I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie Ft Jonis & Jimmi - Varenda dag är en kamp

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-07-09 13:06

Robie Ft Jonis & Jimmi - Varenda dag är en kamp

Linje 12 presenterar Robie, Jonis & Jimmi med låten Varenda dag är en kamp.

Varenda dag är en kamp

Intro & Refräng Jimmi
Vers 1 Robie
Vers 2 Robie & Jonis

Varenda dag är en kamp

Beat freebeat.
Mixning Robie!

MYSPACE

Linje 12 productions.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2009-07-09 16:05
Jimmi nä usch tyckte inte om alls.. men man hör att det är på gång!
Robie Tok skön text jävligt bra! Många känslor i digg it!
Jonis Vart var du? what?

för övrigt var beatet tok skönt med:) bra jobbat boys!
Keep on doin it!

/ easymate
http://www.myspace.com/easymatemusic

först! detta var mycket bra, gillar rapstilen..

Keep it tight!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

Va! sjunger du jonis? hörde nu haha!

2009-07-09 18:14
Hatamcdonalds
Vad sägs om en mer utförlig kommentar än "nä usch, det är pågång"? Konstruktiv kritik är guld värt men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det där. Vad tyckte du inte om, vad är det som är på gång och vad tror du krävs för att det ska "bli" pågång?

//Jimmi
 Av var och en efter förmåga åt var och en efter behov. Yes.

2009-07-09 18:24
Thanks, kul att det gillas.

Mimmi, word! Håller med dig där om att Hatamcdonalds kunnat skriva en mer utförlig kritik.

Själv är jag nöjd över låten & vad jag själv presterat.

Jimmi, tycker du gjorde ett kanon jobb! Du sjunger jätte bra tycker jag & du lyfter låten;)
Jonis, du gjorde också ett bra jobb, du klev i & lyfte låten du med:)

Thanks!
Graffare

2009-07-09 20:25
Oj nej förlåt ursäkta mig för min otroligt dåliga kommentar
jag är inte höjdare på att ge kritik eftersom jag inte kan det här med röstens toner eller hur nu man ska säga..
Grejen var det att jag inte gillade din röst men säger att det är på gång! alltså att du är på väg att bli bättre och det ska du ta som en positiv sak och inte som någoning negativt.

Fortsätt öva!

Easymate apologizes to you! ska bli kul o höra mera:)

peace!

2009-07-09 20:31
bra jobbat, beatet var nice.
Refrängen var kasst mixad tuvär :/. Borde ha lagt accapellan längre back i beatet och lika så på jonis "stick".
Verserna var dock bra! :)

Robin, din vers var riktigt nice. och deliveryt var passande!

Jonis, du gjorde det bra. skön och avsläppnad röst. men där behövs också en bättre mix.

Bra jobbat, lägg mer ner tid på att mixa så kommer det bli bra som tusan.

BLess!
/F

2009-07-09 20:33
oj inte längre back hahaha, ,Längre bak!

2009-07-09 22:24
ÄLSKAR dina låtar mannen så jävla feta texter känner igen mig så otroligt mycket i dom har sagt förr!

fortsätt såhär man det glädjer mig att se dig droppat nytt!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2009-07-09 23:52
riktigt fet

diggar verkligen det.
www.znapmusic.com/jungsub - checka!

2009-07-10 00:12
Beatet var myspys och passande. Mixen på refrängen är stenkass.
Jag gillar dock hennes röst.

Robin, du låter förkyld på vissa ställen, jag tycker inte du har världens mest bekvämaste röst men röstläget i denna är spot on.
Diggar texten stenhårt och hur du levererar den.

Varför har du två olika sångare i låten?

2009-07-10 09:59
Tack grabbar! Kul att ni gillar det, det uppskattas=)

Det är ju som sagt jag som mixat acapellorna & det är första gången jag mixar nu när jag vet vad man ska använda sig av. Reverben var svår tycker jag, minsta lilla man peta på nånting så kom det jätte mycket reverb. Men jag tycker jag fick till ett cleant ljud;)

Taktsbar, jag är inte förkyld:P thats my voice mayn! Haha, jag låter så.
Anledningen till att jag hade 2 st olika sångare var för att jag hade kört fast. Jag kom ingenstans med andra versen, fick bara fram 8 bars. Då klev Jonis i & körde 8 st han med så det vart en hel vers. Jag tycker det vart bra, coolt=)

Tackar tackar.

Rob.

2009-07-10 10:24
Hatamcdonalds
Tackar tackar, då är jag med :)
Tyvärr kommer inte själva min röst ändras när jag tränar utan det ända som kan bli bättre är min andning och teknik.

För övrigt så tycker jag också det blev fränt med Jonis med, det är sällan det görs en sån "mix" vad jag vet? Experten av rap har talat... skämt åsido, men jag är nöjd över att få vara med i den här låten. Grymt! :)
 Av var och en efter förmåga åt var och en efter behov. Yes.
Graffare

2009-07-10 13:34
You can call me easymate!

2009-07-10 19:56
men jag är nöjd över att få vara med i den här låten.

Kul, detsamma! :)

Komigen nu Whoa!!

2009-07-11 09:55
så jävla fet! dina senaste låtar du släppt är asbra
Dahlgren

2009-07-11 12:53
Fett att den kom upp! :)

Jimmi tycker jag är fet, enda jag har att klaga lite på är mixen, den känns lite tomt på nåt sätt..

Robie är fet, texten är tight. Dock låter du lite täppt i näsan eller nåt, lät inte som du brukar.

Jonis har jag inte hört så mycket förut. Tycker din idé var fet men du utförde den inte så fett som det kunnat bli. Du låter rätt ung och oerfaren, det blir liksom lite för plastigt.. Men texten är najs och tror du kan bli bättre. Skulle vilja höra dig på vanlig rap nån gång så kanske min åsikt ändras :)

Ha det, folket!

Pz
Hej

2009-07-11 20:35
tack gubbar:)
Producent

2009-07-11 21:05
fet låt man
:)

2009-07-12 11:29
Thanx!

2009-07-14 07:51
UPP!