Entertainment - Tussetuss (Tussediss)
Finns inte så mycket att säga förutom att jag tyckte att han borde stänga käften och lära sig av dom bättre pojkarna. Tyck vad ni vill. Intro: Självklart är introt gästat av självaste Kaggens mormor som gjorde en remix på en av Kaggens intron <3 Props! Textförfan: Enterdeman skrev texten. Mixförfan: Enterdeman mixade lite. Länk till http://www.speedyshare.com/168534802.html Länk till http://www.speedyshare.com/168534802.html Ingen här i världen är skrajj för lille Tussetuss när jag hör dig skrika vill jag kyssa dig, din gulleplutt! Nej, förlåt - ska vi rappa istället?! jag spelar in min röst och du dina hackande tänder! För Enter rappar det bättre, det är inget jävla snack om saken sidan 3 i Aftonbladet: Tusseboy har kassa rader! Det är sagt, det är officiellt att du är den som aldrig kommer att spotta det fett Så grabben tagga iväg, låt mig slippa dina EMO-låtar Här langar vi äkta attityd straight från Norrland! Sen din polare, snubben kallas Latti han som till och med jämfört med dig rappar fattigt! Vi kan mäta skills, langa ett måttband Knappast nu, pojkar, ni klassas som rockband! du får en käftsmäll! Det är så jag gör det, mannen här har du: flera kilo dynamit i högerhanden Och säger någon att du är bra på rapp så är dom sämre än dig, och du är inte bra på rapp så det är uppenbart att folk börjar undra snart varför simpelrimmarn tror att han rimmar underbart? Stopp på belägg! Jag ser ingen logik rimma skit och sprit är inte att rimma cleant.. Ta din diskmaskin och kör ett dubbelprogram så ska du se att cleana rim börjar rulla i hamn! Det är säkert nåt som Tusse vill att Jockepocke visar hur man lägger dubbelrim så ta din snuttefilt - Så ska jag visa hur man spottar innehåll, det är det man har munnen till!
Dra åt helvete!
Vet ju iof inte så mkt om varför ni dissar varandra mer än att han namedropade dig i sin "jättebraigalåt". Du körde över han ganska kraftigt och tror inte han har så mkt svar o komma med. Men men , man vet ju aldrig :) Peysh
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--
nAJS DISS.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
skön, dock stör jag mig på att du tror du är skit "bra" för att folk sa att du var bättre än tusse,
We make rap, but we live hiphop
diggades stort :D lätt din bästa låt med kan jag säga :D gillade flowet :D texten var underbar =) pz <333 den stammande rapparen har sagt sitt ! <3
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
haha diggar flowet, texten också, men din attityd? Inlevelsen? Det e en diss ffs, du vill ju döda han, kör så då!!! Haha, nu känns det lixom som att "hej jag langar en diss men orkar inte anstränga mig så att det blir superbt!" Men men fet iaf, Tusse har inte mkt att sätta upp mot enligt mig iaf.
word på : Pekkehlito, men som nån sa vart är inlevelsen och attityden i en diss ska man vilja plocka den man möter, visst helt okej flow o text men nja digga inte till max. / MkN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
diggade texten ! men flowet känns lite simpelt och attityden får förbättras! men helt klart bra diss! keep it up!
Tänker inte lyssna, men fan vad löjligt att göra en hel diss pga av en namedropp. Tog du åt dig på riktigt eller vafan är frågan? Troligen så gjorde du det eftersom du har en hel diss här ju grabben.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har inte hört låten än då jag sitter på jobbet och väntar på att få sluta! Men texten: helt ok, du underpresterade känns det som en del rader känns lite "blä" om man säger så medans andra gjorde att det ryckte lite i smilbanden... kommer med en kommentar angående flow och sådant senare!
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
Tycker den var helt okej, men mix, flow och attityd kunde förbättras. Du skulle kapat lite högre frekvenser i EQ, för nu skar alla S-ljud lite i öronen och så.. I övrigt var texten fet, håller med spades om att några rader var bättre än andra, menmen. Får se om Tusse svarar, ska bli kul att se vad det blir av det här ;)
Hej
haha du käkade upp fjollan faktiskt. nice
Geni
Haha det var det stakigaste flowet jag hört. Lät som du bara stressade in texten för den skulle få plats. Och jag tycker inte att du ska leka stor för att du kan dubbelrimma, det är ingen konst. Och att härma kaggen var bara botten. Nej du.
Aii
vissa delar av texten va soft . vissa åt helvete du låter stressig som fan . får se hur svaret blir .
