Dizzy - Looking Over My Shoulder (Ft.Angelicah)
Sha! tillbaka igen med ännu en låt. har legat på den ett tag, i väntan på hitta ngn som kan spela in en refräng. så fann jag Angelicah :) Låten;Dizzy - Looking Over My Shoulder (Ft.Angelicah) Texten;Dizzy Ft. Angelicah - Looking Over My Shoulder (Dizzy) So many tears, I fill Madison square garden It started with my crew, and it got hard when Friends turned their backs, some of 'em started talking My crew was the tightest, and some of 'em started walking I'm not blaming anyone; I guess we’ve just changed Now we're not that close no more, like back in those days When it was all of us, against everyone else Used to chill everyday, yeah, back in those days And we've lost some friends up 'till today We’ve gained so many more, that's why I'm not trippin' away You lose some; you win some, that's the way it is What happens is supposed to happen; even if it leaves you hurt like this But you gotta bite your lip, and then you gotta get a good grip Careful of your steps, so you don't slip And you'll be ready for whatever comes next Just remember; I'll love you whatever happens next (Angelicah) looking over my shoulder, things got wrong (x2; so wrong) but now I know where I’m going, I know where I belong no regrets- I’m living the good life (no regrets, I’m living the good life) no payback because- now I know how a true friend looks like Now sometimes is hard, when you think about the parts That you forgot about, cause it tears up your heart Like, the times back home, still living with my mom The fights we used to have, the reasons were nothing but dumb And I, see what we did was wrong And I, blamed only you, for what was going on And I, guess this is my apologize to you But you still did wrong, sometimes you still do But don't get me wrong, I do miss some days We maybe didn't get along, but you're my family things didn’t turn out, the way I thought it would be so much happened, and it’s gotten me in a better position in life, I’m not the same no more for once in my life, It seems I opened the right door no regrets on that note, I love my life right now I feel alive on beats, so I’m living right now (Angelicah x2) looking over my shoulder, things got wrong (x2; so wrong) but now I know where I’m going, I know where I belong no regrets- I’m living the good life (no regrets, living the good life) no payback because- now I know how a true friend looks like Big Props till Angelicah för refrängen! :) Och hugh Props till Macke som mixat hela skiten! Beat av Shadowville Prod. Text av; Dizzy (verser) || Angelicah (Refräng) that's it. enjoy! få se kommentarer nu gott folk ;)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Beatet är riktigt soft och refrängen sitter skönt. Det låter lite grötigt/otydligt ibland under verserna och flowet känns lite osäkert på vissa ställen. Men det låter nice i helhet alltså, soft låt. Försök även fixa bättre rim/rimscheman i texten och skriv lite mer personligare/djupare, känns lite som att man hört detta massvis med gånger. Men keep it up, detta är fett alltså.
får hålla med jeppehehe riktigt skön låt men du låter lite otydlig i bland och så men refrengen sitter precis där den ska !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skön låt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som svar på det otydliga så är min del inspelad för 3-4 månader sen, har blivit lite bättre på det nu! så nog därför kan ja lova :) och de heppehehe säger om rim/rimschemat, båda verserna e skrivna för väldigt länge sen,ca 7-9månader sen. men dom kändes så pass personliga och tillräckligt bra för att ja skulle spelat in dem efter så lång tid. men skoj att låten diggas ändå! :) hoppas fler diggar och kommenterar! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
bra uttal. lite otydligt som några sagt. men diggar den. riktigt skön! angelicah lägger det bra. soft låt!
gör det bästa jag kan, men är alltid öppen för tips =)
DAMN!!!!!! riktigt fet, diggar din engelska som faaan! sångerskan är flippflipp letar efter henne ;) denna är fet!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort! Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!
utöver bruden som sjöng tycker jag den var fet :) men bruden sjunger varken bra eller uttalar engelska trovärdigt.. det sänker låten rätt rejält.. Men dizzy är fet, fortsätt träna så tror jag du kan bli riktigt tung!
Hej
riktigt fet låt, tycker tjejen som sjöng förstörde en del though :/
tung lyric och flowet klagar jag inte något på ;P Angelicah kunde gjort det så jävla mycket bättre jag vet det men det va okej... macke är alltid grym vid spakarna grymt din jävel!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
Svarar på allt på en gång då;
bra uttal. lite otydligt som några sagt. men diggar den. riktigt skön! angelicah lägger det bra. soft låt! tack så mkt, men ja, de otydliga försvinner me tiden som man utvecklas :)
folk verkar inte enas av va de ska tycka om angelicah :O ja diggar iaf :)
tack åter igen!:)
DAMN!!!!!! riktigt fet, diggar din engelska som faaan! sångerskan är flippflipp letar efter henne ;) denna är fet! haha, fett att ngn diggar så pass ;D tack mayn! :)
utöver bruden som sjöng tycker jag den var fet :) men bruden sjunger varken bra eller uttalar engelska trovärdigt.. det sänker låten rätt rejält.. Men dizzy är fet, fortsätt träna så tror jag du kan bli riktigt tung! hmm, fler som inte gillar henne? aja.
