I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Senick - flowtest

Vår Hiphop - Audio & Video

Promotor

2009-06-13 07:16

[Video] Senick - flowtest

Detta måste ses! Min första musikvideo som jag är riktigt stolt över!!

Videon gjordes såhär:
Gick till källaren, tog en cigg, drog med min psp med min nyinspelade låt i sig, tog med kameran, spela musiken, posa framför kameran till ciggen var slut. Där hade jag mig ett 6 minuters filmklipp. Satte mig vid datorn, öppnade vegas, och exprimentera mig fram! Som ovan, måste jag säga att jag är GRYMT nöjd med detta! Och jag hoppas det gillas av er som tittar också!

Tyvärr är det nåt knas med min dator, så jag fick inte upp klippet på youtube, men vi får nöja oss med en länk till vimeo sålänge, då jag inte tror det går att embed'a vimeo på whoa?

Video:
http://vimeo.com/5136407

Allt i videon är gjort av mig, förutom beatet, som är proddat av Dino-da-don på whoa!

Promotor

2009-06-13 09:02
Lyckades få upp videon på tuben trots allt! Så för er som inte orkar pilla med länkar, finns den nu här!

2009-06-13 09:11
tkte de va nice :)
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2009-06-13 09:14
Vet inte vad jag ska säga förutom att du har talang när det gäller bilder/video-redigering.
Riktigt grymt gjort, 6 minuters film material och få detta resultatet är inte illa alls!
Tycker dock det är riktigt synd att man inte kan se den som HD på youtube.

PS:
Mycket bättre ljud på låten nu än vad det var igår när du skickade din mixdown!
Rappare

2009-06-13 10:00
Riktigt nice :D
Tycker kanske att man kan spara på det där med att kameran zoomar och snurrar så mycket.

2009-06-13 10:06
helt ok. ganska snygg video om man tänker på att du bara stått i ditt (badrum?). Men öva på delivery, då menar jag inte i låten, för tycker jag du hade det, men på filmen. På vissa ställen såg det ut som att du sjöng barnramsor liksom.
Blunted in stockholm
Promotor

2009-06-13 10:42
Vanilla coke
tackar :)

Brejkish
Riktigt kul att höra! tack

scrotum
Jo, det kanske blev lite mycket med det :P Men jag är beroende elle nåt ^^ kul att du gillar :D

gussti
kul att du tycker det :) , jo, jag tycker inte heller att inlevelsen i "framförandet" på vissa ställen i videon var det bästa, men jag hade brist på material, o ville inte att det skulle bli enformigt :P och så va de mitt i natten så jag palla inte gå ner i -källaren- igen för att filma ytterligare en gång ;D men nästa gång ska jag inte göra samma misstag!

Att det skulle skapats en video inatt var inte ens planerat, jag tog steg för steg utan att vara medveten om vad min poäng med det var haha.. När jag väl hade slängt in klippet i vegas, så tänkte jag lägga ett 20 sekundersklipp eller nåt, för hela videon skulle vart för tidskrävande.. Men när jag väl hade kommit så långt så kunde jag inte slita mig från datorn :)

Moderator

2009-06-13 11:52
Snart e dags att hooka hos brejkan igen alltså ! fett nice detta peace !

2009-06-13 12:52
Hmm, jag kan väl erkänna att det var fett klippt för att ha använt vegas för första gången, men programmet liknar windows moviemaker och jag känner igen effekterna direkt.
Annars var den bra med mycket förändringar hela tiden :)

öva på
www.youtube.com/prendel

2009-06-13 13:26
Nææjs mannen:) det var sooft Basment Rap BRÆÆÆÆPP!!! xD hahaha
Mycket snack men liten verkstad precis som en tomtenisse.

2009-06-13 13:37
Dawg!

Detta var skitballt!
Riktigt coolt lågbudget alltså. Där snackar vi hederlig svensk hiphop

Grym låt också!
Vilket flow. Skaru ta ut mig i bounce-rap också tänkte du hehe?

Riktigt fett, du är arbetaren själv. Vi pratar i dagarna!

