BBQ (Hypnoz & Joppe) - On the menu: Vi g(r)illar Sundsvall (demo)
Hallå! Hypnoz of BBQ här, sitter i skrivande stund och laddar upp en .rar-fil på Speedyshare för att länka till er senare i inlägget. Först tänkte jag presentera våran demo "On the menu: Vi g(r)illar Sundsvall"! Det var först tänkt att den skulle ges ut i skivform, men efter diverse strul med bolag hit och dit bestämde vi oss för att göra såhär med den. Producenter till demon är bland andra Litanol och Caffoholic, propps till dem! Andra och tredje spåret gästas av Sundsvallsångerskan Jimmie respektive Stockholmsrapparen Juiz. Hoppas det är till någon belåtenhet, och är det inte det får ni gärna droppa en kommentar fullspäckad med kritik, det gillar vi! ..titt på fan, nu är uppladdningen klar. Länk:Länk till http://www.speedyshare.com/929474392.html Reserv:Länk till http://www.speedyshare.com/929474392.html Håll till godo!
Hej
Fett nice :D (Y)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fet skit :)
Äter Whoa-Rappers till frukost, lunch och middag.
Vad heter beatet ni har i "Randomfeelings".. eller vem har gjort den? <33 Tunga låtar btw :)
kamel på 3 ben <3 :)
höhöhö det är jag som är robert
Dobby Jag minns inte, tror det är något freebeat eller en instrumental. Någon som vet? Tack för kommentarerna iallafall, grabbar, det värmer! Men skulle vara trevligt att se annat än kompispropps..? :)
Hej
Dobby Beatet heter "A Warm Breeze" och kommer från www.shadowville.com, ett freebeat ja :)
kamel på 3 ben <3 :) haha ^^
Ni utvecklas! det tycker vi om.. kommer inte på så mkt att skriva just nu, men jag tycker det låter bra, texter, flow, m.m. MEN, lite bättre delivery skulle inte skada, och en aning bättre mix hade inte heller varit så tokigt. En kamel på 3 ben<3 säger jag bara:D Fortsätt att kämpa er upp mot toppen grabbar! PUSS<3
Yeah! Helt ok låtar boys! Clean rap för det mesta, texter som funkar tipp-topp, originella refränger (gillar refrängerna på de två sista låtarna bäst). Diggar den där kamel-låten faktiskt. Brukar inte gilla låtar á la 'knarktripp-tema' vanligtvis, men det var något med den som gjorde att jag diggade. :) Haha, vet inte vad. Den största nackdelen är att mixningen låter lite spretig här och där. Både vad gäller beats och rap och förhållandet dem emellan. Dock inget som förstör så jättemycke ändå, och mixning är nåt man blir bättre på allteftersom. Ha d köng! PEACE! /Nestorcisten
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
á la 'knarktripp-tema' :) haha de är liksom lite ironisk tänk "En kamel på 3 Ben som röker blaze vardagligen" :P
Som sagt kommer vi nog bli hyffsat kännda för att ha extremt fula teman/namn på våra låtar.
Mixningen tycker ja själv inte om, helt keff tycker ja men känner själv att man börjar bli bättre på de än va man va först :) har börjat variera mycket på bl.a effekter på mixningen, det kommer nog göra en hel del :)
En kamel på 3 Ben gillar folk mest av alla våra låtar, men de kan bero på att Juiz var shysst och la refrängen man hör ju direkt att han är mycket bättre än oss.
Tack för Kritik! mer? :)
Pz!
Joppe: Tackar så mycket ! :D
era texter är faktiskt rätt tunga. träna på ba!:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeah! Lugnt det! Det är ju bara att bygga vidare på det ni har. Mycket stabil grund. Peace! /Nestorcisten
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
grymt! kör på nu :)
Fet demo ;) Låtarna är softa, ganska tunga texter, Bäst är nog Kamel på 3 ben =) peace
Så äre.
Tack till alla som har tittat in i den här tråden och lyssnat på våra låtar/gett kritik :) Tack till alla nu låter vi tråden försvinna om ingen har lust att kritisera mer :) Peace! // BBQ
Försvinna? Nejje! :) haha, det är väl onödigt. Bra och lovande grejer ska ju promotas så att inte schlager/emo-rappen får exakt ALLT utrymme i det här forumet. :)
Upncomin boys! Reppar sundsvall: Första versen: Flytet tycker jag e skönt, desamma med texten oxå, fast deliveryt vet jag inte riktigt, men det funkar! Ni kunde haft en lite tyngre reff dock. Andra versen: Börjar riktigt bra, rimmar snyggt gör du oxå! Haha det gillar jag, som den rimkåte jävel man är... rappen e helt okej den också:) Randomfeelings: Shadowville <3, nej men beatet e ju asfett, daaamn.. Första: Riktigt bra, vet inte vad jag ska säga, tycker du gör det riktigt bra! Reffen: Den här reffen gillar jag, bra jobbat där! Andra: Ditt delivery gillar jag inte så jättemkt, men din text och ditt flow e helt okej, det låter bra! Du rimmar bra här o där också!:) En kamel på tre ben: haha jag har aldrig riktigt gillat såna här "ironilåtar" så att säga, men kan säga så mkt att första versen e bra, kan inte säga så mkt, haha reffen e dock klatschig måste jag erkänna :) Andra e som första, heeeeelt okej! nej men ni gör det bra grabbar, finns lite att slipa på annars e de grymt! Peace! /Spiken
btw. e det en brud som heter jimmie?
