I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maketo - Fittnér [Diss Lindér].mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-06-19 14:26

Maketo - Fittnér [Diss Lindér].mp3

Sho, började skriva nyss när jag kom hem och såg vad fittner (Linder) hade skrivit åt mig i en tråd : "Puss din överman Linder" What the fuck.. i aint a fag..

aja, här kommer en läxa till silverskedsungen Från böleäng, snart röbäck tillomed!

Lyssna här på slakten:
Länk till http://www.speedyshare.com/951756848.html

Text:
Jag kommer in på samma beat som du använde
och jag gled in med stil, så cleant, jag anlände
kommer snackas om denna låt i våra grannländer
om den gången du blev slaktad totalt, jag antände!
en tragisk liten rappare från böleäng
klart jag är över dig, kolla jag dödar dig
du säger att du slaktar mig, att du är bättre än mig?
din lilla flicka, spring, dra igen käften okey?
jag är jävligt less på småfjantar som smårappar
så jag lämnar dig utbränd, yupp, jag är blåslampan
släpp mikrofonen, du är skämtet den dåren
du blev skämtet i tråden näru släppte den låten
du kan inget om hiphop, du kommer inte bli nått
så packa ner micken din fitta, behåll dina flipflops
om jag ger dig micken nu på en gång, svarar du då?
dock hoppas jag att du aldrig mer ska skapa en låt!
Jag packar min väska inför resan mot botten
ska läxa upp en fjant som tror han är nått men
han som förlora sin oskuld förra månaden
men jag knullar dig nu, alla hör dig gråta
du är fittan som springer iväg, jag grillar dig man!
du är inget du är whack! visst du rimmar sådär
men du är långt ifrån min gräns, jag är din överman!
du bad om nåd, så vem är din överman?
Ingen kommer backa dig, ska hitta dig o slakta dig!
du måste börja fatta! kommer vinna detta kassa race!
du är sköldpaddan, visst! kryp in i ditt skal!
men högtalarn min kommer skrämma dig bra!
Jag måste ha tråkigt när jag dissar Johannes
denna kvinna bor i villa en fitta i branschen!
den fråga som jag ställer mest av alla dessa frågor:
varför dissar jag en anorektisk quasimodo!

Outro//**
Du kommer gråta den dagen då jag står vid din yttedörr
håller i ett basebollträ och frågar om du inte törs
komma ut en stund, en minut eller två?
slutar med att jag skriker "Stick härifrån" (Din fitta)
Outro//**
------------------------------------------------------------------------
VEM är din överman! du skrev igår klockan 14:35, jag skrev, mixade, fick flow och allt på ett dygn... Svara om du VÅGAR! du kommer ändå bryta käken på nått sätt..

SHO!

Soon in your Fridge, mofo..

2009-06-19 14:34
DAMN MAN! hur mixar du dina låtar.... :S
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-06-19 14:49
inget ja digga tyvärr. o anlednlingen va bara... meehh
nej, onödigt. och mixingen va skum. beatet sög dessutom.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-06-19 15:38
Mitt beat!

vet ej vem som tar vem, de blir jämt dehär! ;)

http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch

2009-06-19 15:59
Tycker det låter bra man!
säkert flow, dock lite siochså på vissa platser, men du skrev den ju så snabbt och så, men tummen UP! :)
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
Rappare

2009-06-19 16:19
riktigt fet pal ;) du tar hem detta ;) puss
dä ä näääjs brur!

2009-06-19 21:46
Haha ber om ursäkt? Japp det gjorde jag men jag sa också att en ursäkt från dig skulle komma också! dessutom stod jag också för att jag har byggt upp mer på 2 år än vad du har byggt upp på 5 års tid.
Hahhaah svar kommer när min mick inte ligger i kartonger längre.....

Puss på dig Maketo! Jag ska visa din plats!
You don't know what you got, until you lose it.
Rappare

2009-06-19 21:55
nej nej, det funkar inte, nödrimmat som fan, vissa rim funkar
dock skön röst mixen var bull som fan.
flowet funkar allt som allt inte särskilt bra diss dina rader sa inte särskilt mkt.

linder tar nog detta, ganska tight mellan er efterssom ni är ungefär lika bra.
får se på svaret.

2009-06-19 22:15
Och att du inte kan stava mitt efternamn rätt när jag även heter det på whoa är lite patetiskt!
Aja du körde på en sämre variant av beatet jag använde. illa....
Du nödrimmar och får in vissa rader men dessa rader är bullshit!

Aja ska inte nämna mer det kommer på svaret!

2009-06-19 23:12
om du inte fattat det än linder så sattsa inte maketo nått alls på den här dissen, var bara nått shit för att starta det, så liksom bara ett tips från vän till vän, få inte för dig för mkt eller var inte så stöddig, kan bli jävligt fel så du vet...

