[Musikvideo] Tony Rissla - Du Är Ingenting (Streetvideo)
Yoo! Nu släpps min musikvideo exklusivt Här på Whoa och på min blogg! Exklusivt för En okrönk kung skivan som kommer inom kort förhopningsvis! Låten kommer komma med på skivan! Kolla på videon i bloggen?Länk till http://www.chillinmovies.blogspot.com Min första video så det är väll inte de bästa men jag har redigerat allt och jag blev nöjd ! Nummbero Uno /Tonyrissla!
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
yeah! detta var riktigt fett jonas!
Låten va helt ok men blev tråkig sjukt snabbt. Mixen passade inte mig i smaken för 5 öre sen tycker jag videon va sjukt tråkig.
okok
Såg inte att det stod att det va första videon, my bad.
Låten är rätt skön videon nice för att vara första Mariestad is the shit ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gillade faktiskt inte detta, varken text eller rap, känns som jag har hört bättre med dig även om jag inte hört mycket. Videon är den tråkigaste jag sett tror jag.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
ah okok! värkade som den inte uppskattades något! Det är första gången jag ger mig på och gör en FILM .....
Va fan gör du på maken?! haha Tyckte de blev nice...ett par till videos så blir det fett. Reffen va fet,stack ut mest. Öp brushan
Kalliistudios© 2:avåningen
tänkte säga i princip exakt som andravåningen keep em comin!
tack! ah man lär sig mer och mer med tiden... mixa film är inte som att göra en låt direkt!
Fett som fan, gillade hur du pitshade adlibsen, lät skit ballt! Fet video för att vara första, keep it up!
http://www.myspace.com/akaamusik
Ja tyckte detta var skit fett!
kul att någon gillar ! det uppskattas!
Promotor
2009-09-13 13:58
Videon var la inget att hurra för även om det va din första.. Det du istortsett gjort är att lägga klippen i takt, och posa framför kameran.. Du skulle försökt ge dig på lite mer, som nån enstaka effekt (dock inte överdriva med dom) Leka med kontraster, kanske filmat widescreen istället, det är alltid snyggare enligt mig, och kanske inte nödvändigtvis bara ha med klipp när du viftar med händerna framför.. Du skulle t.ex kunnat slänga in ett klipp i reffen, där du bara står och blickar ut över vattnet eller nånting liknande.. Låten i sig tycker jag inte va nåt fel på, lyssnade bara en gång så har inte alltför mycket åsikter om den, tyckte dock reffen va riktigt skön, och flowet verka sitta där den ska! Sitter även på laptop så kan inte kommentera mix eller annat.. Men tummen upp för låten, tummen ner för videon! - även om det var din första kan även kommentera, att de märks att du åtminstånde försöker "leka med ideér" då du roligt nog använde det annorlunda klippet som att ligga på marken vid vissa tillfällen.. pz
tack för utförlig kritik! det gillar jag jag kan tyvärr inget om effekter och sånnt som man ska lägga på vidoes!:S men ah !
Så sjukt trött på flowet..så tråkigt.
Peace out, get laid !<br><br>
Promotor
2009-09-13 14:08
Känns som du kan behöva lite kritik när alla säger att skiten e tråkig, men dom kan inte säga vad som gör den tråkig.. Håller dom på, på de viset kan dom bara se fram imot ytterligare en tråkig video i framtiden, eftersom dom inte säger vad som kan bättras.. o berättar dom inte vad du gör fel, så är du inte medveten om det nästa gång du sitter med videos, o då kommer du bara upprepa felet ;) Men vilket program sitter du i? Finns effekter i alla program, och det kan se riktigt bra ut sålänge du använder dom på rätt sätt!
Helt ok måste jag säga faktiskt. Det låter ju "fränt" och så men rader som; "inom rappen har jag alltid varit bäst på allt" gör det faktiskt bara sämmre för du är inte bäst. Men det tror du vell inte heller?! Försök va lite mer realistisk i texterna och skriv dom bra så finns det inte så mkt mer att klaga på sen. Text är ju ändå nått av det viktigaste.. tycker jag i alla fall! Jaja kul och se en video från stan i alla fall.. ha det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gillade låten, reffen va skön som fan. videon va lite tråkig och imponerade inte särskilt.. jobba mer på mer klipp och val av miljöer så har du redan en roligare video... tycker jag
Music makes me feel...
Det här var nice, du har ett utav det fetaste flowet här på whoa Fanns ingenting fel alls. och videon var riktigt fet för att vara första gången men som Optimistisk säger, så skulle jag också gärna uppskatta att du inte skulle filma hela tiden när du viftar med dina händer, för det blir bara Jobbigt efter ett tag , och att folk säger att det är skit tråkigt flow. är för att dem själv inte har det snabba sköna , äckligt niciga flowet som du har , som sagt du kan rappen, du vet vad du gör , keep it up säger jag bara , Fanns inte en ända litet flowmiss , allt var perfa , det du behöver träna dock på , är din aggresiva sida vill gärna se lite mer av den , även fast detta kanske inte var en "aggresiv låt" så är du väldigt tråkig att kolla på , men till låten ; den är fet och du hänger med på varje rad, bra beatval för den delen också , Mixningen var väl Si och sådär , inte den fetaste och inte den sämsta man sätt igenom åren här på whoa, Men som sagt, om bara alla kunde vara lite mer som du , och verkligen Lägga ut hiphop som denna sidan är tillför så skulle allt fan vara bättre, som tillexempel Det_Stavas_fel aka piss inte kiss , fan gör han här? , alla skrattar men jag får endast damp för att han sitter och leker och förstör forumet . Well well , peace out basilusken / Sonny
dä ä näääjs brur!
tack ! kul att endel tar sig tid och skriva! men visst! nu vet jag lite mer vad jag ska tä nka på till nästa video! den här videon gjorde vi under en dag bara... började kl 10 och slutade vid 9 :) men som sagt... jag sak tänka på lite mer detaljer och så . ska sitta och lära mig programet lie först:) Tnx all!
det var ganska nicea vyer ni fick till, men personligen tycker jag att du klippte på tok för sällan. och vad hände med mina tips om närbilder etc? ;) Aja den vart 1000 gånger fetare än min första video af haha big UP
www.youtube.com/prendel
tung, fett flow!
Gangster shit med med skog! "nu ska jag ut å göra en vedio" "jag tar en digitalkamera och ställer den på backen å rappar"
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Prendel jag vet inte vart tipsen kom in men .. haha.. ska göra en till och ska vara noga med allt som ja inte va i denna!REA Gangster shit?? får man inte göra sin video hur man vill? kolla på promoe mammas gata :) där har vi off topic men den är fet!
tyckte musikvideon var bra men du skulle ha klippt mer, alldeles för många klipp. Du skulle även inte ha varit själv hela tiden, det vart tråkigt.. inom rap vet du mycket väl vad du gör. sjukt cleant ljud och äckligt bra flow,
We make rap, but we live hiphop
REA "jag tar en digitalkamera och ställer den på backen å rappar" Tror nog inte han ställde den på backen :) btw, det var ingen digitalkamera. Släng upp en video dudå? så får vi se på "riktiga" grejer. tycker att du ska hålla tastN
tack alla!
Pros; Bra flow, skönt beat, skön röst, soft reff. Cons; Tråkiga rim, håller med Optimistisk att lite sköna effekter i videon hade inte varit fel. Annars blir videon väldigt "platt" om man kan uttrycka det så.. Men dina cons är definitivt något du kan träna på, rätt förutsättningar som man säger.. Om du inte kan något om effekter, så får du väl be någon som går/gått mediaprogrammet att hjälpa till alternativt lära dig själv via the one and only google.
FET TRÅKIG . Du är Ingen Artist. tråkig rap, tråkig video, tråkig skådespeleri.
Aska på
Ey shu däääär. Jag tyckte att det var helt okej låt, eftersom jag inte är tiptop på hiphop själv så kan jag inte säga så mycket om det, mer än att det lät bra. Som andra sagt, alldeles för få klipp, de första fyra barsen eller hur långt det nu var, var bara samma bild, och det var ärligt talat ganska tråkigt att titta på. Ett tips kan vara att försöka hålla överkanten av bild bara en liten bit ovanför huvudet när det är halvbild eller ibland vid helbild, annars blir det så luftigt och tomt ovanför huvudet. Jag hade gärna sett lite mer inlevelse också, och mer ögonkontakt med kameran, t.ex. när du satt på bänken så kändes det som att du bara gick på tomgång, utan känsla. Men, oavsett vad så var det bra för att vara första videon, det ska du veta. Tchüss!
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
ah kul att ni skriver utförlig kritik! love haters:D hahah!
Up en sista gång:)!
streetvideo ute i vildmarken... hm
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=410872716
i vildmarken :D:D
ganska najs :) tyckte det lät lite som RMk :)
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers
Hur simpelt som helst.. gillas inte alls! bra rader.. men du borde lagt ner mer tid på effecter osv!
Riktigt Brutala <3
tack att ni tar er tid och lyssnar! somsagt! jag kördde i vegas! jag spelade in videon och la in den och klippte och så! jag kan inegt om programet.. de va första gånge jag satt med det! men lovar till nästa video att den kommer bli bättre! Päyss!
Sluta ligga på marken :S Annars helt soft"!!
Skivsamlare
2009-09-16 22:29
Tycker det är bra man, gillar det :)
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
hah ska sluta ligga på marken! haha tack iaf att ni tar er tid!
Håller med Optimistisk, du borde filmat bara dig själv när du går och viftar med händerna. Det blir ospännande efter ett tag. Ett väldigt litet tag. Jag tyckte ändå videon var bra, bortsett från att du ibland filmade i motljus så man knappt såg någonting. Och i refrängen när du ligger på marken, där ser det lite fel ut för mitt i det då säger/sjunger taaaaag kommer klippet där du står på scen och viftar med fingrarna in. Du borde ligga på marken tills du sjungt klart de långa a:na, det hade blivit mer effektfullt och inte sett lika hafsigt ut. Din låt var riktigt bra. Vad är det för stil du kör när du säger saker så snabbt hela tiden? Eller är det ingen speciell stil? Ska inte säga mer om musiken för det var väl videon du ville ha kommentar på? Tycker du ska göra video till låtar du känner du kan göra roliga och händelserika filmer till. Det går liksom inte att visa att du är kungen och vi är ingenting, ens med gester. Om du gör en (bara ett exempel) en discolåt så kan man filma en folkmassa som dansar inne på ett discotek eller klubb, sen man kan filma någon eller några personer i slow motion ett tag, sen filmar man dig som står på scen och rappar, man kan filma i logen etc. Sen klipper man ihop allt och får en händelserik video med många olika färger, människor och detaljer att titta på.
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa. Netplay ute snart.
tack för utförlig kritik! ska tänka på dessa saker!
låten va riktigt skön å videon var rätt soft på sitt sätt:P
vricka fotöööööööön!!
tnx..;)
Diggar ditt flow stenhårt! Tummen upp ;)
din hook va tung!
tyckte den va kass, den blev för tråkig, dåligt beat, rappen va väl sådär.
soundcloud.com/jerrones
Tight rimschema som fan! Gunget va superbt och du är skööön! Mixen va inge bra alls. och reffen va bra i början men lite tråkig sen. adlibsen va totalt felpanorerade. Men SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN
I always tell the truth, even when I lie