[Video] Robie live @ Fristadstorget i Eskilstuna (Eskilstuna 350 år)
Tänkte kasta upp ett klipp från mitt live uppträdande på Fristadstorget i Eskilstuna. Jag körde 3 st låtar Allting går snett, Jag tar en titt omkring mig & Se dig omkring & i det här klippet kör jag vers 2 ur Jag tar en titt omkring mig . Linje 12 Productions
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tillräcklig publik skön scen men tyvärr så hadde du inte det speciella för att göra det till en fet spelning. Det var en stor schans där men tyvärr
http://soundcloud.com/forsbergmusik
Publiken var tillräcklig men stel & scenen var grym:) Okey var du där eller? Eftersom att du säger att jag inte hade det speciella för att göra det till en fet spelning. Eller avgör du det efter att ha hört 1 av 6 st verser + refränger? Hur menar du när du säger att jag inte hade det speciella & att jag sumpade en stor chans? För själv så tycker jag att det gick bra & jag hade inte kunnat framföra låtarna på ett bättre sätt. Var jävligt nervös innan jag skulle upp på scenen efter som att det var första gången jag skulle köra live själv. Har du testat köra live själv? Att köra 3 st låtar utan en sidekick eller några adlips inklippta på beatet? Det är ganska så påfrestande. Hur som helst så vart jag själv nöjd över vad jag presterade under kvällen, tråkigt att du inte du tycker detsamma men du har iafall fått säga din mening & det får jag tacka för! Linje 12, Robie! Bless!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vet vad du pratar om Robie! Hade en spelning i Torsdags helt själv! Men då gjorde jag om hela programmet på 3 timmar för Quizze och Lunne blev sjuka samma dag hehe! Helt ok spelning! Men sån här musik funkar inte så superbra på den där typen av scener! Ska man köra depp musik så äre nog skönast om publiken har sittplatser och inte dricker alkohol! Men keep it up! Pss, Forsberg har väll bara haft en spelning vad jag vet? Tror inte du har så mycket erfarenhet! / J.L
You don't know what you got, until you lose it.
inget taskigt nu robie, men det är inte kul att se på någon som går fram och tillbaka hela tiden :/
Word på A-M-C, ditt performance ser ut som a day at the pong arcade-machine
Thanx J.L! AMC & Poet-Stekt aight, när man slängde upp en video för ett par månader sen så klagade folk på att man rörde på sig för lite & när man väl rör på sig så klagas det på att man rör på sig för mycket. Men vad vet jag? Jag har inte gått i någon rapp skola. Skulle man vart 2-3 stycken på scenen så skulle man automatiskt ha rört på sig mindre för då har man tagit upp all plats på scenen. Men när man är själv på en så pass stor scen så tror jag det blir så att man rör på sig mer för att ta mer plats. Skulle ha sätt dumt ut om jag bara stod i mitten av scenen & inte rörde på mig så mycket tycker jag. Aight! Thanx Rob.
jag lär bara säga att jag tycker det var sjukt nice gjort..PEACE
Det jag tror AMC och Poeteek menar är att du måste göra något annat än att bara gå fram och tillbaka :) Tips är att vända dig mer rakt mot publiken och kanske lite mer spontan gestikulering. Det kan tillochmed funka att stå still om man gör något snyggt av det :) Fortsätt köra säger jag, ser bra ut i övrigt! Dock brukar man få igång publiken bättre om man kör lite upptempolåtar. Jag vet inte hur dom andra låtarna du körde gick, men den där låten kanske inte är den bästa att köra när man firar sin stad på dess 350-årsdag :) Ska vara glatt säger jag! Sen att du körde helt själv var starkt, det kan inte vara det lättaste. Men du skötte dig bra, det lilla jag sett av det! :) Pz!
Hej
Ord @ Hypnoz! Annars lät det soft. (=
Strongt att köra själv, det ska du ha props för. Dock undrar jag varför du inte hade sidekick, skulle inte Tedi vara med? Vilket som, kritiken du bör ta till dig av är ju att du bara gick fram och tillbaka. Ja, man ska röra sig- men du gjorde på fel sätt så att säga. Istället för att bara lufsa fram och tillbaka på scenen som om du letade efter nåt du glömt kunde du t.ex. stannat upp då och då och fäst blicken på vissa personer och "rappat till dom" för att ge mer effekt. Nu såg du mest osäker ut. Sen vet jag ju inte om det fortsatte såhär, men det är kritiken jag ger dig på klippet du ger oss- dock ska du som sagt ha props för att du vågade köra själv!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Tack så mycket!
