I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

RK - En pojke dör (storytelling).mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-05-27 17:43

RK - En pojke dör (storytelling).mp3

Tja, ny låt e här. det handlar om en kille som är 16år som har allt i livet man kan önska sig om, men en dag så vänder vinden och det går bara utför.. och det här är saker som kan hända just i din vardag, så ta vara på den tid ni har och lev din dag som den sista, för allt kan hända!

Verser:RK
Intro: Filosof&danielb
Sång: danielb
Tjej&Kille: linneanord&filosof
Tack till JL som mixat låten åt mig också!

tack till alla er som hjälpt mig få igenom den här låten!

LADDA NER LÅTEN HÄR!
LADDA NER LÅTEN HÄR!
LADDA NER LÅTEN HÄR!
LADDA NER LÅTEN HÄR!

Texten:
ska berätta sanning grabben han är sexton år,
han heter niklas och många ser han som sin idol (idol)
bäst i fotbollslaget, skiner alltid upp hos tjejerna
han tränar varje vecka och han festar på helgerna..
på senare tid har många varit kär i han--//
japp varje tjej han ser, går han fram och säger sitt namn---//
"hej jag heter niklas, och vad heter du?"
"hej niklas jag är petra, och vad bra du ser ut!"
"ja jag vet jag är född för att vara snygg"
"vilken tur, jag är singel och jag tänkte bjuda dig ut"
vill ni veta sanningen dom här är tillsammans..
han flörta på stan och det ledde till en dans!
sommaren den kom, och det skulle bli den sista
...snart är det niklas tur att sänkas ner en kista...
hans pappa hämta posten och han möttes av ett brev
det var från sjukhuset det var doktor Ann som skrev..

andra versen kommer låta sjukt jävla galet
han stod på sitt rum -han börja packa sina saker..
familjen väntade vid dörren, dags att dra iväg.
nästa hållplats (sjukhus) alla stod o grät
resan var lång, dom parkerade bilen och gick in,
möttes av en doktor, han sa någonting
svårt att höra vad han sa, han kom från ett annat land
dom vandra hand i hand sakta in mot en annan plats
han la sig i sängen, doktor fråga niklas om han visste
vad som skulle hända visste vad som skulle ske
niklas fick beskeded, tumör i huvudet..
det skulle bli hans sista dag, och han hade ont i huvudet.
familjen stod och grät, niklas stängde sina ögon
han fanns nu inte längre, han fanns inte där.
kistan hissas ner det fanns blommor och ett ljus.
tyvärr så slutar inte alla sager med ett bra slut.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-27 17:47
känns som du berättade slutet av låten i titeln
Rappare

2009-05-27 17:48
det var ett bra koncept, dock det ända jag gillade var danielb s sång =)

2009-05-27 17:48
hehe, man vet vad låten handlar om ja :) det är tänkt att det ska vara så. tack för påminnelsen annars!
tack ängla =) kul att du kommenterar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-27 17:51
phättt precis som jag sa innan är det här det bästa du gjort!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2009-05-27 17:56
men ängla, sången va ju hård ju! lejonkungen nästa ;) haha!

Phätt Phätt RK!!
http://www.myspace.com/bregeeochpour

2009-05-27 18:07
Änglalik: Kul att du uppskattar sång :)

Tyckte du gjorde bra ifrån dig som jag sagt robin :)
utav det bästa du gjort
www.myspace.com/danielbylund

2009-05-27 18:07
tacktack , kul =) UPP

2009-05-27 18:09
skön sång i verserna men verserna var inte så värst! :/
keep working
Vice Versa!

2009-05-27 18:29
lägger upp mina låtar på whoa för att få kritik på låtarna jag gör. lägger ej upp dem för att publicera nya låtar, det har jag myspace till. så när jag väl lägger ut kan ni som iaf ger kritik kommentera varför den är bra, varför den är dålig, vad ska förbättras m.m så man kan komma någon vart, istället för att alla bara ska skriva "skön låt:)" eller "nja inte så bra:/" riktig kritik nu whoa,!:D

2009-05-27 19:15
srry du har rätt, öva på säkerheten , flowet och inlevelse samma i röstläget att försöka få ut det du menar GJ mate!
Vice Versa!

2009-05-27 19:25
Ärligt, fick rysningar av texten & deliveryt i låten :O

RK, du steg definitivt flera pinnhål i mina öron!
Diggar text, delivery & flow, det bästa är att man märker att ni lagt ner tid på låten, det är ett stort plus!

Jag kan tyvärr inte uttala mig om de andra då jag inte hört någon av deras låtar (bortsett från Filosof, men han var ju inte med så jättemkt), men allt som allt får låten 9/10 i mina öron!