Peace and love
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
Moderator

2009-06-20 00:32
Njae Maketo , du har soft röst och så det vet du, men nee. Inget vidare faktiskt, du kan rimma, men känns som rimmen bara är tagna från intet för att det ska bli flerstavigt och byggt en kass rad efter det. Way better than Linder men inget bra, tyvärr..
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-06-20 13:37
om du inte fattat det än linder så sattsa inte maketo nått alls på den här dissen, var bara nått shit för att starta det, så liksom bara ett tips från vän till vän, få inte för dig för mkt eller var inte så stöddig, kan bli jävligt fel så du vet...

Det är nog bäst att du håller dig utanför det här eller väljer din sida!

2009-06-20 13:43
keff anledning o dissa o keff diss. bless

2009-06-20 15:09
Riktigt otight faktiskt...

J.L bör plocka det här
www.myspace.com/danielbylund

2009-06-20 15:10
flowet var kefft.
för mkt brister i texten, icke korrekt svenska etc.
sjukt dålig mixningen, hör knappt vad du säger osv.

gör om gör rätt.

puss
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-20 15:43
Dumhetskomplex_

flowet var kefft.

du har nog nått fel på ditt ljud.. make a sound check!

2009-06-20 17:57
Hörru, lägg ner musiken.
Linder tar dig anytime.

Jävligt många brister på låten, bara till att börja så finns det x antal flowmissar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-20 18:06
haha whoa är verkligen patetiskt ibland

2009-06-20 18:45
haha, musikfantaster på 13-14 år :) cant say anything else :)

haha whoa är verkligen patetiskt ibland

Sitter två killar på 19-20 år och säger. Är man 20 år och inte kan ta emot kritik eller förstå att det kanske inte lät så bra just den här gången, då är man patetisk.
keep up

2009-06-20 18:55
´- Playade rim
- Dåligt mixat
- Helt osammanhängande text

+ Några ok dissar.

dock är din motståndare inte heller den bästa så, man får väl se.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-06-21 01:48
herregud, antar att du slant på compressor reglaget när du mixade för det låter inte bra..beatet va tråkigt oxå..tråkiga rader, inget som jag kommer ihåg...kommer inte ens ihåg att jag hört låten :S

2009-06-21 03:07
Bra text. Hyfsat flow. Skitdålig mix.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2009-06-21 03:47
Daniiboy P19

flowet var la helt okokokokokok
förutom att det är flowmissar i stort sett ela tiden :)

2009-06-21 15:21
Aja, de flesta här verkar inte veta vad vettig kritik är så jag ska väl försöka mig på nåt liknande:

Personligen tycker jag att du borde ha lagt ner mer tid på text & mix, mkt skönare om man dödar personen man battlar mot redan i första rond, på så vis tar man ju definitivt hem de andra ronderna oxå..
Det som lät strange var mixen, ibland hörde man inte vad du sa & ibland skar S'en in i öronen på en.. ;/ Blev bara jobbigt att lyssna på efter ett tag ;/

Du har riktigt skön röst, det vet du om, och du brukar ha grymt delivery, men det var något som saknades i den här låten.. Man hörde inte riktigt hatet i den, det var mer som en alldaglig diss som brukar släppas på whoa..

Kommer det en rond två hoppas jag du tar dig tid till text & mix så det låter fetare!
Det är nice att höra två personer battla, men det är grymt mkt najsigare att höra två personer döda varandra på beatet!

Bless!

/ W

2009-06-21 15:53
W-W-W-W-W-Wooooord på Woozy
The only time you feel alive is when you're dead

2009-06-21 15:56
Tycker att låten hade varit mycket fetare med bättre mix som alla säger, Men har inte hört någon av er 2 så mycket.. Tycker Linders diss till luffaren och jonas h var helt okej. kan bli intressant det hära, Men ännu mer intressant eftersom att vi är nästan i samma trakter

2009-06-21 20:48
kass mix men skönt flow = sådär diss

2009-06-21 20:54
Inget jag diggade. Sämsta mixen jag hört och det låter som orden fastnar i din mun och inte vill ut. Låter också som om du har hela munnen full med saliv och försöker hindra det från att rinna över.

Nej.. inte bra detta.

2009-06-21 21:06
det roliga är att du sitter och försvarar dig själv och tycker att flowet inte brast alls när folk sitter och säger att det var flowmissar i varannan rad..
fattar inte..

2009-06-21 21:52
vem säger att han har det i varannan rad? du har väl egna öron att lyssna med eller hur?
Det jag inte förstår med folket här är att ni snackar skit om låtar fast ni igentligen inte tkr så, och skriver saker bara för att du märker att andra tkr det, så då får du samma uppfattning, lyssna för dig själv och kommentera för dig själv!

enough said!

2009-06-21 22:39
har aldrig sagt något om rim eller text. kan skriva några rader om du så gärna vill.

gled in med stil, så cleant flowmiss
om denna låt i våra grannländer krystat
småfjantar som smårappar flowmiss
släpp mikrofonen, du är skämtet den dåren kasst avslut på raden
ska skapa en låt! flowmiss

bättre på dig på slutet, dock vissa innehållslösa rader och kassa dissar.

