Rätt najs diss den är sparad. MEN: 1. För kort, minst 16 bars mannen. 2. Varför censurerar du dig själv? Det är ju faktiskt så att genom censureringen erkänner du din kvalité som sämre än den du dissar. 3. Det här är rätt så najs lagt, men det känns ändå som om du har spelat in den här på väldigt kort tid. Inget fel i det, men lite mer genomarbetat är alltid roligare att lyssna på. Slutligen så är det alltid trevligt när folk fullföljer sina ljudkulisser. Du har ett ganska bra exempel här som bakar in diverse inkonsekvenser: Du har en hund som skäller, du ber honom vara tyst var på du avlossar ett skott. Så långt allt ok MEN: Du har ingen ljudbakgrund, det får det att framstå som om du är hemma, att hunden kan ta sig in i ditt hus och in till dig. Nåt som ingen vanlig jycke kan prestera på egen hand. Så hur löser du det här klaff felet? 1. Lägg på en stadsbakgrund med bilar som kör förbi, lite fågelsång med mera. 2. Lägg till eko på hunden, och skottet. 3. När skottet träffar så bör du spela upp ett gnyende ljud. Det finns flera varianter att hita på freesound.org och andra sajter. 4. (tillval), du kan alltid för att illustrera när skottet träffar gårdvaren ta en bit kött och slita en slamsa ur det. Det låter makabert, jag vet. Men det är så ljudeffekter till krigsfilmer och shoot'em'up spel för er konsoll hemma spelas in. Jag har praktiserat på SR i min ungdom, och jag fick lära mig ett och annat ljudknep den vägen. :) PS. Ta det här jag skrivit med en nypa salt mannen.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)