I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AMC - Mer av mig, mindre av dig V.1 (Mixtape)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-06-30 12:19
Vet inte vad det är men, det är något med att jag tycker alla tjejer låter exakt likadant.. :/
Nog för AMC sticker ut ur mängden men alla låter likadant ändå på något sätt.

Men jag diggade detta bara lite lite granna, hört mycket mycket bättre tracks med AMC och så men hoppas att nästa mixtape blir bra också :)
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S

2009-06-30 14:27
tack även fast inte alla diggade! uppskattar att ni tar er tid!

2009-06-30 19:39
laddar hem nu,ska ta mej en titt senare o säga vad jag tycker

2009-06-30 19:57
Du fick mig i gungnig på första raden! Du är helt sjukt skön! PEACE
 Checka in BKP - Osynliga Mannen

Behöver lite kritik

2009-07-01 00:38
Jag tycker det låter riktigt bra här faktist, diggar din grejj, vissa låtar föll mej inte i smaken och andra inte, :) men det är väl ändå som det ska vara isf :) man kan jussom inte digga allt varje gång, men fortsätt med det du gör så kommer detta gå vägen :)

Pz out

2009-07-01 00:44
3/5 som helhet

bra flow

men vissa låtar va för deppiga tyvärr
men det e min åsikt

Producent

2009-07-01 01:55
Jag gillar detta, mer eller mindre. du verkar känna dig bra mycket säkrare nu, vilket är damn good.

fortsätt klättra.

någon enstaka låt hamnar kvar i min playlist (och tro mig, där finns inte många från whoa).
holla också om beats behövs.

2009-07-01 08:50
tack alla! blir suuuperglad för att ni diggar, tur att man har er :D

nu ska jag dra och jobba, fortsätt lyssna!

fred ut

2009-07-01 10:21
Har inget mer att säga än att det låter helt okejj,
ganska bra flow,sköna beats,dock stör jag mig på
tills natt blir till dag låter det falskt i visa bitar,när
du sjunger. Annars bra,finns inte många tjejer som
kan göra sån bra skit,förutom peshi då!

2009-07-01 14:34
Peshi? du det finns lite fler.. Fröken B, Cleo & Elsa, dom är tynga! :)
men tack!

mer? :)

2009-07-01 14:56
det låter fett, mitt i flyttning så har inte tid för utförlig kritik.
återkommer med favorit låtar o mindre bra ^^
keep it up
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-07-01 15:03
@tomten-

hittade inte heller ngn punchline som fick mig att garva, vilket är den största anledningen till att jag lyssnar på rap,

haha, vilken snubbe! :oD

snacka om noll cred!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2009-07-01 15:20
Wermin_Roaches

Alla tycker säkert inte likadant men gillar du släpp där folk rimmar miccen på clicken år 2009 så tror jag du diggar det här.
ovanstående är alltid sant

2009-07-01 15:26
Wördapp
menar du att jag använder enstaviga rim? hahahaha ^ då har du dock inte lyssnat

2009-07-01 15:43
A-M-C F18

Jag har lyssnat och det jag menar är att jag inte är imponerad av ditt textförfattande.
Trevligt flyt på många låtar men det skulle inte skada om du lade ner lite mer energi på texterna.
ovanstående är alltid sant

2009-07-01 15:49
Wördapp
jahaaa du menar så, då förstår jag :)

2009-07-01 16:54
tycker du gör det soft amc forsätt rulla your thang helt okey mixningen kanske är lite av din grej att utvecklas på annars sweet brukar inte pumpa brudar som spottar blod i micken men du gör det dirty och lätt tungt rocka på vidare drog på den på väg till träningen och en låt den akustiska var nice men du passar bättre på flyt och rhymes som klär av grabbarna naked goo girl more dirty lines amc makes guys stamp on they own dicks and screeem aooooootch
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-01 19:14
ah va kul att du droppa tapet nu tjejen!
tycker du gör det riktigt nice i helheten faktiskt.
har lyssnat på vår track nu i efterhand och galet va wack refrengen är som jag la haha
vi får styra nått fetare sen men annars e den grymt rap mässigt precis som allting annat på tapet du gjort:)
otis my man: haha word!
www.myspace.com/glidish

2009-07-02 06:12
Check the fight night blog! http://fightnightsweden.se
Swedens only RAP-BATTLE BLOG!!!!!

Also DOWNLOAD "Fight Night Mixtape Vol.1" FOr FREE!!!!!!!! (With artists like: Iron African, Houman Sebghati, Ri-Fa, MC KiKo, Nivolitas, Samboy, TDP, Toffer, Panetoz, Critical m.fl)Checka fight night bloggen! http://fightnightsweden.se
SWEDENS ONLY RAP-BATTLE BLOG!!!!!

Peace/ KiKo
"I had this bitch uptown she was like WHOA!"

http://www.fightnightsweden.se

2009-07-02 09:10
Fight_Night_Swe
är du helt efterbliven som skickar reklam i min tråd?

