I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rabbiz - Allt hopp är borta

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-09-19 14:32

Rabbiz - Allt hopp är borta

En liten låt jag gjorde i går, 32 rader och tråkigt intro och outro. Kritik vill jag ha!
Låtens namn är Allt hopp är borta pga att beatet heter så, fast på engelska. Alltså All Hope is Gone gjort av IceTaiL.

Länk till http://www.speedyshare.com/411169216.html

You keep believing, I'll keep evolving

2009-09-19 18:17
upp :(

2009-09-20 00:26
Ja du sätt dej ner och blunda och lyssna på din egen låt och tänk e de här verkligen bra. Om du funderar så borde svaret vara nej.
Men övning ger färdighet så jag ska inte rata dej totalt jag tror att kämpar du så kommer du bli bra till slut, Du har något skönt tonläge i rösten ibland som kommer då och då får du ordning på rösten så kan nog rapp vara en framtid för dej.
Men de som gjorde denna låt rätt dålig e att du e allt för hackig du flyter inte fram du hoppar fram och landar hårt, istället för att sväva fram.
sen så texten nja du de va enligt mej bara meningslöst svammel och sammansättningarna av rader osv e inte så himla genomtänkta låter de som.
Men sätt dej ner gör rader som funkar till 100% tänk igenom rimmen.
lyssna på andra rapper försök att lista ut hur dom gör och hur dom lägger upp sina texter och rim, lyssna till hur dom flyter och vilken delivery och flowe dom har och öva på, som jag sa övning ger färdighet man blir inte eminem på ett par veckor, så öva på. skriv seriöst spela in seriöst mixa seriös och lyssna sen på låten avgör om den e bra. tycker du att den e bra så lägg ut den här, så ska jag gladeligen lyssna och kommentera igen och jag tror nog du kommer ha utväcklats då bara du tar dej tid och verkligen anstränger dej.

Ps:Ursäkta min stavning, jag e trött.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-09-20 00:35
Träna ditt flow :)

/ M
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!

2009-09-20 11:23
Mr-Banditen

Yiippii!!! Bra kriitk! Tack så jävla mycket! Har du lust att säga var nånstans jag har skönt tonläge? :P

2009-09-20 13:24
Varsegod. asså det e svårt att säga. det e inte exakt tonläge det e bara något i rösten som kommer fram då och då inte jätte ofta men då och då.
Öva på kontroll av rösten öva på att artikulera och tänk på va du gör, öva in en text till fullo innan du spelar in då brukar man få skönaste rytmen och flowet och deliveryn när texten sitter till 100%.
Men du måste verkligen öva på skrivandet tänka igenom va du skriver. blir de knepigt ibland att få till bra ord och rim så använd dej av synonymlexikon eller rimlexikon, det e inget att skämmas för att ta till såna hjälpmedel ibland många erkänner inte att dom använder sej av sånt fast dom gör de vill man ha bra genomarbetade grejer så kan de vara till en hjälp, sen ska man inte överanvända såna lexikon men om man kör fast så kan dom vara bra att ha till hands.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-09-21 07:22
okidoki..danke för kritiken, är så sällan man får det! :D