I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TjippY - Ragnarök EP

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-07-21 00:42

TjippY - Ragnarök EP

Då är den klar! Nu förväntar jag mig massvis med kommentarer efter allt arbete!

TRACKLISTA:

01. Lord Negativ
02. Förbjudet område (Skit)
03. Alla ska dö (featuring Liri, Hypnoz & Hundsim)
04. Nu smäller det snart
05. Den snällaste pojken i världen (Skit)
06. Misantropi

Tack till gästartisterna på spår 03, samt Hundsims snygga baksida! (Tolka hur ni vill)

Länk:
TJIPPY - RAGNARÖK EP

Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.

2009-07-21 01:15
nu smäller det snart är favoriten hittils

2009-07-21 03:17
FAN VILKEN SNYGG BAKSIDA!!1 VÄRSTA KONZTNÄREN MÅSTE HA KNÅPAT IHOP DEN I PHOTOSHOP!!!1 SHIT VA SNYGG, BÄSTA MED EP'N!11..
Ajuste!

01 Lord Negativ
Jag står kvar vid att kalla dig Lord Hepatit, bara för att det låter busigare. I övrigt tycker jag att både texten och beatet är rätt shofta, men flowet är så segt att jag vill gråta. Flowet förresten, går lite småoff ibland men det känns skönt då det bidrar till en mer varierande ton i en annars otroligt monoton låt.
I övrigt tycker jag du borde fortsatt med "vem är den där jäveln? LORD NEGATIV" i reffen och sniskat ihop nåt fint på det.

Höhö, nu prövade jag att speeda upp låten så den gick x1.12 av originalhastigheten- då jävlar blev det lite småshoft. Synd på smurfrösten som tillkom då bara.

02. Förbjudet område
För det första känns det lustigt med mellanspår på en såpass kort "ep" (netplay är det väl? :(), inte bara en- utan två gånger.. Vad är det för fasoner? Känns som ett otroligt billigt sätt att fylla ut låtmappen på, särskilt då skit-tracksen inte innehåller något speciellt..
Denna gång var det ett enligt mig ruskigt trist beat...

03. Alla ska dö
Det kändes mysigt att uppfylla en gammal barndomsdröm jag haft sen innan jag ens skrev mitt första så kallade försök till en rapplåt; att rappa på instrumentalen till Efterblivna - Knarkare. Sen kan ju min insats diskuteras..

För det första hade jag hoppats på nåt fint sampleintro då beatslingan fick gå lite väl länge innan första versen går igång. För det andra gjorde du en del lustiga flowmissar som förstörde för ett annars rätt intressant flow på beatN.

Sen kom Liri in på låt'N, och jag gillar't tyvärr inte alls. Flytet går an, men texten känns otroligt ointressant och att blanda in meningar om 'bars' och att 'greppa micen' känns som konstiga försök att dryga ut i texten i brist på övrigt innehåll.. Tyvärr, gillar't inte.

Hypnoz hade ett kuligt flow som låter som en blandning av säkert flowskiftande och flowmissar, dock var raderna kul- men kändes mer skrivna för en disslåt än till något annat. Och engelskan lät tämligen inte alls bra. Bara jag som tyckte att capellan låg äckligt lågt? Annars, naizigt- faktiskt.

04. Nu smäller det snart
He-HEY, namedropp!11 Refrängen var kuligt samplad, men jag tycker du kunde låtit Betnér fått säga klart sina meningar så de hade getts sammanhanget de förtjänar.
Tycker ditt flow kändes rätt olustigt här, men flowmissarna var desto färre! Texten var rätt vrålkulig och tilltalade mig lite fint sådär, he-hey. Jag måste nog hålla med farbror Piss Inte Kiss

05. Den snällaste pojken i världen
..och här var det en lustig kompott av capellor. Hade varit kul om jag som sagt inte haft den överhängande känslan av att du snuskat ihop skit-tracksen bara för att fylla ut. Annars sött klippt här va

06. Misantropi
Texten har vi redan diskuterat i lyricistforat, så u know it gurl- jag tycker titeln känns missvisande för textinnehållet. Dock inte sagt att inte texten är bra, för det är den! Att blanda in uttrycket misantropi mitt i allt slaktande kändes dock lite som ett rus av pseudointellektualitet, ett sätt att försöka myndigförklara något som annars skulle uppfattats som ruskigt omogna handlingar.
Nåväl, flowet flyter på och röstkänslan är god. Myspysigt enough for me.

OCH NU HAR JAG KOMMENTERAT, BRA JOBBAT TJIPP- MEN SKIPPA MELLANSPÅREN OM DE UTGER EN TREDJEDEL AV ANTALET LÅTAR PÅ EP'N NÄSTA GÅNG!!!1
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-07-21 11:46
inte alls nöjd me mina 8 bars.
diggade inte alls det beatet

Annars va de okej :)

2009-07-21 16:39
det_stavas_fel: Va kul att höra :)

n_jack: Dina kommentarer är alltid roliga att läsa, tack skaru ha!