Hypnoz
men den där låten kanske inte är den bästa att köra när man firar sin stad på dess 350-årsdag Jag håller inte alls med dig faktiskt! Vad är inte mer lämpligt än att få sin röst hörd, att få framföra texter om hur samhället ser ut -samma dag som staden firar 350 år?
Tycker inte man ska soppa problemen under mattan för att ens stad fyller år. Varför skulle jag vilja fira min stad 350 år när jag blivit spottad i ansiktet, huggen i ryggen & psykiskt våldtagen av den? Nej, får jag chansen så vill jag få min röst hörd.
N Jack jag förstår hur du menar, du var lite mer tydlig i det du skrev. Helt klart värt att ta med sig & tänka på tills nästa gång!
Thanx!!
Rob
Matter a fact, jag skrev aldrig att du rörde dig för mycket/lite jag skrev att det såg ut som du va den lilla bollen i ett pong spel. but ofcourse you can interpret that as you wish -.-
ser bra ut, tufft o gå upp själv. Men du kanske borde kört nån "fest" låt eller skrytare istället. men big up, PEACE
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Okey tack. Hur skulle jag kunna kört något fest låt när jag inte har någon;) Rob.
the 5 P's man! Proper Preparation Prevents Poor Performances
Låter mer som du inte kan ta åt dig de dem säger? Vill inte vara hatisk på något vis alls. starkt som attans att gå upp själv, Men jag håller med dem andra med "uptempo" :) peace
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
missade dig när jag var där. jag säger inget om ditt framförande men man bör ju få köra vilka låtar man vill. Fan finns det inget videoklipp med oss nånstans från e-tuna ? bless /Denci
mhm
Torevi
Låter mer som du inte kan ta åt dig de dem säger? Tycker du? Här ska jag citera mig själv -
N Jack jag förstår hur du menar, du var lite mer tydlig i det du skrev. Helt klart värt att ta med sig & tänka på tills nästa gång! Är det jag som inte kan ta åt mig saker eller är det du som inte har alla indianer i kanoten?
Tack, mjo det kan vara skönt med mer uptempo låtar men jag har inga sånna. Jag går min egna väg, tyck vad du vill om det. Men när folk står & kör uptempo låtar & skriker Yo-Yo-Yo-Yo-Yo mellan låtarna så klankar jag inte ner på dem trotts att jag inte gillar det. Jag får ut mer av att gå min egna väg, att kladda ner mina tankar på papret. Jag har funnit mig själv i musiken.
Det är faktiskt bara innanför Whoas ramar jag får höra att jag var dålig på scenen & att låtarna inte passar sig. När jag kliver av scenen så kommer folk fram & berättar hur jag träffade dem i hjärtat med mina texter & hur grymt det är att jag får ner det jag får ner på papret;)
Denci, Okey det var ju tråkigt:P Jag såg dock er & ni var duktiga. Jag har ingen aning om det finns någon film på er:P Vad menar du med att du inte säger något om mitt framförande:O
Aight, Peace!
Rob.
med tanke på att jag inte tog mig tiden att kolla igenom hela klippet ordentligt så känns det fel att kommentera det. Men jag kollade igenom nu och jag tycker att du rör dig bra fram och tillbaka och försöker få nån sorts kontakt med hela publiken, Mycket bättre än att bara stå still på samma plats.. Sen kör du ju inga låtar som det går att röjja loss till ordentligt utan låtarna du kör är mer chill mode och gjorda för att texterna ska höras och tänkas på. Har lite mer att tillägga men det där får räcka. cheers
mhm
Skulle inte du köra med Tedi? Du kunde ju ha snackat med någon annan så någon backa dig mannen. Det finns ju ganska många. Tycker dock att du klarade av situationen väldigt bra:)!