Tack för kritik grabbar :) sånt gillar vi.
e det en brud som heter jimmie? Ne de är mitt riktiga namn... Nerå :P haha de är Hypnoz syster som är otroligt duktig på att sjunga, tyvärr så hade vi inte tid att göra om refrängen, annars skulle hon ha lagt hela refrängen :) skulle jag vilja iallafall.
men hon är riktigt jävla grym på att sjunga tycker jag.
så att inte schlager/emo-rappen får exakt ALLT utrymme i det här forumet. Jo de har du rätt i, tror de här forumet börja gå mot sitt slut. Men som tur att vi har en massa feta rappare här också som håller tråden sträckt :)
nej men ni gör det bra grabbar, finns lite att slipa på annars e de grymt! Tacktack!, jo vi har en del att träna på, vi fortsätter som vi gör och hoppas på de bästa bara såklart gör vi de för skojjs skull, men de är alltid roligt när man får höra att folk ger kritik eller att man får höra att ens musik är bra.
Tack som fan :) hare bra Peace!
Måste hålla med Nestor, vi har jobbat hårt på denna så vi förtjänar mer än 15 kommentarer! Kom igen Whoa, ta tummen ur och bomba oss med allt ni har! Stort tack till Spiken för den utförliga kritiken, har fått höra mycket om min delivery så där blir det träning som gäller! Tacktack! :) Ja, Juizan, det är syrrans artistnamn. Men tydligen var det viktigt att det skulle stå "Jimmi" inte "Jimmie", det var jag som tabbade mig där (sorry!). Upp på er nu, Whoa! Pumpa skiten ur skiten!
Hej
Reppar Sundsvall: Låter soft, inte riktigt mitt shit, men flyter på helt okej men låter lite slött trött och tråkigt.. inget som pumpar.. beatet är iof inte det tungaste och snabbaste, men ändå.. Refrängen var inte så skön, låter som du försöker sjunga men inte riktigt kan det, våga mer! ... Andra versen är mycket bättre! Randomfeelings: Hört beatet innan, och det är soft som fan! Första versen låter rätt skön.. Texten är helt okej och du flyter på soft! Refrängen är ganska bra gjord, men mixningen är inte bra, accapellan är lite låg och så... Andra versen är mindre bra, men inte helt keff. Det är Hypnoz va? Hehe, Du är rätt skönt på denna.. men du skakar som fan med rösten, som om du sjunger men rappar...En kamel på tre ben: Juiz! Första versen är skön! Lite mer fart och sånt gillar jag! Refrängen är bäst på låten! Jävla soft fan! Juiz är riktigt soft på den här låten, dig vill jag ha på min skiva! Haha. Hypnoz på vers2? Tror jag iallafall.. du skakar med rösten nu med.. och din accapella är nååågot låg.. Men men, annars låter det soft. Juiz är feet på denna!Overall: Ingenting jag kommer spara, men det sägs också att Hypnoz är en lök... Haha, Ha det bra grabbar!
bla.
ska väll ge utförlig kritik jag med då!Reppar sundsvall : helt okej beat. första versens text är rätt skön. "här är vi packade som resväskor, alla ifrån 40 basst till P13 " var en riktigt skön rad! reffen var inget att hänga i granen, kan dock va pga er mix som brister rätt hårt. Andra versen va som den första ungefär!RandomFeelings : återigen rätt sköna texter! mixen brister. gillar faktiskt andra versen mer än den första här, visst den låter lite osäker.. men med rätt mix och feta adds hade den här låten blivit så sjukt mkt bättre. Kamel på 3 ben: tycker det är den sämsta låten på demon. vet inte varför men känns inte riktigt som ni klarar av det där lite snabbare ännu. Sammanfattning: texterna är inte dåliga. det som brister är mix och delivery! prova olika volymer på er preamp och prova olika avstånd mellan käften och micken! :) pz grabbar!
Det här är ju bra o lovande shizniz! Håller dock med dem som skriver att mixning brister. Men även som Nestor skriver: bra grund att bygga vidare på! Ha det
word!
Jag klickan fel...BarbieQ whats good? En kammel på tre ben hahaha. Rocka på grabbar då vi äldre lagt ner får ni ta över det. One
Yää! Upp
Åh, fyfan vad glad jag blir när man får kommentarer som dessa! Speciellt med utförlig kritik på varje låt, det är skitbra! Märker att det är i min delivery och mix som problemet ligger, därför ska jag träna som fan på det! Håller dock med om att "En kamel på tre ben" är den sämsta på demon, just därför att varken jag eller Joppeh har kört så snabbt förut. Men tack Juiz för att du hjälpte oss så mycket på den, refrängen höjde låten rejält. Den gör sig också väldigt bra live, har vi märkt och det är ju skitbra! Tack igen, grabbar! :)
Hej
Den här tråden ska nåt som rimmar på tupp, lupp, kupp, mupp och prupp!
fett nice barbieqrue!!! haha
ey lååå !
låter jävligt likt min kompis bergman asså :)
ey lååå !
Riktigt nice ;) upp!
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
upp :)
höhöhö det är jag som är robert
Sundsvall, upp!
Sista uppen från mig sen får tråden dö för min del :) Tack alla för god kritik och fina kommentarer :)
Jag säger också att vi låter tråden dö och vila i frid :) Synd att man inte kan få fler kommentarer än såhär, nowadays.. Hoppas vi kan starta hypen med nästa låt! Tack från mig med för alla otroliga kommentarer vi har fått :) You guys are the best! Puss<3
Hej