet är övertungt, är på väg att spela in på det snart också. Dock gör ni det bra, Lex är fetast på denna. Pojo har jag aldrig hört, tycker han var fet också. Temat är dock inte min grej då jag inte är kristen..

Det hemliga brevet

Också bra beatval, dock har jag redan hört så många på det att det är svårt att acceptera ännu fler, haha. Men känslan är lika fet på denna som resten av EPn. Dock är det alldeles för mycket reverb i andra versen, hade det varit fylligare acapella hade det kanske funkat, men nu förstör det tyvärr låten lite. I övrigt en tight vers.

Outro

Lite läskigt tema på rapen, men det är bara jag. Snacket kan man väl inte säga nåt om..

Hela EPn

Helt okej, din delivery ligger på jämn nivå igenom hela och det är bra. Texterna är hyfsade, rimmen kunde trappas upp lite här och var, men i övrigt bra teman och grejer. Ditt flow är det inget fel på, nån liten miss hittade jag, men det är ingen big deal. Tycker hela EPn är över Whoastandard, så kämpa på så kan du bli nåt!

Peys! :)
Hej

2009-05-02 09:43
Tack för den fina kritiken.

ingen mer?

2009-05-02 22:03
Kom igen, nån mer kommentar kan jag få?

2009-05-03 18:40
är lite stressad nu så får återkomma senare med längre recension! men på de hela taget så tycker jag att du låter bättre än tidigare släpp, även om EPn låter lite "halv-klar" om du fattar, känns som om du skulle kunnat fila lite mer på mixning, text-skrivande och refränger, but its all goood! tummen upp för plattan!
Detta är min forumsignatur

2009-05-03 19:15
Härligt med folk som brinner för samma sak! Förkunna Herrens kärlek över beats liksom!

Härlig debutgrej, ser ut att kunna bli nånting!

2009-05-03 19:27
Ska tänka på mixningen mer nästa gång. är ju inte lika bra som Garra på mixnings grejen.
men mer kommentarer skulle sitta fint!!! jag är grymt nöjd med denna!!!!
Moderator

2009-05-03 20:49
Smakade helt okey faktiskt,, skulle vilja ha bättre mix bara annars soft peace !

2009-05-03 22:20
aiit, ska som sagt tänka på mixningen.

Skulle dock vara roligt med mer specifika kommentarer!

2009-05-04 20:48
Upp! kom igen gubbar!!

2009-05-04 22:41
som sagt så är ju mixningen lite konstig :P men de kommer väl antagligen i framtiden!
du har ju flowet men skulle gärna se lite mer avancerade rim =) keep it up!
allti kul å se folk som vill sprida evangelium!

bless

2009-05-05 00:32
Jadu, I'm not into kristen rapp direkt.
Men det jag inte förstår är din dubbel-moral :p.
Du "hatar" kent-jesus av någon anledning, men du är kristen,
men du tjaffsar, svär osv~, och kan till och med tänka dig att göra dissar?
Det är lite konstigt i mina ögon/öron.

Tycker EP;n va helt okej, inte mer. Som sagt, rim måste filas, och även mix.
Jag ska inte klaga på mixning för jag suger råttpung på de.

Aja hare bra ;)

2009-05-05 04:34
Gb dubbelmoral? haha, att göra "dissar" är inte emot bibeln. P-Lex har själv gjort ett par dissar, visst P?

svordommar har jag lite svårt med att sluta använda tyvär så där fick du mig.

Kent-Jesus? haha!! han är inte kristen de minsta och han hånar Jesus när han kallar sig det! thats why i hate him dude! kom inte och påstå att "Kent" jesus har något att göra med min "Jesus" över huvudtaget mannen! möjligen att jesus ingår i bådas namn.

Tjaffsa gör vi alla, tycker du jag tjaffsar mycket skulle du höra några av mina kompisar hehe...

hoppas vi rett ut de hela, och tt det inte ska bli mer tjaffs kring d aiit?

Puss och kram från en kompis till Jan

2009-05-05 04:37
Tycker dock det är kul att ni börjat uppmärksamma mitt flow, det har inte hänt så ofta förut haha... men jag ska börja fila på mina lyriksa färdigheter från och med nu.

2009-05-06 13:07
Tycker det blev rätt bra faktiskt, med tanke på hur kort tid det gjordes över. Önskade väl egentligen att vi skulle lagt mer tid på den och att jag skulle tagit mig till nån med bättre utrustning då min mikrofon är ett skämt.

Men idén med freebeats på hela skivan är rätt kul och smart när man inte har tillgång till nån riktig beatmaker ännu. Dock så kan det ge ett played intryck som någon klagade på...

Fast gött att det är gjort och det håller sig iaf över en hel del whoa-produktioner.

big up.

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2009-05-06 19:41

rätt så bra faktist. men som alla andra säger mixningen .
054 - KARLSTAD <3

2009-05-06 20:54
sant så sant, men jag suger på mixning vet du haha... jag skulle vilja att fler gör som Hypnoz gjort och lämna kommentarer på varje låt.

men tack för all respons!!!

2009-05-14 10:31

2009-05-17 15:32
Intro

Helt okej :D

Musiken är mitt liv

Knas mixning verkligen, men jag gillar temat och tycker du lägger de rätt bra!

Markulin & Pojo & Lex

Förskräckligt beat! Usch.. måste nästan säga att de är av de värsta laget, ogillar starkt! :P
Men din text är skön!

Det hemliga brevet

Fetaste låten på EPn tycker jag, tycker dock den förtjänar en ominspelning
med lite mer inlevelse

2009-05-17 20:43
ight, förstår verkligen de där med "det hemliga brevet".
men ep:n gjordes på nån vecka bara, håller ju på med ett lite seriösare projekt, men de vet du ju redan broder.

Peace, och sluta inte kommentera ÄVEN om mixningen på denna suger

2009-05-31 04:43
okej, jag uppar den en gång till.
kommentera bra nu grabbar, för snart kommer även "freebeat - freevilja, vol2" att släppas.

Kommentera bara, aight?

2009-05-31 05:10
braaaa
www.myspace.com/mcrish

2009-05-31 05:15
tack tack :)

2009-06-21 23:38
Tänker uppa denna en allra sista gång.

2009-06-21 23:46
adressen är ändrad,albumet finns här : Länk till http://www.markulin.co.nr

2009-06-22 01:25
Låter bra!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-16 21:53