2009-06-21 23:54
Lägg inte upp om du inte kan ta kritik!
"Gav inte allting på mixning" Din mixning låter katastrof. En helt aiit mixning kan man göra på 5min om man vet vad man sysslar med så skyll inte ifrån att du inte gav allt.

Rappare

2009-06-22 00:01
Som alla andra ha sagt!

skit Dålig mix!
Skön röst!
Helt okej text!

Hade du valt en bättre mix hade denna låt kanske varit bra,men nu är den inte det tyvär!

men du förtjänar ett UPP
fosho

2009-06-22 00:39
Var tvungen att bekräfta efter vad alla skrivit.

Damn mannen vad har du gjort med mixen? Det var så illa att det skulle blivit bättre utan någon mixning överhuvudtaget.
Helt ärligt... Stängde av efter några rader bara, för mycket flowmissar i början!

Blir det en rond2 vill jag se lite kreativitet bakom låten, känner ingen kärlek alls.

Jag hatar inte, jag vill bara se förbättring!

han kommer KANSKE kittla mig litegrann och jag kommer mörda han :)
- du tog nästan ditt eget liv mannen. Förbättre attityden och gå på det igen.

One!

2009-06-22 05:49
Lägg inte upp om du inte kan ta kritik!
"Gav inte allting på mixning" Din mixning låter katastrof. En helt aiit mixning kan man göra på 5min om man vet vad man sysslar med så skyll inte ifrån att du inte gav allt.
LindeR_ P17

Kunde inte skrivit det bättre själv.

Seriöst maketo.. en grundmix med DP, EQ och reverb är typ det vanligaste man kan göra. Och kan man mixa så kan man inte mixa det fel. Då är man kass rakt igenom. Du kan inte mixa, så skriv inte att du inte la ner tid.. för precis som Linder skrev: En nice mix kan man skapa genom ett par musklick.

Och som bylund skrev.. du sitter och försvarar dig själv genom hela tråden. Inse fakta att din låt inte är bra. Försvara inte dina flowmissar. Men visst.. man är alltid bättre i sina egna öron. Så är det med allt. Men det finns faktiskt två ord som heter självdistans och självdisciplin.

Du har ett förträffligt storhetsvansinne som jag vet inte vad.. lugna ner dig nu.

Jag har följt din musikaliska bana sen 05. Hittade dina låtar genom Aldenfalk.. du har inte utvecklats så mycket på 4 år. Eller jo det har du. Men det låter fortfarande som nybörjarlåtar. Enda som är bra, enligt mig, är lyriken. Du låter stel framför micken. Låter som om du inte menar det du säger. Din röst låter fake. DU stänger in orden som jag skrev några inlägg upp. Du flowmissar på många rader. Antingen skriver du för långa eller för korta rader. Visst, du flyter i takt.. men det hjälper inte. En flowmiss betyder inte per automatiskt att man är offbeat. Flowmiss är så mycket mer. Försök skapa en stämning framför micken vafan. Känns som du går upp ur sängen kl halv 7 på morgonen, skriver texten samtidigt du "vaknar till" och sen spelar in i bara kalsongerna. Förstår du? Vart är känslan i rappen? Och i en diss dessutom.. vart är HATET?!

När det är "beef" / "battle" så är det lyssnarna som avgör vem det är som vinner, inte en själv, som du verkar tro. Och nej.. jag känner inte Linder.. sen tror jag inte att det är många använder här i tråden som gör det heller.

som jag sa tidigare, PEKA ut raderna som är dåligt i flow och dåliga rim, ni som tycker det :) i annat fall har ni inget att snacka om.. stupids :)

Varför måste man bevisa det? Är det inte bar att "aha.. ok. Ska försöka göra bättre till nästa låt" och bara glida vidare och invänta nästa kommentar? Varför hugga tillbaka? Tjänar ingenting på det.

Och du säger hela tiden "ni vet ingenting bla bla bla stupids".. vadå, måste man vara expert på hiphop för att få yttra sig? Jag kan slå vad (ojoj, kukmätartävlingen är igång. om jag hade haft en kuk villsäga.) om att jag kan mer än dig om just hiphop, svensk hiphop, och ändå sysslar jag inte med det. Jag är en lyssnare. Bara för att man är rappare är man inte automatiskt expert på ämnen, och vet mer än vad "lyssnarna" gör.

Chilla!

2009-06-23 22:26
mannen, tyvärr inget som jag gillade.. beatet skulle ja kunnat gilla om du la de tvärskönt.. men mixningen va helt cp? texten haha den va ba lite rolig diggade faktiskt inte någonting här..

dissa inte om du inte e säker på att de låter grovt, du vet själv hur folk på Whoa är med kritik!

Marius

Producent

2009-06-23 23:00
din röst e tung
:)

2009-07-06 12:49
riktigt keff var den, han kör över dig totalt med sin låt!

PS. din mixning gör att jag vill sparka på dig
Producent

2009-07-06 12:55
sämsta låten jag lyckats höra på riktigt länge nu... grattis.