I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hank med en storytell

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-06-09 18:31

Hank med en storytell

Verser av mig

Beat: Nelione
Mix: Nelione

http://www.speedyshare.com/134830231.html
1a

en vilsen liten flicka så ensam och rädd//
sett livet i tortyr på många möjliga sätt//
hon har sett det som ingen borde se//
hon ger en bön mot alla dessa problem//

jag känner med henne hon har sätt verkligt hat//
alkohol, misshandel grunden till detta skal//
vill inte lämna ut tjejen som en storytell//
men jag skulle hata om det hände mig//

Micka som jag ser dig är du en trevlig kvinna//
som gillar livet och försöker att finna//
du drog från sverige ett helt rätt beslut//
insnöad här skulle bränt ditt sista krut//

sluta aldrig kämpa, för du kan bli vad du vill//
mät dina krafter och du kan nå stora ting//
en dag kommer morgondagen börja gro//
du är vacker och bättreee än vad du tror//

2a

jag kommer från en släkt som du borde förkasta//
men jag är inte så, gör inget förhastat//
säger lögdahl dig nånting eller den släkt//
måla inte ut oss alla som en dålig fläck//

en man som jag aldrig prautat med någon dag//
läxade upp din mor med både sparkar och slag//
din bror var uppi och han ville lyssna//
så fick han slaget som även fick han att tysta//

vad ska man nu säga det känns inte bra//
att vakna på morgonen och känna hat//
jag var ju inte där när förloppet hände//
fick jag inte se allt från detta elände//

du drog till Brasilien och skaffade ny stig//
en erfarenhet som att skaffa sig ett paradis//
nämner inget namn för denna saga är sann//
pratar om en gudinna besmittat av mitt efternamn//

bättre vara ökänd än okänd
Moderator

2009-06-09 19:01
Är inte detta typ en sampel med Enya? Jaja , rätt skönt beat iallafall, Nelione har mixat det fett faktiskt. Du har skön röst iallafall, din rapp börjar bli bra. Låter stressat på vissa ställen men ändå, rätt skönt flow. Du borde jobba lite med texten istället, inget särskilt bra egentligen. Rimmen var inte mer än okej.
Träna på att skriva mer texter, satsa på att få ett jämt tempo och inte för många vokaler som det blev lite då och då, framförallt i första versen. Och vissa rader fattade jag inte faktiskt, när du rimmar så borde du försöka hitta mer on point-rim liksom. Som t.ex. dom två sista raderna som bara känns tagna ur intet.

Men fortsätt bara, känns som du har potential iallafall! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-06-09 19:05
enya äger, fett beat!

i helhet så e det en nice låt, behaglig å lyssna på. lite flowmissar bara..

fortsätt rappa :)

2009-06-09 20:01
beatet är fett, låten är skön att lyssna på, kanske åker in på mp3an, ska lyssna litetill först

2009-06-09 20:02
av nån anledning påminner mig denna låt om en annan du gjort för ca ett år sen:P

till att börja det med negativa ogillade jag beatet ganska mycket, hade kunnat haft lite mer tryck i trummorna typ för mer känsla!

som tidigare talare sagt måste du jobba mkt med dina texter och ditt skrivande, du utvecklar ditt flow och känsla men dina texter står stilla och begränsar dig. får en målad bild av dig som ger sämre intryck än vad det egentligen är!

fortsätt jobba man!

One.

2009-06-09 22:03
Bland det bästa du gjort :) Bra man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-09 22:24
Kul att höra gubbz
kom igen och skriv lite mer folk

2009-06-09 23:53
hade inte ens sett denna tråd! :O

som ngn sa, träna mer på texter. men de kommer me tiden :) skriv ofta!
flowet e lite för ojämnt o osäkert ibland, mixingen va helt okej!
beatet e rätt soft :)

Keep it up!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-06-10 01:12
Inte min stil av flow, diggar inte det. Resten är sooft :D

Pz
www.myspace.com/Sagoztyle

2009-06-10 01:48
Härlig låt Tobbe, beatet är ju överklass :D Rösten din är grymt jävla skön, låter inte tillgjord eller nå sånt skit.. Som fler sagt några flowmissar, men du börjar bli fett jävla bra. Fortsätt droppa nu förfan :)

pzzz

2009-06-10 02:02
hehe tack för konstruktiv kritik gubbz

Kul att du diggar Necta, Värmer

2009-06-10 02:10
det lät bra i mina öron, beatet är härligt som satan..

bra låt helt enkelt =) pz

2009-06-10 12:10
utan tvekan de bästa du lagt tobbe! dessa beat passar dig perfekt och fortsätt på denna väg nu:)
www.myspace.com/naturmusic

2009-06-10 12:14
ja tobbe, de här är din bästa låt. tycker du har härligt o lugnt flow i denna, nån flow miss? men whatafuck inget man tänker på egentligen. texten är sann, hade kunnat formulera om vissa rader kanske. men annars så äre bra. mixxen är bra, beatet är också jävligt bra

så en hel härligt låt :D

pz
http://www.znapmusic.com/myntah/

2009-06-10 12:18
Yes, yes yes... Skön låt som fan mannen! Keep it up! Sådär sommarsoft var den! Köör på:)

-1-
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!

2009-06-10 14:58
Det är det bästa du gjort. Najz flow och inlevelse och beatet var fetish!

Peace! / J.L
You don't know what you got, until you lose it.