Enda tråkiga är att texten är verklighetsbaserad.. :/

Pzz

/ W

2009-05-27 20:18
låter bra! :) nice story telling, dock lite för lite ingående, gick för fort typ. skulle varit lite mer text typ.
men bra jobbat ändå! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-05-27 20:45
tack för alla kommenterar, värmer =) dizzy håller med dig! önska beatet var 3 eller 4 verser såman fick göra det till en riktig saga, men beatet höll hög klass ändå så ville kicka på det med 2 verser=) kulkul, fortsätt kommentera bwois!

2009-05-27 21:27
Jag tycker texten va riktigt skön faktiskt du har bra flow men låter lite osäkert endå.

DanielB tycker inte att de lät så bra som alla säger?

Well well den sparas på datorn iaf kan va skönt att lyssna lite ibland :) haha

Keep it up /Liri

2009-05-27 21:46
jag tyckte texten var fet, inge fel där förutom att jag hade velat att du ändrade nån rad som enligt mig låg på fel plats

Flowet: alltså du blir bättre och bättre, känndes stabilt och skönt

Röstläge: som jag sa vid ett annat tillfälle här på whoa tycker jag att du gör bättre tracks med din MEGA BASRÖST. Blir ibland skrikigt näru kör sånna här typer av låtar
Menar med detta att du gör bättre ifrån dig lite mer drag låtar som den förra "Ni kan hata på mig" eller vad den nu hette.
Där passar din röst perfekt så är ingen som ogillar men i sånna här låtar är jag inget fan av din röst alltså...

Beatet vare inge fel på: det gick rätt snabbt men tyckte ändå du behärskade det hyfsat på det

Introt tyckte jag var lite för mkt röster när det var två, däremot tyckte jag att konversationen mellan Filosof och Norden var innihelvete skönt.
Höjde låten mycket där faktsikt, Daniel la in skönt Adds och en BRA REFFRÄNG

Hank

STORT PROPPS TILL LINDER, denna mixen var förvånansvärt bra
bättre vara ökänd än okänd

2009-05-27 21:47
Texten var riktigt bra och du lägger det bättre och bättre :) Sången kanske lät liiiite falsk, typ som att han tror att han kan sjunga, men jag VET att han kan det så jag tycker bara sången gjorde det där lilla extra i låten :)

2009-05-27 21:48
underdog tack för kommentaren, dock så gör ej danielb en reff, killen som sjunger på reffen introt och i outrot är en kille som redan var med på beatet=) TACK FÖR KOMMENTAREN!

sofie,tack så mkt kul att du kommenterade!=D

fortsätt !

2009-05-27 22:51
UPP !

2009-05-27 23:00
diggar den som fan faktiskt :P

det var ett snabbt beat och precis som underdog tyckte jag du behärskade de sådär:p inte klockrent, inte dåligt.. utan bra:)

diggar mixningen som fan faktiskt, till texten, kan slipas på men budskapet/händelsen som du berättar om höjjer upp allt iaf så att, care.

Väl arbetat, fortsätt droppa :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-27 23:01
Låten känns helt stressig, men det var en fin tanke och det kunde ha blivit grymt om inte mixen varit så dålig!

=) hatar inte, är bara ärlig

2009-05-27 23:17
kunde ha blivit grymt om inte mixen varit så dålig!

Jepp smaken är som baken! I mina öron var mixen clean!

Till låten!: Man hör att ni lagt ner tid! Bra gjort! man hör utveckling och det gillar jag!

Peace! /J.L
You don't know what you got, until you lose it.

2009-05-27 23:35
tack DMAt, =) gudde synd att du inte diggade det, tack för kommentaren ändå. och johannes, tack ännu en gång för mixen!

2009-05-28 00:40
Den känns lite, lite stressad, skulle också sett ännu mer text faktiskt. dock så är det en jävla bra storytelling.

har aldrig hört dig förut så kan inte säga om du blivit bättre elelr inte men ändå, du får en kommentar du inte ville ha tydligen "skön låt" hehe

PEACE
Stay strong

2009-05-28 00:42
r1lloo, jo jag ville köra minst 3 verser. men beatet var bara 2 verser, och diggade beatet enormt så körde bara på =)jo beatet går rätt snabbt, men tycker det gled på ändå ganska bra. men till detta temat skulle nog beatet va mer slow, men tack för kommentaren :D

2009-05-28 14:08
Texten va bra å du lägger de bättre å bättre Keep it up boy (Y)

2009-05-28 14:18
RK de blir bättre hela tiden! gillar din röst grymt mycket. fast du måste lära dig behärska den bättre låter de som. för ibland blir de lite för mycket "bas" och inget ord.

fortsätt sådär!

PIIZ
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-05-28 15:06
tacktack för kommentarerna, zillio ska tänka på det:) tack för kritiken!

2009-05-28 15:29
härlig text... skön mixning av J.L :)

peace / Jontääh !
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2009-05-28 18:02
tack=D sista uppen nu sen får tråden dö ut!

2009-05-29 16:15
nej jag tänkte uppa en gång också :)
www.myspace.com/danielbylund

2009-05-30 02:50
nice=)