I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Michael: Netplay 'Rensar på vinden'

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-10-14 09:35

Michael: Netplay 'Rensar på vinden'

Hej!

Städade lite på vinden bland massa skräp och sessions och valde ut
ett par låtar jag tänkte man kunde slänga ihop till en liten 'Netplay'
eller vad det brukar kallas.

Ladda ned HÄR

Detta är inget färskt material, det är låtar som fallit i glömska och
samlat damm, onödigt, när man kan dela med sig.

Om någon i närheten av Kalmar har studio och skulle vilja hyra ut
den är det välkommet, eftersom jag ska avtjäna ett straff på 2 år där
och kommer endast att ha inspelningsmöjligheter på eventuella
permissioner. Så skicka gärna ett mail till mig isåfall, här på whoa
eller på min e-mail; [email protected]

Peace

2009-10-14 11:43
Orkar bara skriva kort kritik om låtarna.. Hoppas de går bra iaf ;D

Dagdrömmer: Tycker din vers är tung som fan Michael, Nu Messiahs också, men Michael är tyngre på denna låt, mixningen är clean!

Mathias & Hampus: Riktigt djup text, skönt flow & röstläge, bland det bättre jag har hört med dig.

Bror & Syster: Det är nåt jag inte diggar, tror det är inlevelsen.. Tung text annars!

Vapnet: Hört den nånstans förut, tung som fan iaf!

Tack: Låg a capella och det låter som att du mumlar, men texten som jag hör är tung!

Yeiey: Tomas K's vers var tung som fan, diggas! Michael, din vers: Damn! Diggar när du "sjunger" det vill vi höra mer, för du kan sjunga! Denna kommer pumpas. In på iPoden direkt :)

Deppvers: Eftersom jag skriver medans jag lyssnar så tvivlar jag på att din röst passar på det här beatet.. Men ska lyssna.
Jorå, det lät helt ok, tror att du har lagt upp versen på youtube? Tung, denna kommer också pumpas!

Förlåt mig, fader: Tungt beat till att börja med. Diggar röstläget, och texten är som oftast när det är michael vi snackar om, djup. Tungt!

Alltså, två låtar som jag nog kommer pumpa en hel del. Fortsätt droppa!

Betyg: 8/10, eftersom "mellanspelen" var ganska störiga..

Fred!

/ F
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2009-10-14 11:55
skyssta baaner!

2009-10-14 12:06
Fillson, kul att du gillade! Ja, du har rätt ang. 'Bror & Syster' inlevelsen kanske inte är den bästa. Men att jag lagt ut Deppvers-texten på något klipp på youtube, det stämmer däremot inte! :)

Couchsurfaren, kul att du gled förbi!

2009-10-14 13:14
Dagdrömmer, helt okej låt! du och messiah gör det bra tillsammans på beats. Vill höra mer från er.

Mathias och hampus, Det här gillar jag, fyfan alltså! Riktigt bra och djup text, slutet på andra versen är guld. Du gör det så jävligt bra på sånna här typ av låtar. Det ända jag störde mig på var röstläget, vet inte varför men.. annars fett.

Bror & syster, Tycker det är lite synd här faktist du kunde ha gjort det tyngre, det vet jag. Inlevelsen känns sådär du låter trött. Och beatet kändes lite tråkigt. Med lite starkare inlevelse så hade det varit phat! för text och flowmässigt var det bra.

Vapen, Riktigt tung låt!

Tack, Skön låt. Lite låg accapella svårt att höra vad du säger i början. Beatet var galet skönt, texten var bra rakt igenom, och nice flow skulle vilja att det var en till vers på denna, får sköna vibbar av låten! :)

Yeiey, Har aldrig hört tomas k förut, men han gjorde bra ifrån sig. Michael dina första 8 rader i versen är damn tunga, gillar och hur du sjunger in vissa rader, låter rätt skönt. Skön låt.

Deppvers, Jodå, låter nice. Gör gärna något mer av denna, skulle vara kul att höra!

Förlåt mig, fader. Jag gillart. Alla "Gud" texter, eller vad man ska säga som du skrivit och som jag hört har alltid blivit riktigt tunga, känns som du verkligen gillar skriva om det, blir så sjukt bra. Beat var skön och du flöt på helt okej! Detta var bästa låten på netplayet.

Sådär, fan det blev ganska mycke text, haha.
Men i helhet ett nice netplay, ska lyssna lite nogare senare, Mathias och hampus & förlåt mig fader kommer spelas mera. Fridens från 943! :)

2009-10-14 13:45
så grymt tung som vanligt riktigt fett =)

2009-10-14 14:24
Michael, jag checkar in netplayen senare. Knas vad ska du få straff för? En annan blir ju utskriven nu i nästa månad.

Take care!
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion

2009-10-14 16:14
Kvalitativt i allra högsta grad..

Toastare

2009-10-14 18:42
riktigt bra! synd bara dedär med straffet...
 asd

2009-10-14 18:44
Vad ska man säga, du kan din grej men det är helt enkelt inte min grej att lyssna på :/
Det är bra skit på de flesta sätt och vis nästan jämt, men jag har svårt för ditt halvt nerrökta röstläge som du brukar i de flesta låtarna och det ofta väldigt långsamma (om än känslosamma) flowet.
Så vad ska man säga? Bra jobbat men inte min kopp te, men nog fan är det åtminstone värt en uppning!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
[email protected] | Jag är smartare än du.

