J.L - Du tror du har det dåligt (Storytell)
Shu! Gjorde den här på dagen då jag kom hem från Göteborg. Helt död i skallen eftersom jag inte sovit något och festat kvällen innan... Men när jag kom hem så kände jag bara för att spela in nått så här är resultatet!LÄNKEN!!! Det var en gång en grabb, Han var 17 år gammal. Växte upp i en familj, Utan mamma och pappa. Redan vid födseln, Så kom smaken av döden. Mamman gick bort, Lämnade en fader som försökte. 5 års ålder, Redan ett problembarn. Men snart, Så skulle allting bli bra. Fadern väntade länge. Han försökte ta det coolt. Men när han tappade sitt jobb, Fick han tröst i en pistol. Grabben var nu ensam, Med en första klass biljett. Till den väldigt långa resan, Till hans nya fosterhem. Med en snedvriden bild, På vad livet innebär. Ville han bara bort, Och flytta till en mindre värld. De fanns ingen där, Som gav honom kärlek. Men det fanns 2 föräldrar, Som gav honom ondhet. Han satt fast i ett hus, Helt fastlimmad. Varje dag efter middan, Fick han smaka på piskan. Han samlade hat, Och tog ut det i skolan. Slog på personer, Jag slår dig igen om du golar. Ryktet spred sig, Hos dom högre kriminella. Dom såg all hans vrede, Som han inte kunde tämja. Han börja göra jobben, Fick betalt i vita påsar. Beroendet var skapat, Han var inte förvånad. Denna drog som han tog, Det började bli hans liv. Han kunde nu härda den smärtan, Som han fått av sin familj. Det var underbart, Han har nu läkt sina sår. Men om han tar lite till, Så kan han sväva bland moln. Bara lite lite till, Säger han glatt. Men väldigt snabbt, Börjar allting bli allting svart. Hjärtat bankar i takt, Han kan höra men han kan inte se. Hjärtat slutar banka, Nu finns inget mer. Än en tår på kinden, När han ser sina minnen. Kontrollen av hjärnan, Försvinner med vinden. Du tror du har det dåligt, För du brytit ett ben. Du tror du har det dåligt, För du inte får ett tv-spel. Du tror du har det dåligt, När du bråkat med en vän. Du tror du har det dåligt, Men tänk efter igen. *2
You don't know what you got, until you lose it.
första låten jag diggar med dig . riktigt bra inhålle i texten
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!
Tack för comment! Men fan Weestby du har ju kluddat i mina trådar i evigheter och du har diggat mycket! Har du ljugit i tidigare trådar?
fett, fick faktiskt gåshud vid "Men när han tappade sitt jobb, Fick han tröst i en pistol" skönt lagt å bra känsla! riktigt skönt beat oxå :) det enda som jag tyckte drog ner betyget va reffen eller vad man ska kalla det...den passade liksom inte in och kändes lite krystad, men smaken e som baken :P fet låt allaround!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som jag sa innan man bra mix , gillar attityden , och det är bra innehåll i lyriken men vissa rim va inte så feta men jag vet du kan bättre :) fortsätt fortsätt man peace.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den e fet som jag sa till dig tidigare, nog de bästa jag hört ifrån dig!
njaa har hört betydligt bättre med dig men dt va inte dåligt , skön story. helt okey (y) Big up J.L
*ERROR*
Den var riktigt fett, mycket gripande
www.Myspace.com/theandena
Som jag skrev på msn igår. Jävligt bra.
aldrig diggat dig .bara denna .
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!
asså. texten är överfett uppbyggd. känslan sitter där. beatet är dope. MEN. ditt flow. med tanke på takten du måste hålla, så missar du (ytterst lite dock). men ändå. och på vissa ställe låter det sluddrigt och stressigt. du skulle tagit mer tid på dig vid inspelning. men annars asså, riktigt skit bra måste jag säga. forsätt!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
world på dizzy :)
*ERROR*
aldrig diggat dig .bara denna . Då har du alltså ljugit :D
Tack för alla kommentarer grabbar! Inspelning var lite slarvig men tycker den var helt ajjt iallafall när jag spelade in :P
riktigt nice tycker jag, kunde gjorts bättre på vissa ställen, dvs rimm etc. men älskar detta beatet, tror dock du kan bättre :)
riktit skön man. fin text. skönt flow. clean mixning :)
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.