Kärlek från Varberg.
Rappat skitlänge.
Promotor

2009-06-13 14:02
Icetail
Självklart! E där så ofta så de känns som jag e inneboende! Säg tid o datum så hookar vi ;)

prendel
Uppskattas kommentarer från dig :) .. Nu idag, använde jag mest mycket effekter för att "leka mig fram" och för att fylla ut så att det inte skulle bli så enformigt, eftersom jag hade typ 2x4m att röra mig runt när jag filma :P .. Min videokamera har sån funktion i sig att den stänger av sig när den får fukt i sig, så jag har ingen möjlighet att filma ute i det regniga vädret nu, men tills nästa gång jag gör en video, ska jag försöka fokusera på platser, vinklar osv. och försöka skippa effekter så mycket det går! För att uppnå stilrent, men snyggt!

mord_notan
hehe tack man ;)

tretton

hehe riktigt kul att du diggar :D svensk hiphop for the win vettu! Lätt att jag ska ta dig i bounce ;) du ska höra mitt flow i min kommande låt (faktist en text till mitt ex så jag har börjat gulla med igen hehe) brrrapapapapapapa!

kärlek från skogen!

2009-06-13 14:40
ahh klassiska dra ett halsbloss i slutet fick du med också, coolt!
Peace out, get laid !<br><br>
Promotor

2009-06-13 14:50
Zelay
1. jag reppar kaffe o tobak!
2. gick främst till källaren för att ta en cigg

Gick till källaren, tog en cigg,

vad har du att säga om låten ganztuh?

Rappare

2009-06-13 14:52
ser fresh ut det här, jävligt bra resultat efter 6 min filmande bara
sånt här är kul att se sen hjälper der mycket när låten är bra också =)
fortsätt såhär!

2009-06-13 16:32
Grymt Grymt Senick bra jobbat, tung låt också ! Keep it up!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
Promotor

2009-06-13 18:18
Änglalik
hehe riktigt kul att du diggar :) håll utkik för framtida släpp! Ska fortsätta såhär ;)

n.M.e

Riktigt kul att du diggar detta! :) håll utkik för kommande släpp nästa vecka!!

pz

2009-06-13 19:39
haha , tung mannen!
skön röst också, big up

/ Jungsub
www.znapmusic.com/jungsub - checka!

2009-06-13 19:42
Love it! Kaffe och tobak <3

2009-06-13 20:04
tungt, riktigt najs video också!

peace
Käft
Producent

2009-06-13 20:51
tkr det e bra kompis !
roligt att du e tillbaka som jag sa förut:)
najs video också
:)

2009-06-14 02:24
såg ju den på tåget när vi sågs förut, sjukt fet ! diggar hårt! vi får hooka något fett snart!
WWW.THISISOMEGA.COM
WWW.THISISOMEGA.COM
Promotor

2009-06-14 18:14
riktigt kul med all fet respons jag fått :D fortsætt kommentera duktigt!! pz /Senick

2009-06-14 19:12
inte mycket mer att du skötte det bra :)

keep it !
Peace out, get laid !<br><br>
Promotor

2009-06-14 22:34
Zelay
riktigt kul att höra :)

mer kommentarer nu! pz

2009-06-17 01:40
Jävligt najs! Soft att du gjorde video med mitt beat:D som sagt sjukt flow forsätt med det, texten var grym med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor

2009-06-17 13:16
Riktigt kul att du gillar man! Jag hojtar när jag kör på nästa beat som e gjort av dig ;) pz

2009-06-17 19:25
Tråkigt att tråden inte är så aktiv mannen, för det är riktigt grymt gjort för att vara första videon :)
Rappare

2009-06-17 19:57
Tråden är väl visst aktiv? Han har ju fått många kommentarer.
Promotor

2009-06-18 00:59
Kul att du håller tråden levande grappar =D önskar bara det droppades lite mer kommentarer! Satt trots allt en jefla stund med detta!

pz

Promotor

2009-07-23 19:48
Låten till videon finns nu att tanka på http://www.senick.tk under media>Audio!!!!