I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hundförbud(Dogge diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

Groupie

2009-09-21 23:06

Hundförbud(Dogge diss)

Iam sick Hund jävel sitt!
Länk till http://www.speedyshare.com/731165634.html

det var den godaste kyccklingen!
Den enda som fått bättre kyckling är tuppen!

2009-09-21 23:39
Den va skön som fan hooken va tung!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-09-21 23:39
"alfahaaaanen"
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-09-22 17:50
whackest shit ive heard since smurfhits! wtf was that autotune bullshit?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-22 18:05
den var nice, men den var sjukt kort. Du la typ 8 bars bara samanlagt!! måste vara längre kompis, måste sätta en punkt.

nästa rond mannen!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-22 18:52
detta var för kort mannen, gör den längre så ska jag lyssna mer nogrant.
du snackar fan i hela låten och det är inte så bra snack.. du har inte precis övertygande skön röst :P ..
Producent

2009-09-22 18:57
introt e fett kul .
utveckling :)
:)

2009-09-22 20:57
Klockren längesen man hörde en skön diss som denna, bra jobbat
Make Peace Not War

2009-09-23 00:04
Rätt najs diss den är sparad. MEN:

1. För kort, minst 16 bars mannen.

2. Varför censurerar du dig själv? Det är ju faktiskt så att genom censureringen erkänner du din kvalité som sämre än den du dissar.

3. Det här är rätt så najs lagt, men det känns ändå som om du har spelat in den här på väldigt kort tid. Inget fel i det, men lite mer genomarbetat är alltid roligare att lyssna på.

Slutligen så är det alltid trevligt när folk fullföljer sina ljudkulisser. Du har ett ganska bra exempel här som bakar in diverse inkonsekvenser: Du har en hund som skäller, du ber honom vara tyst var på du avlossar ett skott. Så långt allt ok MEN: Du har ingen ljudbakgrund, det får det att framstå som om du är hemma, att hunden kan ta sig in i ditt hus och in till dig. Nåt som ingen vanlig jycke kan prestera på egen hand. Så hur löser du det här klaff felet?

1. Lägg på en stadsbakgrund med bilar som kör förbi, lite fågelsång med mera.

2. Lägg till eko på hunden, och skottet.

3. När skottet träffar så bör du spela upp ett gnyende ljud. Det finns flera varianter att hita på freesound.org och andra sajter.

4. (tillval), du kan alltid för att illustrera när skottet träffar gårdvaren ta en bit kött och slita en slamsa ur det. Det låter makabert, jag vet. Men det är så ljudeffekter till krigsfilmer och shoot'em'up spel för er konsoll hemma spelas in.

Jag har praktiserat på SR i min ungdom, och jag fick lära mig ett och annat ljudknep den vägen. :)

PS. Ta det här jag skrivit med en nypa salt mannen.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Groupie

2009-09-23 04:04
Haha tack för att folk tycker till!
jag är sjuk så jag orkade inte göra nått längre/seriösare! men den var kul att göra!:)

2009-09-23 14:17
bra där atle!
Mer av mig hittar du på www.lamonde.se
Groupie

2009-09-23 16:53
Släpper Extended version idag !
Tack vare er insåg jag att den skulle bli lite längre!:)

2009-09-23 17:14
najs men som sagt för kort

2009-09-23 17:30
Bara jag som tyckte att det sög?
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
Sångare

2009-09-23 22:18
ja tyckte bara introt va bra xD

gilla reffen me lite. Men resten lät bara som jävligt många olika ljud volymer osv.

Texten va väll rätt soft.

Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2009-09-24 01:13
ganska dålig..
Hej