hoppas oxå på de sistnämnda, att ja kommer bli riktigt tung på tracksen ;D
riktigt fet låt, tycker tjejen som sjöng förstörde en del though :/ tack så mkt, aja de va synd ju :(
tung lyric och flowet klagar jag inte något på ;P Angelicah kunde gjort det så jävla mycket bättre jag vet det men det va okej... macke är alltid grym vid spakarna grymt din jävel! tackar för du digga flowet :D e rätt nöjd me det själv faktiskt :)
ännu en som inte riktigt gillar angelicah? :( aja...
och YES SIR! Macke is king på mixing! fett uppskattat när han utöver sin magi ;D
keep the comments coming people! :)
som svar på allting , det här var inte det bästa jag gjort,vilket jag är medveten om. Men tyckte det lät okej på låten ändå =) kommer bli bättre grejer framöver,lovar ! & dizzy gubben, du är grym! ;)
music is my passion & my only desire
skitfet lyric mannen =) tyckte sångerskan va riktigt bra här asså :D fortsätt visa dizzy på engelska, blir bara o bättre o bättre för varje låt ! skönt beatval också även fast det är riktigt played out =)
lilla angelicah gör det bra igen! längtar efter det nya som du informera mig om :) Dizzy, du lägger det nice också tkr jag, itne hört många låtar med dig, men du är grym! ;)
Fuck me, vilken jävla bra låt! Vilken engelska du har goddamnit! Denna var riktigt skön, lagom dämpad och hon kompletterar dig perfekt i låten! Mycket bra! Silverback diggar. - 1 - // P.S
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!
Moderator
2009-05-26 15:15
Fyfaen vad bra låt! Sjukt kul att du bara utvecklas mer och mer, får den där Biggiekänslan på nått sätt av din "grötiga rapp", skönt att du har en egen stil liksom. Reffen gör Angelica riktigt bra också, vacker sång! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Angelicah gör de braaa, hon är riktigt duktigt, Du med Dizzy, aldrig hört dig innan , Din röst / din engelska var tvär bra !
tack till alla som gillar!
music is my passion & my only desire
Inte varit inne här på 2 dagar! Men DAMN va bra kritik ja får då! :D WOHOO, här e svaren;
som svar på allting, det här var inte det bästa jag gjort,vilket jag är medveten om. Men tyckte det lät okej på låten ändå =) kommer bli bättre grejer framöver,lovar ! & dizzy gubben, du är grym! ;) ja tyckte oxå de lät bra! :) du va ju oxå rätt stressad vid inspelningen och så som ja fatta? men tack igen för din hjälp me reff! :) och tack för komplimangen :D
skitfet lyric mannen =) tyckte sångerskan va riktigt bra här asså :D fortsätt visa dizzy på engelska, blir bara o bättre o bättre för varje låt ! skönt beatval också även fast det är riktigt played out =)tack så mycket! har aldrig hört ngn annan som haft beatet, men av dem du hört, vem använde beatet bäst då? ;)
lilla angelicah gör det bra igen! längtar efter det nya som du informera mig om :) Dizzy, du lägger det nice också tkr jag, itne hört många låtar med dig, men du är grym! ;) tackar man tackar! :D
Fuck me, vilken jävla bra låt! Vilken engelska du har goddamnit! Denna var riktigt skön, lagom dämpad och hon kompletterar dig perfekt i låten! Mycket bra! Silverback diggar. - 1 - // P.S Denna kommentar värme extra! ;D tack som fan asså, kul som fan att så många verkligen diggar, e själv väldigt stolt över min del i låten så de känns extra bra! :)
Fyfaen vad bra låt! Sjukt kul att du bara utvecklas mer och mer, får den där Biggiekänslan på nått sätt av din "grötiga rapp", skönt att du har en egen stil liksom. Reffen gör Angelica riktigt bra också, vacker sång! :) tack så mkt, njo den e kanske lite grötig, men har kommit på att de ligger nog i att ja har inte superb mic, och sen är min röst väldigt mörk som ni hör,så de försvinner lätt bort typ..
men tack för lyssningen och kommentaren! :D
Angelicah gör de braaa, hon är riktigt duktigt, Du med Dizzy, aldrig hört dig innan , Din röst / din engelska var tvär bra ! Verkligen TACK :)
ne fan va skoj att se så mkt kommentarer och ännu roligare att de diggas så pass! :)
Inga fler som har ngt att säga? :)
kom igen nu whoa!!!! :O
Dizzy89, filosof har gjort en riktigt nice track på det beatet, men ja. det ligger jämt mellan er två, lika bra båda två =D du lyckades riktigt bra med denna låt, den är sparad=)
Denna ska uppas, rakt av! -1-
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!
tack silverback för du uppa :D synd att inte fler kommentera dock :( haha skoj att du sparat låten RK! :D smikrande ju ;D hihihi and thx för tha comment _ak4! blir extra glad när man påpekar min lyrik! :) UPP! :D
ÖPP (Y)