Som jag skrev på msn så diggar jag att du provar nya stilar! Det var riktigt tungt oxå! Texten går rakt in, sure om nån rad är sämre än en annan, vem fan bryr sig? Du håller den röda tråden rakt igenom låten vilket är ett stort plus! :) Flowet var skönt, även fast du inte brukar kicka på såna här slow-beats så höll du jävligt bra utan att tappa alltför mkt! Mixen var oxå skön, inget att klaga på där :) Alltsomallt 8/10. Även fast den var tung och grejer så tkr jag du passar bättre på lite mer speedade beats ;d Bless Mate! / W
Det vart fett ! och säg en gång weestby inte har ljugit :)
Kusligt bra låt, bara småsaker jag tänkte på, t.ex tagningen mellan dessa två rader: Beroendet var skapat, Han var inte förvånad. Denna drog som han tog, Det började bli hans liv. annars var allt soft!
bla.
Mycket bra. de måste hänt något med diug efter att du fick umgås med mig och akin för denna låten är 100gånger bättre än dom andra jag hört med dig. visste inte att du hade det i dig. fortsätt i detta spåret så kan du bli riktigt tung i framtiden. gillar dock inte din dialekt. men de går att träna bort :) Hare bäst polarn!
Micke From Mother Fuckin Miilk
Varför hooka du inte mig mannen? Fet låt förövrigt
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!
Mycket bra. de måste hänt något med diug efter att du fick umgås med mig och akin för denna låten är 100gånger bättre än dom andra jag hört med dig. visste inte att du hade det i dig. fortsätt i detta spåret så kan du bli riktigt tung i framtiden. gillar dock inte din dialekt. men de går att träna bort :) Hare bäst polarn! Haha det kan mycket väl ha varit så! ;) Jag jobbar för fullt på att få bort dialekten!
Snart så!
Varför hooka du inte mig mannen? Fet låt förövrigt Kändes mer som en lonely låt! Har några feta på G! Jag hojtar på msn!
riktigt fint . detta la du bra.. vill höra mer sånt här , tror nog detta är ett utav dina bästa :) (L) lova ya bro
dä ä näääjs brur!
Riktigt jävla tung text, & du lägger den tungt på ett bra beat!
Riktigt bra både text och rapp mäsigt på denna beatet var också bra skönt att höra din röst på det =)
Tackar för alla kommentarer! Kul att den gillas :D
Första delen var tung som fan!
haha var är mitt tack för mixen ;> annars är den rätt soft, diggar delivery och texten som sagt :)
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
Tjo johannes=) längesen man snacka med dig! Skönt med ny låt, beatet tycker jag är sådär, mixningen är helt aight.. texten tyckte jag lyste upp mest i denna! gillar inte heller låtar som är fett segt flow i men denna funkade, helt godkänd låt igenom.. fortsätt, blir bättre o bättre :) tyckte att när du spela in förr att det lät lite stressigt med flow och ord men du har börjat behärska det mycket bättre, ser framsteg på allt du gör! peys!
Sorry glömde skriva det dummis! Propps till Dummis för mixen på denna! Tack för alla kommentarer! Kul att se!
Bra mix, skönt beat. skön story! Bra flow, skön rap ,på dom flesta ställena . peace
utveckling.
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
Thanks mates! Om allt går som det ska så kommer jag droppa en till låt ikväll som jag tror kommer bli riktigt nice!
Daniiboy sa allt; utveckling! :) Skit fin text, och även fast det sista kan bli lite tjatigt så är det SÅ sant. UPP NU WHOA!!
nice bror
http://www.myspace.com/quizze
Kul att höra :)
Tror jag inte hört dig förr. Detta lät helt okej, om man bortser från reffen lr vad det nu va. Dock inget som sparas..
bra text skön ide
Upp på denna! Lätt värd kritik WHOA!! ;D / W
skönt flow
Spanks!
Toastare
2009-07-22 19:50
ingenting jag gillade tyvärr
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm till och med kameramannen tar dig i arslet.
texten är helt fucking awesome! beatet likaså, flowet är inte lika bra. men något jag fortsätter lyssna på, fortsätt spotta!
Tackar tackar! Kul att du gillar det! Spana även in min nya låt " J.L feat Otis - Borta men inte glömd"
så jävla played out topic.. men jaja den var la ok :)