I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie - Svaret till Johnny Puma

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-05-24 17:40
Jag håller absolut inte med dig på den här punkten!
Det finns många rappare som är riktigt duktiga efter bara några år.
Dessutom är det en kul grej att släppa netplays och plattor och våra lyssnare blir ju glada av det. Så du är inte "mer" äkta än någon annan här på whoa för att du inte har släppt någon platta!
Finns inget negativt om att släppa netplays!

Pz! / J.L
You don't know what you got, until you lose it.

2009-05-24 17:52
Nej jag håller med dig! Kan man sin sak så är det inget fel med att släppa plattor. Men som i Johnnys fall då, han släpper ett album trotts att han har flowmissar i varenda låt. Han drar ut på vissa ord i ganska många rader bara för att han ska få det i takt & det är väldigt nybörjaraktigt enligt mig.

Skit i tiden man rappat då, kan hålla med om att det lät ganska fel. Men har man skillz så visst, släpp netplays & allt vad det heter. Jag snackar om dem som har flowmissar etc som sitter & släpper plattor. Det är det jag stör mig på..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-24 18:48
Förstår vad du menar? Du sitter och snackar om att man måste ha rappat en hel livstid för att släppa en skiva, du hinner få rätt mycket erfarenhet under 2/3 års aktivt musikskapande. Dock så skulle jag utan tvekan skippa din skiva trots dina 8 års "aktivt rappande" med ständigt samma deppiga tema om du inte skapar någonting intressant.

Sen hur folk ser på denna sak struntar jag i, jag lyssnar hellre på någon duktig som brinner för musiken och som är yngre och därför inte släppt kärlekslåtar i halva sitt liv, utan istället hittat sin grej och gör det bra. Talang kallas det även, den som springer fortast kommer längst på kortast tid, right?

Fatta mig inte fel, är inte ute efter några konflikter eller något sånt, men argumenten håller inte..

Fred.

2009-05-24 21:58
Nog om det nu. Vi har helt klart olika uppfattningar;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-05-24 22:21
Jag känner till tunga artister som tog år på sig precis som jag innan dem släppte sin första platta. Det är mer äkta helt enkelt.

Say what... äkta i e-tuna eller?

2009-05-24 22:41
skönt flow, skönt röst, skönt beat, sköna rader, skön diss, du tog han broth !!!

peace / Jontääh !
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2009-05-25 00:44
Thanx Exceept! Kul att höra=) Thanks!

2009-05-25 11:43
Robie du har möjligt vis inte en användare som heter bosse_005 ? fick ett inlägg av den användaren direkt jag skrev att puma var bättre ?

2009-05-25 12:02
håller ni fortfarande på?

2009-05-25 12:38
det där med att du inte kan mixa s-ord håller nt. du lespar ju nästan på varenda ord ? nää, jag har varken hört dej eller johnny puma, men de här var inget att hänga i granen. outrot va nt särsklit kul heller. du säger du hållt på i 8år, men jag känner killar som hållt på i 1år och är bättre än dej.
om man ska säga nått om johnny puma, så är de väl rätt töntigt att växa upp med utländska killar och va deras polare och sen backstabba och bli nazist. du är väldigt lik din idol adolf hitler som va fod vän med judar när han bodde i Wien. adolf hitlers mamma hade ju judar som släktingar, vem vet, johnny puma kanske har nån släkting som är arab. sen va de nån som skrev att nazister nt har nått med araber att göra. jo för dagens nynazister är samma sak som rasister, de hatar allting som kommer in i landet.
nää, de va de sista ja hörde från dej! förhoppningsvis behöver jag nt höra nått från johnny puma
Rapmusic is NOT dead !

2009-05-25 12:39
skrev lite fel, fod i texten skulle varit god
Rapmusic is NOT dead !

2009-05-25 12:49
Tobbskii, är du dum i huvet eller? Jag har ingen annan användare vid namnet Bosse. Stick & göm dig!

FestimGashi okej tack=)

2009-05-25 14:01
Om jag är dum i huvet nej jag ställer en fråga ? ganska lustigt endå

2009-05-25 14:38
Är så förbannat trött på såna påståenden. Varför jusst jag av alla? Varför skulle jag göra en ny användare & skriva till andra. Har du inte märkt att jag skriver vad jag tycker från den här användaren?

2009-05-25 14:49
FestimGashi de du snackar om är nynazister.

2009-05-25 15:10
Orka bry sig dem är likadana allihop, Nazister, nynazister, judar, rassister, SS soldater, indianer & Islänningar.

2009-05-25 15:12
word på ditt påstående Robie ;)
Rapmusic is NOT dead !

2009-05-25 17:09
"Orka bry sig dem är likadana allihop, Nazister, nynazister, judar, rassister, SS soldater, indianer & Islänningar. "

Haha fruktansvärt kul :D
Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2009-05-25 18:24
Haha!

2009-05-26 09:54
Jisses... Höörrö, Linje 0. Be din brud kliva av mig. Hon SMSar, vill ha MSN etc, och undrar "vad jag har emot henne" och en massa. Ni får båda plats på min stora kuk, men jag vill helt enkelt inte ha er där. Och är det så att det är mig hon har i sina trekantsdrömmar om en till kille så tackar jag vänligt men bestämt NEJ eftersom jag är lyckligt upptagen. Hade garanterat gjort likadant om jag vore singel. Skaffa lite pli på kärringen, boy.

Adjöss.
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!

2009-05-26 11:06
Trevligt=) Haha du är så full av skit..

Runda av det, sätta rim & få det att flowa det är svårt va? Mycket enklare att sitta & sprida dina lögner över nätet i forum va?

Skrattretande..

2009-05-26 13:31
SLöar inte studiotid mer på dig, har lite andra projekt på g :) Men jag kanske borde lägga ut numret här så kan du kolla om det stämmer? Fick mail också: Beatrice****@hotmail.com Du kanske kan resterande?

2009-05-26 13:40
shit villket jiddr det är mellan er 2 asså!!!! beter er som små jiddrande fjortisar! Robie lär dig ta kritik och att strunta i hatet, tro på dig själv mannen SKAFFA SJÄLVKÄNSLA!

Puma Vi skiter i om Robies flickvän pratar med dig på msn eller inte, hur gammal är du?
fan använd energin till låtar inte billigt tjafs

2009-05-26 14:09
Sant som Gudde säger.

Jag är beredd att skita i detta helt nu faktiskt eftersom detta kommer inte leda till något vettigt. Vi la 2 dissar var, vissa tycker du vann, vissa tycker jag vann, inget mer med det. Oavsett vad någon tror så har jag en massa att fixa nu inom musiken, så jag tror det bästa är att vi bara skiter i varandra, vänder ryggarna och fortsätter med varsina respektive grejer.

Jag lägger ner nu iallafall. Utan ont blod emot någon, och fortsätter köra min grej.

Love it or hate it.

// P.S

2009-05-26 15:09
robie, du låter utvecklingsstörd , sluta rappa
Vila I Frid Tony Snow

2009-05-26 16:18
Word Puma!

Ter Hojta till när du slänger upp nått så ska vi se vad du går för, ha ha.

2009-05-26 17:08
Linje 12, jag rappar antagligen inte för att jag har tillräckligt mycket självinsikt för att inse att varken jag eller nån annan svensk rappare inte har något att tillföra en redan död scen

det är det här du och ditt läspande inte fattar

Men det är naturligtvis kul att du håller på, det innebär om inte annat att du har något att kämpa för och jag något att skratta åt.

Vila I Frid Tony Snow

2009-05-26 17:34
Direkt efter mitt förra inlägg fick jag nys om hans tredje svar. Glöm det jag skrev.

2009-05-26 17:43
Tycker den var fet! Bra diss, blir nog svårslaget! :)
Hej

2009-05-26 19:34
Aight Johnny. Du har skrivit ett flertal gånger att jag kan slänga upp 40 dissar & du kommer inte svara. Det visar ju bara att du inte står för nått. Ynkligt..

Tack Hypnoz! :D

2009-05-26 22:17
Robie: För att vissa saker kan eller ska inte stå oemotsagda. Men visst, vi gör en deal då och möts halvvägs. Jag ska vara the bigger man nu i detta fall. Detta är ett enda gyllene tillfälle, och det är att: Ge mig ett par bra orsaker till att jag inte skulle svara upp på denna, och tycker jag att det håller så kan vi gemensamt squasha detta utan mitt tredje svar, och då kommer det gälla samtliga trådar. Du vet likaväl som jag att jag har inga probs med att svara alls, och det vet resten av påhejarna på whoa med, oavsett om det är dina eller mina fans. Eller eventuellt gemensamma.

So what´s it gonna be?

2009-05-27 00:20
Ge mig ett par bra orsaker till att jag inte skulle svara upp på denna

Du sa att du inte skulle svara, du skrev det i ett flertal trådar att oavsett hur många dissar jag kastar så kommer du inte att svara.

Men gör som du vill! Kommer det en till diss från din sida så garanterar jag att jag kommer slå tillbaks.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om vad du gör, om du svarar eller inte. Gör som du vill;)

2009-05-27 08:38
So be it :)

2009-05-27 11:31
Ärligt till er båda 2 nu.... svara på dissar eller inte!. ni ligger i BEEF o fan mer än 3 ronder känns lite väl mkt kanske ?, det kanske bara e jag men 3 ronder ser får man utse en vinnare eller hur man ska säga sen får man leva med resultatet som blir. fan hur mkt mer finns de att säga efter 3 låtar var, har man inte fått ur sig de man sitter på så lär man ju sig till nästa gång att släppa ut bomben på en gång.....
det är min tanke iallafall alla kanske inte delar den men men.. jag e bara jag =)=)

Jag kommer iallafall bedömma en vinnare efter johnnys svar om de kommer. sen får man fortsätta om man vill men efter johnnys svar är beefen nere för mitt intresse iallafall!

Yes ville bara dela med mig av min tanke =)

/ kmk

2009-05-27 11:55
Förstår vad du menar & jag kan hålla med dig Kenny.

2009-05-27 14:30
Ingen annan som sitter och små fnissar åt "ter-g2" senaste inlägg, Smart att vara medlem på whoa, om han anser att den scenen är död, vilken jävla pajas, han måste vara en mäkta technobög som har haft sex med syrran på sin första fylla!

Yeay, Hoppas det blir ett SISTA svar, Så alla kan avgöra vem dom tycker är vinnaren !

Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2009-05-27 16:22
Haha word Willy! Haha..

Det kommer inte bli sista ronden, jag sitter redan & proddar beats för fullt & gör mig redo på att han ska kasta sin diss;)

2009-06-02 22:18
haha jidder i tråden!

robie lille vännen, jag vet rappare som är bättre ä'n dig som rappat i 1 år, ska dom då inte få gå längre med sin musik bara för det är såkallat oäkta? om du har rappat i 8 år ber jag dig lägga av, känns mer som 6 månaders nivå på dina låtar,

håller däremot med att för munga keffa rappare släpper låtar över huvud taget, som om dom inte hör att de låter skit:S

du e bara över gränsen där !
Spades är så jävla keff Hahah!