REFF -- jag tackar min familj, jag tackar mina vänner jag tackar min fans, och alla ni som jag känner (som) stöttat mig i musiken, fast det har varit ganska snålt jag söker en plats inom hiphop, då någon kan kalla mig för sin idol/ -- VERS 1 ----- tar tag i spakarna, tänker inte backa en meter jag ska nu stå för den jag är, och - musiken är med mig/ tills den dagen jag kolappsar, jag svär musik har fått en plats - i mig och den kommer stanna hela - livet/ tills jag ramlar ihop, & benen inte pallar mer mina lungor blir till sot, då äre dags att lägga ner/ det är min domedag, men jag tror inte på sånt för jag vill vill verkligen bli något stort inom hiphop/ det är min dröm & jag tror även på lyckliga slut tittar upp mot gud, knäpper händerna och tänder ett ljus/ för mig själv & för dom som har hjälpt mig sebastian stenberg tack för du visa vägen till rappen/ VERS 2 ----- det är inte många som förstår hur mkt musiken betyder förmig jag dör förden, jag lovar den stödjer mig/ den möter döden med mig/ vi vandrar tillsammans livet ut(livet ut) hoppar du så hoppar jag, så mkt betyder den nu/ rappar inte mkt för då ag väl gör något så vill jag ju göra det bra/ förmedlar saker genom hiphop, och då jag dör så dör jag stolt, med det jag/ har ådstakommit inom musiken, jag står här med bara ett år på nacken jag har endast en gång spelat för publiken, men just nu vandrar jag uppåt, lika snabbt som i nedförsbacke/ Peyyyzzzz texten där ;d mer?