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Nu ska Jockepocke försvara sig lite <3 Jag tror inte att jag är "bra" jag är bara ganska övertygad om att Tusse inte har en chans mot mig, och jag gör inte en diss för en namedrop. Vi chattade lite innan då han skulle göra en massession och jag sa till honom att det var tråkigt att han var den sämsta på låten. Han lackade direkt och började bete sig som en liten barnrumpa, och sen dess har jag tänkt på att dissa honom, men alltid fått skrivtorka. Och för er som klagade på mixen så letade jag efter såna där "skärande" S och F ljud, jag älskar såna mixar. Annars använder jag mig ofta av De-esser. Tycker dock inte att jag stressar igenom låten, men det är inte så lätt att höra när man lyssnar på sig själv. Kul att ni delar åsikter dock. =)
Dra åt helvete!
denna va soft, texten och flowet gillar jag. du tog honom absolut.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
denna va soft, texten och flowet gillar jag. du tog honom absolut. word ! ;D
Käft
tusse going doooown
Allt är sant på internet.
tusse åker ner :)
Äntligen någon som blåser bort lille Tusse :)
tusse åker ner i denna puss på Enter
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Fett länge sen jag hörde dig, STOR utveckling ! (bravo) ;D du plockade tusse helt klart, tycker han e alldeles för stor i käften. Du tog ner han på jorden!, skulle bli kul att se han svara :P men som sagt, bra diss ! Pzz N Lööve / Luffiboy
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
Kunglig text och man fick ju sig ett par lol när man läste den, glad blev man iaf :( Där satte du snoppen i munnen på Tusse! Och han gillar't! Dock är jag besviken, loggade in i morse i skolan och läste texten men kunde inte lyssna förrän nu- hade hoppats på något roligare och bouncigare beat då texten hade gått att flowa lite vildare och snabbare till- med tempoväxlingar å greyer! Samt att det hade varit kuligare om du satt han på plats med en spralligare stil än en yeahyeah-mofo-stil. Men men, snopp fick han. Och vi gillar't allihopa! Tusse blev plockad som en tussilago, CHIEAAAH
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Bajsfet text kissfett flow detta sparas föfan!!
du gör det rätt bra men måste säga att jag tycker Tusse är bra mkt bättre, han har gjort bra och mysiga låtar. Du verkar bara vilja skapa dig ett namn på att dissa Atle och dom som är steg över dig. det är min åsikt men, du gör bra texter men känns en aningen irriterande när du framstås som nån rkt snille på texter, som att du är hur bra som helst. håller med Tusse lite att du leker lite mkt och får på tok för soft kritik så du inte lär dig. men som sagt inom rappen gör du ändå hyfsat bra texter med skön delivery och flyter hyfsat. men som sagt har ni helt olika stilar så går inte jämföra, bra som dåligt tjaa hank
bättre vara ökänd än okänd
Du var jävligt grym;) men tusse kör över dig !
http://www.myspace.com/KriTaaaN
Får jag hoppa in och "försvara" Entertainment lite? Det enda Tusse är bra på är flow och mixning. En bra MC ska kunna skriva bra texter. Gör Tusse det? Nja.. visst, man behöver inte flerstava varje gång för att få fram det man vill ha sagt, men man ska samtidigt kunna leka med orden. Rapp är för många en ordlek där man testar sina gränser. Rapp är ju ganska nära släkt med poesi, där man också leker med ord och meningsuppbyggnad. Att kunna skriva en fet text/dikt är bland det härligaste man kan göra. Eller vissa kanske vill lyssna på en låt med totalt ointressanta texter? Om inte rapp hade handlat om rim/innehåll hade ju vem som helst kunnat greppa en mick och köra, BARA för att han kan flowa lite. Det låter fel i mina öron, i alla fall. Entertainment, som har rappat seriöst i kanske 1 år(?), är en snubbe som totalt skiter i vad andra säger, men samtidigt tar åt sig av kritik. Det gör inte Tusse. Hade Tusse tatt till sig all kritik han fått så hade han vart mycket bättre idag. Lyssna på en låt med Entertainment från 08 och en låt från 09 så hör ni en otroligt fet skillnad. Lyssna sen på en låt från 08 med tusse, sen en låt med honom från 09 så hör ni att det inte alls är mycket skillnad. Inte för allmänheten, i alla fall. Jag hör ingen skillnad. Som någon skrev "men som sagt har ni helt olika stilar så går inte jämföra". TRUE! Men man kan fortfarande diskutera hurvida bra och dålig en rappare/musiker/artist är. Är ni med mig? Om inte: Skriv exakt så här mycket text och motivera varför Tusse är bättre/sämre, och samma sak med Enter :) Tja!
Trevligt trevlig haha den här sparas också i min mapp i "dissar till mig" :D
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Detta kan bli en blodig match :D nice!
www.myspace.com/Sagoztyle
Trevligt trevlig haha den här sparas också i min mapp i "dissar till mig" :D Nu förstår jag iofs varför du inte är duktig på texter.. du var till och med tvungen att skriva samma sak som enter gjorde i din tråd.. ett försök till att vara rolig? Misslyckades!
