I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vincent E. L. - Fed Back

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-13 18:27

Vincent E. L. - Fed Back

Ja, här kommer en till. Engelskspråkiga remaken av en gammal låt jag gjorde vid namn Kritikskadad.
På Soundclick finns den.
Beat, text, mix, allt av mig.
Inte direkt översättning raktigenom, men samma tema.
Vad tycks?

Originalet finns också på min Soundclicksida ifall nån är intresserad.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-14 15:15
Vakna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-08-14 17:18
Tycker det håller samma klass som allt du gör, även om originalet var snäppet bättre. Snajsness iallafall!
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2009-08-15 14:33

2009-08-18 18:46
Kom igen nu, whoa. Vad i hela friden har det tagit åt er?

2009-09-15 04:10
Är det mitt fel?
Poet

2009-09-15 04:52
Inte alls, lyssnade just på den här med när jag var förbi din soundclick. Riktigt coolt att du fick till det så bra. Har du några fler trådar gömda någonstans? :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2009-09-15 06:33
Vetefan, de kan ha försvunnit, men gör en sökning:P

2009-09-15 20:21
Ooh, två personer har hört den här.
Rappare

2009-09-16 10:26
Måste säga att jag gillar svenska versionen bättre, även om den här känns lite bättre inspelad och som om ljudkvaliteten i allmänhet uppats en del. Kan bero på att jag bara lyssnat på kritikskadad på youtube tidigare, men fortfarande.
Fortfarande en tung låt, och en bra översättning, även om rappen blir lite rörig till och från.
Rappare

2009-09-17 22:31
Tycker den här är jävligt bra och snäppet bättre en original versionen. Beatet är grymt.
Ja

2009-09-17 23:11
Jag tycker du ska göra "Kritikskadad" nerladdningsbar på soundclick, den är fet >:(
Måste erkänna att jag föredrog originalet i det här fallet då jag tycker texten gjorde sig bäst i det formatet och jag tycker du lekte duktigare med rösten i den versionen- men fet översättning eller vad man säger, fortfarande fet skit även om jag personligen känner att lite känsla gick förlorad.
Men det kan ju va pga. att jag blev kär i originalet och vill bevara den som den är!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-09-19 22:44
N_Jack
Kritikskadad ligger ju på soundclick. Kostar visserligen några cent att ladda ner, men jag är fattig, och vill gärna kunna fortsätta göra detta.

2009-09-19 23:49
låter bra. lite orginell stil vilket är bra, även om det inte är min typ av hiphop.
keep it up man!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-09-20 14:36
Tväär feet skit!.
Micke From Mother Fuckin Miilk