Liridon: Haha okej :D

2009-07-21 17:47
"What a Real Deal Horrorcore EP!"

Spår 1
Riktigt nice låt man! ger dig

Spår 2
Detta skulle har varit intro till ditt EP. Men skön skit annars

Spår 3:
TjippY: You are swedish future horrorcore rapper man!
Liri: Din verse va okej. Men du kan göra bättre
Hypnos: Nice flow man! Vad mer kan jag säga
Hundsim: Som Joker från första batman säger: "You.......Are my nr.1....And I!" (No homo)

Spår 4:
Refrängen är så där (för det va lite slavrig), Men annars var den bästa låten som du

Spår 5:
LOL

Spår 6:
Denna låter som att den har något Zelda musik som hatr blivit samplat. skoja bara.
Nja, Helt okej låt. Men gör version 2 nästa gång.

Så jag tycker att jag ger EP: 9.2/10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-21 18:03
Spår 1
Riktigt nice låt man! ger dig 5/5!*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-21 20:45
diggar skiten, big up :)<3<3
www.znapmusic.com/jungsub - checka!

2009-07-21 21:35
tankar nu! skriver lite kritik sen

2009-07-22 00:38
JNLrapper: Tack så mycket, men jag skulle knappast kalla detta för "horrorcore" ^^
Jungsub: Tack boi <3
Kr0nan_: Ska bli kul att höra va du tycker :D

2009-07-22 14:43
Upp på denna, kommentarer?

2009-07-23 19:01
lord negativ lyssnas nu med en kall öl

diggar ditt flow i denna.

ÖPP!

2009-07-25 19:21
Det var ett helvete att få kommentarer på Whoa nu för tiden!

Upp med denna, så kommer jag med utförlig kritik very soon!

Tack Hundsim för den fina kritiken! :)
Hej

2009-07-25 19:58
1. Lord Negativ

Lite fräsigt mixat tycker jag, kul intro också. Skönt när du börjar rappa lite laidback sådär, tighta rader! Word på att allting inte är klockrent, men det är bara att träna på. Första versen var fetast, låten skulle varit lite kortare.. Reffen diggade jag inte, tyvärr, för rörig. Rimmen och raderna tycker jag var feta dock.

2. Förbjudet område (Skit)

Sköna, lite oldschoolvibbar på trummorna, när dom kör igång. Beatet är härligt och en gnutta psykadeliskt ;) Allt som finns att säga, haha.

3. Alla ska dö

Tjippy, dina rader är tyvärr det fetaste här. Du ligger rätt mycket offbeat och mumlar väldigt mycket.. Mixen var lite knölig också men det kan vara mina högtalare. Tycker du skulle gett den ett försök till på kicken :)

Liri, du har skön röst, men din delivery känns lite halvfejkad, tyvärr. Flyter bra gör du, medelmåttiga rader. Långt ifrån ditt bästa. Keep kicking!

Min accapella är helt åt helvete offbeat.. Jag skickade ju med bilder på hur det skulle ligga i takt? Aja, det sänkte låten lite, tyvärr. Är därför det lät konstigt, Hundsim, går alldeles för snabbt!

Hundsim, din accapella känns också lite halvknasigt placerad. Annars är du nog fetast på denna, diggar lyriken!

Efter "hund - hund - hund" låter det hela lite Hublerinsprirerat, haha. I don't know..

4. Nu smäller det

Skönt beat, som alltid. Diggar inte riktigt mixen på denna heller, för mycket reverb och eko på den. Annars är den rätt fet, lite flowmissar, men texten är grym. Du har också lekt mycket med flowet, det var snyggt på många ställen. Najs låt i överlag, kul grej att sampla Mange Betnér!

5. Den snällaste pojken i världen (Skit)

Det var lite roligt, haha. Vet inte vad mer jag kan säga! Coolt ihopslängt.

6. Misantropi

Haha, jag är bekant med ordet. Hate mankind, they're all douchebags! Mixen är lite halvknas på refrängen, men det är din grej. Verserna är rätt feta, rimmen är ofta soft och du flyter rätt bra. Deliveryn är helt okej och övertygande, så den här diggas rätt bra. Beatet däremot var lite tråkigt i längden..

I överlag

Du är en hyfsad rappare, ingen som jag sitter hemma och lyssnar på, men du kan bli fet. Mixa tycker jag du ska träna på, det är mycket som kan finslipas..

Texterna är feta, fortsätt skriva mycket!

Flowet är sådär, du flyter bra i allmänhet, men hamnar offbeat då och då, varierat med lite små flowmissar. Skulle vilja höra dig på ett upptempobeat, så kanske flowet skulle sitta bättre. Men kör det du gillar! Gissar att det är lite långsammare beats, med tanke på att nästan hela EP:n är långsam, haha.

Fortsätt göra din grej!

One!
Hej

2009-07-27 04:21
Tack som fan, Hypnoz! Såna kommentarer är guldvärda :D