I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Korsfest - Överlåtelse EP

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-05-17 02:34

Korsfest - Överlåtelse EP

Nu är EP'n klar!

Länk

Hoppas att det skall smaka!!!
/ Micke och Johan!

2009-05-17 02:37
ska lyssna :) kommer förmodligen med mitt tycke imorgon :) men ser fram emot och höra

2009-05-17 11:02
ska lyssnaooch sn droppa kritik
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-05-17 11:25
1. Sjukt tight flow på första versen, grymm mixning. älskar reffen obeskrivligt mycket. andra versen e tight, men inte lika bra som första, men den e fett tight ändå.
2.inte lika bra som första låten, men riktigt bra, gillar inte riktgt refrängen. låter för mycket som skrik tyvär.
3. en klockren tankeställare. flowet e tight på första versen, andra versen är lite sådär faktist.
4. Riktigt bra, texten e så sant, båda flowar som proffs.
5. riktigt nice snack på intron. slingan e lite väl vanlig , men fet som messmör e låten ändå.
6. mysig sång, riktigt mysig. rappen e lite skumm. men riktigt bra tycker jag.

fet ep, finns inget att att säga
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-05-17 11:28
Ja, det ligger ju lite "titanic" känsla över den där slingan ;)

2009-05-17 13:37
Lägger mitt liv i dina händer. Bra beatval gillade det mycket, båda verserna är nice både flow och textmässigt. reffen var off the hook, gillar som fan!

Du måste byta riktning. Denna var la ok. gillade inte verserna så mycket texten var riktigt bra faktist men gillade inte flowet. tycker däremot reffen var tung.

Tvivlaren. Båda la fett bra på denna, nice tema, jag gillart!

Det är satan som lurar dig. I fucking love the lyrics in this man, fyfan. michaels vers är madtung! Johan var också galet nice på denna snäppet under första versen men ändå jävligt fet.

Guds frid. Tyngsta låten på ep'n. Gillar inte beatet som mycke men, reffen är ju sjukt bra! och första versen, gillar inlevelsen i rösten som fan. Denna kommer spelas mer! :)

Hosanna. ah, den var nice. fint laggt av båda. Lugn och skön låt.

bra ep rätt igenom, alla låtar var nice.
såg att ni var i PT i lördags också, hehe. Hade pz. :)

2009-05-17 13:46
riktigt soft!!
bra budskap grabbar!!
diggar dog mest "det är satan som lurar dig"
http://www.myspace.com/quizze

2009-05-17 14:24
Blev lite besviken, Micke lägger det överlag bra men har släppt så mycket bättre. Johan's röst klarar jag bara inte av. Men fortsätt släppa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-17 14:32
tankar nu broder, återkommer när ja lyssnat =)
Detta är min forumsignatur

2009-05-17 16:45
Jag vet tyvärr inte vem som är vem av er men i låten Lägger mitt liv i dina händer skiner den första killen överlägset :) Reffen på den låten älskar jag, riktigt bra! Beatet på Guds Frid är helt underbart, riktigt nice att ni la introt sådär också :) Likaså där är reffen grym! Första killen lägger det tajt fan, men där la också den andra killen det bra (y) Hosanna är riktigt fin, lugnet i låten sätter sig fint och reffen är helt underbar :) Jag tror dock inte på gud men jag gillar det här ändå :p :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-17 16:47
sofiespets

Tack så mycket, trodde du va kristen men jag är kanske ute och cyklar..
måste blanda ihop dig med nån annan... nu blev jag jätteförvirrad! :)

2009-05-17 16:48
det var inte du som adda mig på msn och sjöng r'n'b i kristna teman då? :O

....öh?

Rappare

2009-05-17 17:06
Lägger mitt liv i dina händer - Fick den av dig i ett tidigt skede och jag tycker den är riktigt bra, Var bland det första Johan gjorde va ? man hör hans utveckling igenom låtarna.
Denna är min nr 3 utav dessa låtar !

Du måste byta riktning - Tycker att Johan hade ett lite stelt på flow på denna, men texten är kalas bra. Reffrängen är lite skum men jag diggar den på något sätt med.

Tvivlaren - Detta är min favorit, fick den av dig på msn och du vet vad jag tycker. Jag älskar verkligen denna låt. Micke lägger det övertygande, men sen kommer Johan och avlivar alla tvivel och övertygar mig fullständigt. Han text är helt mad, detta är det bästa han har gjort. Min favorit på EP'n

Det är satan som lurar dig - Tycker detta är medelmåttigt, inte något som får mig att falla av stolen men absolut inget dåligt heller. !

Guds frid - Helt underbart fin låt ! Gillar hur ni turas om, och att michael kör merparten, då du helt klart är bättre än så länge. Fan så fet denna låt är. Kommer spelas många gånger. !!
Nummer 2 av alla på Ep'n !!!

Hosanna - Den är fet precis som allting annat. !

Bra jobbat killar. Kul att höra hur Johan utvecklas mer och mer, och hur hans texter blivit så jävla feta på så kort tid. !

Aii

2009-05-17 17:07
_Ak4; Nej det var inte jag :o men jag sjunger dock :) och nej jag är inte kristen :)

2009-05-17 17:09
1. Den är micke fetast. Sköna rader gott flyt. Skönaste låten.
2. Diggades inte faktist.
3. Detta är en låt som får en att verkligen lyssna på texten. Helt okej !
4. En av dom skönaste lätt. Diggar bara michael tyvärr.
5. Skaplig.
6. Skapligt bra, inget jag skulle lyssna på direkt.

Keeep it up fortsätt kicka!
054 - KARLSTAD <3

2009-05-17 17:21
Njaa, micke du brukar lägga de bättre faktiskt. Dock så älskade jag Guds frid och även Lägger mitt liv i dina händer från tidigare. Resten var väl ok, men ingenting som sparas.

Bra jobbat med EP.n ändå!

2009-05-17 17:49
tackar för alla fina ord från alla :) galet skoj å läsa!
riktit bra å få höra lite kritik också, har som vissa vet inte pysslat så länge me hiphop så skadar ju inte me lite konstruktiv kritik!

contra du har just gjort dig fötjänt av en kram mayn! ;D

2009-05-17 19:30
Väntade mig mer faktiskt... Men det är väl inte så lätt att göra 6 låtar om att prisa gud intressanta kanske :) Michael är grym, och första låten är bäst.

Rappare

2009-05-17 22:11
upp !! :)
Aii

2009-05-18 16:06
upp!!
tycker nån mer kan droppa en kommentar? :)

PZ

2009-05-19 11:46
Det här är så överlägset, era texter håller alla mått och är så mycket över average som det bara går! flowet kanske inte alltid sitter på plats, men texterna överväger det och resultatet blir dyngtyngt! Som sagt, älskar temat. droppa gärna mer om eran tro på Gud, ni får gärna lägga upp eller skicka texterna. Min morsa är nämligen kristen och jag tror hon skulle uppskatta det ni skriver :) ! holla back

2009-05-19 12:20
Begge, det är ju ett dokument i rar-filen med alla texter?

2009-05-19 12:42
Michael du skiner på dina delar av EPn men den andra snubben är verkligen dålig. Låter som att du skrivit hans texter också för enda bra med hans delar är texten och den förstör han också med sitt hackiga flow. Ni passar inte på samma EP och ännu mindre på samma låt för han drar ner dig i sitt fall. Hans dialekt passar verkligen inte heller i rapp för fem öre.

Du är grym som fan i både flow, text, rösten och känslan men den andra killen förstör som sagt.

2009-05-20 01:38
nu kommer äntligen min kommentar, men är trött så orkar itne komma med något långt, men tycker det lät bra.. michael(fint namn btw ;)), du är ju på några nivåer över den andra.. tror inte på något ang jesus och sånt. men ni gör det bra och ändå så pumpas låtarna då & då:) trevligt med sånt här faktiskt! :)

2009-05-24 15:35
R.I.P

2009-05-25 00:00
Tycker ni har sköna låtar. Beatsen är helt najs, bra flyt i de flesta låtarna.

Big up och fortsätt, förresten ska ni på Ordfest?

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2009-05-25 10:33
Det är inget vi planerat nej! :P