Tack för kommentarerna, tack till er som tycker jag förtjänar mer hype, det glädjer :) och, här kommer texten: Lägger mig ner i sängen och sluter ögonen men bakom ögonlocken ser jag verkligheten/ som trycker ner mig, som gör mitt liv till ett helvete/ jag ville bara vara ensam och vakna utan och gråta och sakna/ snälla svara, kan nån förklara varför jag står i ett mörker utan karta/ jag följer ljuset i tunneln men kommer bara tillbaka dit jag starta/ jag hatar att vara ensam i min egna världsbild, kan ingen fatta känslan?/ att inte ha nånting, att leva på en bild utan nån att älska/ värsta känslan som en människa kan uppleva, att förlora sin andra halva/ jag är en av dom, som lever i en verklighet som ni inte ens kan föreställa er/ jag vet mer om sorgsenkärlek än världens poeter kan lyckas skriva ner/ jag sitter i mitt rum och regnet piskar emot fönstret/ en ensam pojke som gråter bort sorgen som brinner i hans själ/ gråter oceaner ur sina tårkanaler, blöter kudden igenom natten/ ligger och skakar för sig själv, ingen får se den sidan av mig/ tack vare muren runtom mig, som blockar mina känsler inför andra människer/ sinnesstämningen ändras på några sekunder när jag ligger ensam i sängen/ och bara gråter, snälla säg mig, är det nån där ute, som förstår mig?/ är det nån som förstår vad jag menar med låten?/ eller är det bara jag som fattar budskapet gömt i texten?/ jag har brottats med demoner som jag ser i spegelbilden av mig själv/ jag vet inte vem jag är bakom fasaden/ förut brann elden inom mig och gav ljus i mörkret/ men nu förtiden är det glöden som lyser svagt likt en fullmåne i decembernatten/ jag kastar min skugga över marken nedanför mina fötter/ om jag dör, vad skulle hända egentligen?/ jag står på kanten av mitt öde, ett steg, och allt är över/ jag tar ett djupt andetag, allt är ett helvete, varför ens fortsätta bry sig/ men tankar på livet lockar mer än att lämna hela skiten/ kanske blir det bättre, bara jag fortsätter kämpa/ vad mer kan hända? vindarna måste vända jag lever redan ensam i den sämsta verkligheten full av längtan/ vänta på att livet ska ge mig en ny chans/ kräver inte mycket alls, bara något som skänker värme när det blåser kallt/ som tänder elden inom mig en sista gång, som ger mig styrkan att leva utan sorg/ som ger mig orken att krossa mina demoner för en sistagång/ I spegelbilden av mig själv, täcker mina demoner den riktiga stoffe/
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet