Jag bor i en förort till en förort till en småstad. Ingen bil, inget körkort, inte råd, har inget jobb, ingen inkomst, bara ett fåtal sparade slantar på banken till skåpmat som kanske bara räcker till att mätta mig i några ynka veckor till. Och det finns inga arbeten häromkring, så hur fan ska jag ha råd med raketgevär och bling? Det är svårt att klättra i topp med äkta hiphop. Gör man rätt blir det flopp, sen sätter det stopp. För att komma nån vart måste man svälja sitt hopp. ...Man kanske skulle ta och sälja sin kropp. Sen kan man köpa fälgar och nåt att fästa dem på. Och rappa om sånt som får de flesta att slå: Bilar, vapen, stjärtar, knark. Eller ännu hellre dö av en hjärtinfarkt. ref: Lever man i utkanten av ingenstans, får man ingen chans att vara aktiv. Svårt att vara gangster med häng utan ett gäng, och det finns ingen poäng i att försöka leva ett rapliv. x2 Straight outta Storvik - en plats som knappt finns, lika svår att hitta som en tappad kontaktlins. Och det är inte lätt att bli Sveriges rapprins, när ingen får nys om utfrysta shut-ins. Här finns ingen scen, inget skivbolag, Bara ett Limbo tomt på liv och jag. Om jag var religiös skulle jag kalla mitt hem resultatet av skaparens vilodag. Vilken tid det tar att flytta hemifrån. När man når tröskeln så har de redan sänkt ridån. Jag som längtat så efter att en dag få en gnutta street cred innan jag fyller 52. Men man kan inte få allt. Man kan knappt få nåt. Om inte allt man saknar hade vart så flott, skulle det inte spela någon roll att man är pank, men det är alltid grönare på andra sidan banken. refx2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.