2009-10-14 20:43
Deppvers texten hette väl "rivningskåkar versen" eller nåt, du la den på nåt annat beat i ett filmklipp? Eller är ja ute och cyklar helt?
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se
Rappare

2009-10-14 22:52
fet skit bror n you know it!

FREE MICHAEL!
Rappare

2009-10-14 23:41
Det stämmer det Fillson säger micke :P du har lagt upp den här versen på tuben ;)

ska lyssna igenom hela och kommer med en comment imon :D

// Låt den brinna!

2009-10-15 13:03
Fel forum trodde jag blev länkad till svensk hiphop, Du hör då inte hemma på detta underforum som det ses ibland! fy så tung Mathias & Hampus är.

Finns inget att klaga på har ju hört någon vers tidigare, det diggas stenhårt, FREE MICHAEL!

2009-10-15 13:54
De e fett, synd att jag hört nästan alltihop redan dock. "Yeiey" är sjukt skön, och "Vapnet" är med riktigt tyng. Real lyricism, fuck the bullshit!

2009-10-15 21:21
Riktigt jävla grymt! Diggade varenda låt.

2009-10-16 05:48
Du är grym säger ja bara :)

2009-10-17 13:46

2009-10-17 13:59
Riktigt tunga låtar mayn !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-17 14:09
Försökte tanka hem ditt netplay.
You Are Using Ad Block Plus or some other advert blocking software!
zSHARE relies on advertising for revenue!.
Please add zSHARE to your ad blocking whitelist or disable ad blocking when you visit zSHARE

Langa på mediafire så jag kan tanka hem det snälla.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2009-10-17 15:37
Jobro: Du kan ju annars tillfälligt stänga av ditt adblock-tillägg.
Poet

2009-10-18 11:39
Sjukt tunga grejer bro! Lyriken är helt wonderful, det tillsammans med Din känsla ger riktigt nice delivery tycker jag. Jävla bra skit helt enkelt, och lycka till!
Peace
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2009-10-18 14:02
Förbannat nice.. Det diggades och har egentligen inget mer än att tillägga ..

Fortsätt! Frid
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2009-10-18 23:01
Du är så duktig älskling :)
Love you!

2009-10-19 15:07
Upp!

2009-10-19 15:48
Fett.. Sov inte på detta!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-10-19 16:56
thöööngt

Toastare

2009-10-21 20:45
upp!
 asd

2009-10-22 23:20
öpp
Rappare

2009-10-23 13:55
tycker det låter fett asså! riktigt bra
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2009-10-23 18:50
Men langa med den hära "över vägen där jag bodde, fanns ett berg, där vi lekte hela dagarna tills himlen skifta färg"

snälla snälla !
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-10-24 16:50
Kan säga utan att tankat att jag diggar "Bror & Syster" mest, men av personliga skäl. Tack bror! betyder fan, brukar lyssna igenom den när det är tufft och finner lite styrka. Synd att vi aldrig hörs av längre eller ses. Du skickade ju numret men jag virrade bort det så därav har jag aldrig hört av mig.

Fel på min fucked up data så kan inte ladda.:( trååkigt!!
Och FETT tråkigt att det blir straff :(

peace bror!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-26 12:56
Thx

2009-10-26 17:57
Snålt.

2009-10-26 23:57
Har haft massor med problem med att få hem det, men nu gick det äntligen!
Fy fan vad bra detta var, diggas som fan micke. hoppas du fortsätter att göra din grej! pz
We make rap, but we live hiphop

2009-10-27 03:09
har tankat, återkommer efter en noga lyssning.

men snabbspolningen lovade gott de lilla ja hann höra :D

good night my friend
Detta är min forumsignatur

2009-10-27 14:36
En otroligt bra Netplay som jag lyssnar på just nu. Din inlevelse är helt klockren måste jag säga, de är de jag diggar mest i dina låtar + att du har riktigt sköna texter. Du borde ha kontrack på ett bra bolag michael, utan tvekan! Fortsätt med musiken och kämpa på som du alltid gör på beatsen!:) peacee mayn!

Rappare

2009-10-27 15:33
Fan, nedladdningslänken strular. Hooka ny!

2009-12-31 23:44
Upp..

2009-12-31 23:54
Kan ladda ner och lyssna nu
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-01-01 02:08
Tycker att allt låter helt okej, utom bror och syster låten, den tycke ja va kass för att va dig mannen SKÄRP DIG.. nämen det var bra alltihop utom just den låten tycker ja.... men det är ju mest som någon annan sa innan: inlevelsen är lite svag...
annars bra prestation
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-01-02 20:50
Skärpa mig?

Nej häng passar mig fint :)

2010-01-03 00:13
haha, word

2010-03-06 02:53
öppo

2010-03-09 00:06
Tunga grejer fan!
Om jag inte kan bli nykterist så ska jag bli den som blir nykter sist...

2011-02-21 18:43
uppuppupp!
Kan nån langa ny länk?

/Hutt1
http://www.myspace.com/Hutt1productions
Gratis beats!
Toastare

2011-02-21 19:33

2011-02-21 19:41
Tack Danne!

/Hutt1
http://www.myspace.com/Hutt1productions