2009-07-02 16:56

2009-07-03 10:27
Wördapp: vad jag tycker om hiphop framgår inte nånstans, men vad den liraren skrev om att han lyssnar på hiphop för att få sig ett gott skratt känns lite skevt. Roliga punchlines är en del av rap, men det är inte det det handlar om...

AMC kan lägga feta flerstaviga rim, men hon har några år till att utveckla sitt textförfattande.

2009-07-03 14:06
Tja AMC!
Vill bara säga att jag tror att du kommer kunna bli riktigt stor en dag.
Du har talang och ett bra sinne för musiken.
Nu till Mixtapen!
Låten med Fredric var mest genomjobbad och lyssnarmässigt proffsigast men det var inte den jag tyckte var bäst.
Låt nummer 6 var rent ut sagt hemsk...reffen får mig att rysa av fel anledningar...en annan sångare kanske.
Min favvo låta var nummer 7.
Helt otroligt på kvalitet på latar...från skit till guld...du får sån sjuk attityd i rösten och jag tar dig på allvar vidc0.40 i låten...
Nummer 8 är också jävligt gryyym, älskar din sången ...men som sagt mer tid på låten så hade du satt sången med 100 %
Du är grym, men skulle behöva lägga mer tid på låtarna...fylla upp prodden liksom!
Kram på dej!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-03 14:29

2009-07-03 16:04
Det verkar som din och min låt går hem hos folk anki! :D tjuuu // krilloboi
Follow me at:
myspace.com/krilloboi
twitter.com/krilloboi

2009-07-03 17:19
Roliga punchlines är en del av rap, men det är inte det det handlar om...

Jag sa aldrig att punches är det rap handlar om, däremot sa jag att jag lyssnar på rap just för punches. Men jag har väl glömt att på whoa så tror för många att alla ska se precis likadant på en musikgenre.

2009-07-03 23:33

2009-07-04 10:42
Tomten-
Ja, så gör folk på whoa. Kan tipsa om att Raw går på Göta Lejon om du vill ha dig ett gott skratt.
Rappare

2009-07-06 18:55
Ja, du har ju bra attityd och grym delivery, och flowet sitter där det ska när du inte försöker göra något för avancerat, och det är ju bra. Dock känns det på mixtapet som om du utnyttjar det för lite, för det låter helt enkelt inte lika intressant eller engagerat när det du gör någonting annat än skryt (vilket är långt från enda typen av låtar man ska lägga attityd i).

De enda låtarna jag lyssnade på två gånger var första versen på första låten (stängde sen av fort som fan innan den hemska refrängen) och sista spåret, eftersom det var där det kändes som om din röst kom till sin rätt. Du kan rimma också, och det är ju trevligt. Nu får du bara jobba på att hitta något lite mer genomtänkt att stoppa i raderna också, då det många gånger känns som om du gör en setup till en punchline som aldrig kommer.

Ehm, vad mer.. Jo, sluta med autotune, läs, eller åtminstone lyssna på dina refränger innan du droppar låtarna och för guds skull, sluta choppa&skruva rader i verser tills du kan göra det bra. (eller det kanske inte är du som mixar, iaf, sluta, plz).

Och fortsätt rappa och så. Kul med en brud som har potential.

2009-07-06 19:06
Omen22
haha tack för kritiken, uppskattar det även om du inte diggade! :)

2009-07-09 22:02
tyckte alla låtar var riktigt bra
Men dom som va bäst va nog
En gång i tiden (Varför lämna du mig)
& Det e över nu

Dom va mest diggade av mig dåra !
Fortsätt så!!

Peace And Love

Moderator

2009-07-16 15:05
Haha förlåt att jag är sååå efter, men tapet låg och dammade på datan så packade upp det först igår kväll. Så den har dunkats sen dess typ, fanns en massa godingar och ett par floppar liksom. Gillar nog mest när du rappar med attityd, oavsett sort av låt, men din attityd i rappen är störtskön iallafall. Annars wordar väl jag Omen på mycket, du har gjort ett jättejobb med mixtapet iallafall så all cred till dig! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-16 16:09
tungt som fan :)
Käft

2009-07-16 17:54
Toastare

2009-07-17 21:02
Inte bra , får vibbar av andras flow och stil genom alla låtar typ, speciellt klass och stil host afasi host på er båda , skäms.

Sluta nödrimma så innåthelvete, lär dig skriva om du ska kalla dig bra och vad du nu skryter om. Tagga ner, du är inte lika bra som du och 80% av den här tråden säger.

Aja
Du kan säkert bli bra någon gång
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm
till och med kameramannen tar dig i arslet.

2009-07-17 21:32
Samma simpla texter hela tiden känns det som.. Klyschit som fan.. Fet produktion och rent teknisktsätt bra men nej tack..
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2009-07-17 21:52
helt okej tape, fint flow, men visst det är nog lite överskattat eftersom du är brud. men visst du ska ha credd. forstsätt så!

2009-07-17 21:55
Tomten-: Känns som att du är allt för insnöad i Organism 12. Allt handlar inte om punchlines.