Qruu - Till min bror.mp3 Första låten inspelad med nya mikrofonen. Allvarlig och personlig.Lyrik och rap av mig... nåt underligt beat.Qruu - Till min bror.mp3Det knackade på fönstret en sommarnattJag steg upp och kolla läget, blev som what the fuckDet var 2003, och du saknade sovplatsProblem där hemma och allt var en gåtaDet var inget lån, jag gav dig pengar till matMen efter en tid så gav du pengar tillbaksJagad av polisen och din flickväns brorAlltid hård på ytan, innerst inne godStölder och inbrott, du gick en omvägDen sista att tigga, ingen liten stolthetVan att kuta med ditt hat mot snutarVågade knappt tänka på hur fan det slutarAlltid problem, de blev fler och flerLivets väg gick bara ner och nerSå visst periodvis så gick det braMen en tid senare så blev det riktigt knasDu har alltid haft med dig en hotbildInte dag utan en blåsande motvindDet var mörkt där vi horisontenOch idag är den sorgen kommenDu har alltid haft med dig bekymmerVarje dag är det nånting som tyngerVi är inte av samma blod Men vad som än händer är du alltid min brorIngenting att förlora, men allt att vinnaÄven om det faktiskt gått ganska illaDiskriminerad, det har alltid vart såMen faktum består, det krävs två för slagsmålInte guds bästa barn, nä men vad fanDu har fått mindre kärlek än hatJag fattar att det inte kan vara så lättAtt ha sett det du har sett, och alla hatar ditt sättVisst du har fuckat upp och du har gjort felMed samma bakgrund hade jag också gjort detFör lite skolsken, för mycket regnMetaforen leder till en liten cellMen än betyder du mycket min vänMinns hur vi alltid satt och lyssna på KenKunde gått värre med sån fans aggressionVid ungdomsgården med en laddad pistolRef.Man undrar hur jag kan va vän med någonsom gått loss med kniven, är förstås besvikenInte så att det berättigar till nånting skit menJag fattar nånting om din lott i livetDe tror ditt liv är detsamma som derasSer inte till hur vårt samhälle felarVad ska jag säga... fan vad jag skämsMen visst, vad som än händer är jag alltid din vänNågon rad till din cell för att skänka kraftTill dig och din stressade änglavaktSamla ditt mod, för du vet vad det gettHåll fast vid din tro, den kan leda dig rättNy start, tänk igenom ditt tillvägagångssättHar fått dåliga kort, men ska spela dem rättJag försvarar inte dådet, för skiten var vidrigMen likväl ska vi fira din frigivningRef.