Nä nu ska jag lämna tråden, om ingen svarar på det jag skrev förut.
anna_m_maria där gjorde du succé =)
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
riktigt skön
www.myspace.com/mrth90
Tycker den var helt okej! Kommer ihåg att jag snackade med enter för ja, kanske 8-9 månader sedan och skillnaden på dina låtar är stor. Vet inte mycket om "tusse" så jag kan inte uttala mig om vem som vann och varför. Gillar iaf att din text inte är bajs som många andras är. Keep the good work up mate! /Mattias
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Tack allihopa, kritik är alltid kul, dålig som bra. Och vissa tycker att jag "tror att jag är bra" men det är för att.. Jag verkligen är så JÄVLA nöjd med det jag gör, oftast. Om inte så berättar jag det eller skiter i att lägga upp det. 90% av det jag skapar blir jag grymt nöjd med och tycker därmed på något sätt att jag är soft, och jag vet hur dålig jag var förr, därför tycker jag att jag är på en helt okej nivå nu! Men skulle ju även vilja utvecklas mer, det vill väl alla. Rea P17: Det är alltid kul med en mapp proppad med dissar till en! <3 Brukar pumpa på dom lite då och då. :)
Dra åt helvete!
Entertainment Såna grejer boostar självförtroendet, särskilt när de som dissar är sämre.. Jag har hittills inte fått mer än.. Fyra stycken tror jag, från sammanlagt tre personer :( Men jag ser fram emot tills jag blir så stor att jag har folk som hatar mig aktivt jag med, alltid kul att kunna se ner på folk!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
denna var bättre än tusses men inte bra, tycker du skulle höjt accapellan lr bara jobbat bättre på mixen resten låter rätt soft :) peace out!
Skön röst o flyt..
Highfive anyone, anyone?
Tack tack. :P Personligen tycker jag att Tusse tog denna ronden. Men jag ska försöka ordna ett svar med lite mer attityd. :P Denna är ganska lame för den är som sagt inspelad 3-4 på natten. :P
Dra åt helvete!
Nu fick jag lite respekt för dig asså! För det är inte många som är ärliga så där i beef! Det gillar jag så de ska du ha proops för ska jag säga!
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Vad e grejen med att fortsätta dissa varann nu? ni verkar ju komma överäns?
Allt är sant på internet.
Fett, måste göra tusses diss också ;P
bla.
Du äger Tusse lätt! Har hört båda dissarna haha sakmligt att han värkligen tror att han är något xD Aja enterr da man owns! Pz!
http://www.myspace.com/peppeboah
Kul att du nämner mig då din tönt, du är lika patetisk som Kim :P
http://www.myspace.com/lattimusic
"anna_m_maria" vadå MC snack och lalala.
de handlar inte om flerstavigt?
står du på en scen och battlar så är de bara flow, teknik och rim.
Men en låt i helhet handlar de om ALLT.
om du hör några rappare som låter njaaa.. sen ser du deras video då kan du helt plötsligt tycka dem är bättre. Samma sak här. Med bara accapella så kan de låta kefft men med ett beat i bakgrunden så är de anpassa sig som gäller och mixning eftersom man lyssnar på låten i helhet. Hur man anpassat sig efter beatet och inlevelse.
sen att han har utvecklats snabbare skiter väl lyssnaren i ?
Om inte: Skriv exakt så här mycket text och motivera varför Tusse är bättre/sämre, och samma sak med Enter :) Varför ska man göra de för? räcker de inte med att skriva JAG TYCKER... och VARFÖR? t.ex: jo för att han flowar bättre och rimmar bättre och bättre inlevelse
Entertainment Texten va bra. Men inget mer, sorry man :)
Producerat material till minst högsta nivå Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Zillio
Haha, vad det nu är du har rökt så får du gärna passa mig några bloss.
Det du skrev var inte ens några svar eller frågor ang. mitt inlägg. :D
Kul att du nämner mig då din tönt, du är lika patetisk som Kim :P Kul att du suger på rapp din tönt, du är lika patetisk som Tusse :P
Roligt att folk hela tiden ska försvara rapprare med mer fame. Blanda isåfall inte in Majkman i detta. Han har ju inget fame alls på Whoa! :(
Alla kan inte digga det jag gör, men jag vet många som gör så kryp tillbaka under din sten. Och jag försvarar inte Tusse alls. Men ja måste bara säga att Enter är en riktig jävla Whoa hatare som leker stor.. (min åsikt)
Jag leker inte stor, jag lider av storhetsvansinne. :(
Dra åt helvete!
Alla kan inte digga det jag gör, men jag vet många som gör så kryp tillbaka under din sten. Förutom dina msnkontakter som inte vågar säga sanningen.. vilka mer "gillar" din musik? Du själv?
Du vet ingenting om mig så knipkäft..
Behöver inte veta så mycket om dig för att veta och tycka att din musik är dålig:)