2009-06-10 15:15
Bra beatval, du blir bättre och bättre :) lite flowmissar här och där och några ord som lät mumliga, men texten var bra! Låten i helhet är fetfetfet! Fred
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2009-06-10 17:47
beatet var fett som fan! ett stort plus till Nelione , samt mixningen var tung :)

Hank ; du blir fan bara bättre o bättre, grymmare o grymmare. Den här var lätt en av dina bästa! flowmissar fanns lite där o där men inte så mycket, samt att du lät lite stressig på vissa ställen. men i helheten var låten bra! texten var helt okej , vet att det är svårt att få flerstavliga rim i sånna här låtar men nu på den senaste tiden känns det som om du bara släpper ''kärleks'' eller typ ''minnen'' låtar . Dom är bra o så men man tröttnar snabbt på dom . Iallifall så var låten bra ! :)
keep it up man ! ;)

/ pz ludde

Rappare

2009-06-10 18:02
Du tar in tips man ge dig! när du rappade för oss hemma hoss dig så lät du ansträngd och jävlig sen sa ja åt dig att köra lugnt å då jävlar gör du en kanon låt som du gjort här! skit kul att du tar in det man säger till dig..fortsätt droppa hank! tummen upp(Y)
fosho

2009-06-10 22:06
ruskigt bra låt hanke boy, kan jag få msn o beat? :)<3

2009-06-13 21:25
Ja du utvecklas ju helt klart, flowet blir bättre och bättre, texten är fin! :)

Fortsätt köra på bara, det enda jag kan komma på är att jag inte gillar beatet så jättemkt men inget jag tänker klaga så mkt över.

/sam
"No rest, to be the best you have to work around the clock"

www.myspace.com/OverkillHipHop

2009-06-14 13:53
Feting låt!
Bra text och inlevelse och beatet var riktigt skönt
Detta gjorde du bra! =)
http://www.myspace.com/peppeboah

2009-06-14 16:50
bra gjort mannen. fortsätt såhär
www.myspace.com/danielbylund

Producent

2009-06-14 19:02
låter bra
kriga mer
:)

2009-06-14 20:14
skön röst har du och texten och beatet går ihop med varandra som dom ska.
Mixen är nice. men jag tycker att flowet brister ibland, det låter som om du försöker skynda på lite för mycket i vissa bars. men fortsätt jobba piz! :)

2009-06-14 20:45
sjukt softa kommentarer

donk1n: vad kul att höra eftersom förra låten var okej och du gick in på kritik mkt där så känns det soft att få en sådan här av dig

Natur: tack, väldigt kul att höra

Munter: litar på din lyssning men tack så mkt

Puma: tackar, sommarfeeling? hehe

Linder: kul, du är oftast hård och ärlig annars så soft att man får en rkt nice denna av dig

Fillson: kul att du diggade

ludde: tack så mycket, riktigt skoj också att du har höjt ribban i din bedömning
du har annars varit så snäll i din bedömning

tMy: ja man lär sig längst vägen, så soft nu att inte låta ansträngande utan bara få ut det skönt på beatet. thx for your help

bsns: sjukt nice, beatet kan jag inte slänga iväg pga av att det är gjort åt mig

Sam: tack så mycket, synd att inte beatet gick hem

Peppad: tack så mycket Peppe

bylund_90: kändes skönt av din kommentar eftersom du vet hure ska låta

Lvs: vad kul

Willz_: en gång i låten, "grunden till detta skal" kan jag faktiskt hålla med om att det kan låta stressigt eftersom det blir grunden tiii detta skal snabbt, men när jag lyssnar om och om igen känner jag att det bara är det men tycker inte direkt det stör menmen.

2009-06-17 06:08
Tycker de börjar låta riktigt bra nu

Upp för fan! :D

2009-06-17 12:34
Skulle vilja ha dettá beat!
Skicka? // [email protected]
http://www.myspace.com/peppeboah

2009-06-17 15:09
tack så mkt _Ak4

2009-06-17 23:13
helt rätt! jävligt fin låt! diggar beatet som fan har tänkt kicka på det länge men det kommer nog aldrig hända :D texten är flipp!
det du kan träna är flowet bara :D annars phäätt :D:D
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2009-06-29 04:20
tycker du borde kört nåt litet intro då det kändes rätt plötsligt med din vers som plötsligt går igång på detta beat utan annat än beatet som körs innan!
stakar lite i flowet ibland och liksom hänger upp dig i början av vissa ord, träna bort det :/ men i övrigt är det rätt stabilt sånär som ett par missar och det passar beatet!

texten är stark, men vissa rader kunde formulerats om för att göra texten vackrare- som känslan den ger, om du fattar ?;D
t.ex. det att hon ska bära ditt efternamn är fint och vackert, men att säga "besmittat av mitt efternamn" låter ju som att det är något hon inte trivs med :) du blir bättre och bättre!
kör hårt fifan!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-06-29 06:44
tack Hunden men alltså den tjejen som jag det handlar om, hennes mamma var ihop med en av mina släktingar på långt håll och jag började träffa tjejen som låten handlar om och vad jag menar är att hon inte ska sky avsky mot mig för att jag bär samma efternamn
Do you understand på den punkten?
och eftersom han som slog hennes mamma har samma efternamn som mig så automatiskt innan hon kände mig så hade ju hon nått slags komplex mot mitt E-namn
och det var det jag menade

2009-06-29 16:58
okej, då förstår jag :) men för den oinvigde kändes det ju lite lustigt att läsa och höra!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.