Http://www.myspace.com/besononline
de ser ju ut som nån dött tycker jag. rör på dej lite, försök öva in lite jay-z moves eller vad som helst, lika mycket action som att sitta hemma å lyssna på mp3an känns de som. inget hat alls, men många har kommenterat din inlevelse och du verkar mest bli sur och ställa dej i försvarsställing så fort någon vill ge dej tips. dansa mer, hoppa mer, rör dej mer vad som helst! kram
Detta är min forumsignatur
Aight thanx grabbar! Som jag skrev i ett par inlägg högre upp att det är helt klart värt att tänka på & ta med sig tills nästa gång. Word Denci! Beson nej jag har inte fått tag i han på över 1 månad nu & dem andra jag frågade sa nej. Så jag fick kliva upp själv & nu har jag övervunnit den rädslan & har fått erfarenhet av att kliva upp själv. P-Lex nej jag ställer mig inte i försvarsställning, jag säger bara min mening. Jag tycker det det kändes rätt att glida runt på scenen med tanke på låt valen. Hade sätt korkat ut om jag stod & dansa till dem låtarna jag körde:S Jay-Z moves? Jag har aldrig sätt han uppträda & kommer nog aldrig göra det för jag gillar inte killen. Men som sagt att jag har helt klart fått en tanke ställare, kommer helt klart att tänka på det ni sagt tills nästa gång men räkna inte med för mycket. Pz!
så jävla nice att se dig live!!!! tycker du skötte dig bra på scenen
Dahlgren
jag förstår inte varför dom bokar rappare som antingen kör skryt rapp eller emo rapp till en sån här dag . de passar mer hemma på ett hip hop jam. folk vill ha det kul inte lyssna på några wangstas som försöker efterlikna d6aa eller deppig jävla musik som får dom att vilja gå hem och lägga sig, Inget hat bara kärlek! Bless
Spades är så jävla keff Hahah!
Tack tack.
Jag tycker att det var fett ! Det var nice publik och nice scen synd att publiken inte var med mer men aja jag tycker att du gjorde bra ifrån dig iaf !
www.myspace.com/musiczimme www.znapmusic.com/zimme www.zimmeproductions.inc.se
varför inte köra en låt om Eskilstuna? känns lite fel när staden ändå fyller 350år, att köra en sån här typ av låt
Rapmusic is NOT dead !
Tack Zimme! FestimGashi, Jag körde ju en låt om Eskilstuna?Socialtjänstemän, trasiga barn fosterhemsföräldrar & behandlingspersonal poliser, åklagare, fångvårdare nämdemän, domare, vittnen & åskådare Söndervårdade, instutitionskadade missbrukare som aldrig fått förklara sig brända broar & sänkta skepp systemet har dött & rättvisan dog med den! Samhället blundar en del har råd med oxfilé medans andra käkar nudlar en del knegar för en skit taskig lön & en del lever endast på försörjningsstöd -Existensminimum för kronofogden jagar som en flock hungriga hyienor -paragrafer, lagar & processer inget funkar smidigt i dag, allt är ett helvete! Det är min syn på samhället, på min stad. Bara för att staden fyller år så tänker jag inte blunda för problemen & köra en glad låt om staden. Pz!
Jag tycker inte att din scen-närvaro var bra nånstans du gick bara fram och tillbaka. du måste ha kontakt med publiken, huka dig, titta åt fler håll än på golvet osv. men keep goin.......öva mer, typ framför spegeln =)
Spela mer teater mannen =)
Okey tack Gudde! Som sagt att det här med att köra live är helt nytt för mig. Jag kommer ta med mig det du sagt till nästa gång=) Thanx!
ja tycker de va nice att du kicka själv iaf rob.. bigup Pz
Graffare
2009-06-17 17:49
Rätt tungt ändå att gå upp ensam, tyckte du rörde dig bra ,hade bra kontakt med publiken Soft beat! big up / easymate
http://www.myspace.com/easymatemusic
Jag tycker du skötte dig bra som fan, att glida upp utan sidekick är fucked. Körde en gång på Fryshuset utan KmK och det var... ptja... Pippat. Så även om du kanske var lite färsk innan det här så har du iaf lagt en bra grund att bygga vidare på. Skitsamma, lira och ha kul, det är det viktiga i det hela. Sen kör bara din grej, såsom du vill :) Man får gilla eller avsky det som med allt annat men jag tyckte du var grym! Kör på! Good Job mane! -1-
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!
Ordet på silverryggen, Och har redan nämnt att det är starkt att gå upp själv.. Svårt utan nån form av backning, tycker det var grymt gjort ! =)
Mr Awesome .. www.myspace.com/mrwillybwooi
Tackar tackar grabbar!
UUPP!
http://www.youtube.com/watch?v=qhZrvmhgVFk
FUCK WHOA
Jävligt onödigt, skapa en egen tråd nästa gång va? Luffare
Yeah thanx!