I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iRoZ feat. JNL - Hip-Hop [första singel från iRoZ´s upkommande EP]

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-06-07 20:57

iRoZ feat. JNL - Hip-Hop [första singel från iRoZ´s upkommande EP]

Yo Whoa! Wazz up!

Jag är här för att meddelat att Jag & producent iRoZ lanserat en ny låt som kommer finnas i iRoZ´s Upkommande EP. Så eftersom det bara jag som gjorde låten färdigt först, så beslutar vi att vi lanserat den som hans första singel. :)

Den som har rar program kan ni ladda ner den. Innerhåller Capella, Instrumental (om ni vill göra remix av den, men fråga mig eller iRoZ först) & Remix (plus en till. lol)
Ladda ner den nu!

Kan ni inte ladda ner den. Lyssna låten här:
Länk till http://www.myspace.com/jnlrapper

- JNL

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-07 21:01
Jag hör seriöst inte skillnad på er, vem som är vem.. Om iroz nu ens är med på det vokalistiska arbetet? Å andra sidan är låten full av flowmissar, textfel och det är väldigt mumligt med en rätt tam mixning :/

Nej, detta gillade jag inte. KRIGA PÅ!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-06-07 21:04
N_Jack: Tack Hundsim! :(

Nån mer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-06-07 21:08
serriöst äntligen nån som tar det tillbaka till hip hop

2009-06-07 21:17
linp: Tack limp!

N_Jack: Föresten, du vet väll att det finns både Instrumental & Capella om du vill göra remix på låten och göra den bättre! men bara om du vill.

2009-06-07 22:23
Upp!

Nån mer?

2009-06-08 12:53
Upp!
Kom igen?

2009-06-08 13:41
Det e kul att ni gör musik och att ni försöker de ska ni ha creed för.
Men denna låt funkar helt enkelt inte, den e för ogenomarbetad.
Vi börjar med engelska utalet, jag e inte så jätte petig när de gäller de men de här utalet va ärligt talat hämskt, ni måste öva upp utalet.
Sen när man kör engelska är de extremt viktigt att artikulera och de gör ni inte, ni mummlar i stortsätt igenom hela låten.
Flowet är enformigt och ganska hackigt ni flyter inte över beatet ni hackar er igenom beatet.
Sen så är eran delivery i stortsätt lika med noll.
Pröva med att fånga känslan i de ni skriver, få fram den känslan ni vill ha omvandla den till delivery och rappa ut den känslan, olika ord och olika meningar osv byggs ju upp av en förändring i rösten en känsla som hör till de man ska säga, det e ju samma som när man pratar man ändrar röstläge formning av ord osv beroende på va man vill få fram för känsla i de man säger, de måste ni göra när ni rappar oxå.
För att få flowet bättre så är de bara å öva öva och öva.
Sen skulle jag rekomendera er att köra på svenska, för engelskan behärskar ni inte alls..
Angående texten så är de svårt att få ett sammanhang på grund av att det e ganska otydligt och svårt att skilja ur vissa ord.
Men fortsätt med de ni gör, öva öva och öva. pröva nya vinklar försök att hitta eran speciallitet. kör på er linje men allt detta kommer ju mer ni övar.

/Mats\
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-06-08 13:44
Banditen säger ju allt som allt!
bla.

2009-06-08 14:00
Mr-Banditen: Tack för tipset Banditen!
Faktist är det jag som både skrev texten & rappar. Och iRoZ gilla det faktist.
Så det jag som ska jobba med det totalt.
På tal om texten. Jag försökte faktist rappar om Tupac & Eminems Flashback. Men det verka som jag både lyckats & Misslyckast
Och för min Flow, jag vet, jag f*ckat up min flow. Men det ska jag träna på också.

Och resten, det vet vi redan. men kladade tills sig ibland.

Men nästa gång jag & iRoZ gör låt, lovar vi att vi får inte mysslyckats igen.

Och när det gäller engelska, jag vill att mina vänner som bor utanför sverige ska förstå vad jag rappar om. Jag menar, Rappar jag svenska, förstå dom ingenting vad jag rappar om. Spå jag måste fortsätta med det.

Men som sakt tack för tipset. Låten kan va varkenb bästa eller sämsta. Men det ska vi göra åt det!

- JNL