I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Verbal Vandal - MF

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-10-18 17:55

Verbal Vandal - MF

Helluu..

Nu har jag gjort en sololåt. Ni ska lyssna och kommentera och blablabla ni kan snacket vid det här laget.

Länk till http://www.myspace.com/verbalvandalmuzic

www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2009-10-18 18:45
Tycker det var tråkigt, jag blir liksom bedövad av att höra sånna här rader om och om igen. Inget som intresserar mig, men röstmässigt och flowmässigt så finns det potential.

One

Slash DYS
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia

2009-10-18 20:29
Mjo, den blir lite tråkig.. Men flow och textmässigt tycker jag den är fet ändå. Tycker du ska droppa oftare.

Peace!
Hej
Moderator

2009-10-18 20:49
Du lägger det grymt, blir dock som sagt lite tråkigt tyvärr och beatet var inget för mig. Men fortsätt såhär, du har hög nivå liksom!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-10-18 21:20
Wanna be ghetto?

Du kan flowa och så men förfan....Så meningslös låt.

2009-10-18 21:21
tycker den va najs
Poet

2009-10-18 21:32
Mjo, den blir lite tråkig.. Men flow och textmässigt tycker jag den är fet ändå. Tycker du ska droppa oftare.

WORD

tycker beatet är tight, du flowar och så jävligt nice
texten var ganska fet, men skulle vilja höra mer i stil med "kommer alltid va' sann"
dvs med mer innehåll och så, inte bara allmänt skryt :)

peace, one love mayn
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-10-18 21:42
Nuagjagja
Wanna be ghetto?

Förklara gärna vad du menar det.

Och till er andra.
Tack för att ni lyssnar först och främst. Men jag blev faktiskt ganska nöjd med mig själv med tanke att jag bara har lagt massa sessions på senaste tiden. Sen att ni tycker den blir tråkig, varför blir den det? Förklara gärna så man vet till nästa gång.

Och Spades detta är en ren skrytlåt. Men det kommer mer varierande grejer längre fram!:)
Producent

2009-10-18 23:17
Tycker det är rätt soft jag! Då det är en ren skrytlåt så har du ju lyckats i den aspekten.

Flowet och rösten sitter där den ska, texten har vi alla hört förr (inte bokstavligt talat, men du fattar vad jag menar.) Beatet var bra och i allmänhet en bra låt.

Men som spades sa; Mer meningsfyllda låtar :)

Fortsätt med det du gör Feeeii feiiiiij. :>
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2009-10-19 02:23
Anledningen till att jag tycker den är tråkig är för att det bara sägs samma saker om och om igen i 80% av låtarna man hör på whoa, 15% försöker skriva annorlunda och misslyckas, 5% lyckas och gör det även bra.

Så försök tänka utanför lådan, dessutom tyckte jag beatet var väldigt mainstream vilket bidrog till min åsikt om att det var tråkigt.

One

Slash DYS
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia

2009-10-19 09:02
Om man lyssnat på din musik lika länge som jag har gjort så märker man att många utav dina rader till slut bara är omskrivningar av shit du gjort förut. Som sagt, hyfsat flow, bra attityd(gillade din lilla "robstah rob-imitation" du gjorde när du lät sådär riktigt jävla farlig.
Själv tycker jag att du får variera dig precis hur lite du vill, för i slutet utav dagen är bra musik bra musik, och denhär låten är bra gjord på nästan alla tekniska aspekter.

Men!

När jag lyssnar på skrytrap, vill jag höra roliga och smarta punches. Du hade 1 sådan. Resten var saker som man kan lista ut själv.

Exempel: blablabla du blir sparkad på pungen
Får näsan avbruten och blir skallad på munnen

Att bli skallad på munnen är ganska logiskt, därför inte särskilt överaskande eller kul. Ganska mondänt. Man kan tom. Säga att det är ganska alldagligt att bli sparkad på pungen och skallad på munnen.
Hade du däremot sagt något i still med "Du blir sparkad på pungen, får näsan avbruten och matad till hamstern du hade när du var liten som du trodde var död", blir det helt plötsligt intressant. Förstår du? Dehär har gjorts, gör något nytt eller iaf inte något som vilken 15-åring med en datamick och en folköl som helst kan göra. Du är jävligt bra, du måste bara skriva saker man vill lyssna på.

Och du kan börja med att skriva en sådan vers till min netplay så kan vi hooka studio när du kommer upp hit nästan gång:D
Jag är känd

2009-10-19 09:57
Jag vill se dig droppa oftare, diggat allt du lagt tidigare även om det bara var någon session så ville jag höra mer : P

kan inte lyssna låten atm pga att man sitter i skolan men ska defenitivt titta in senare ikv..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2009-10-19 11:10
var inte beredd på det här beatet, haha tungt, rappen är skön sköna rader! =)
bra jobbat du får komma till stan snart kompis!

2009-10-19 13:11
Lucasrhyme P18
Såna kommentarer gillar vi starkt!:) Och jag förstår precis vad du menar med att vissa rader e förutsägbara osv. Men det blir lätt så när man har kört samma tema ett bra tag. Det kommer som sagt komma mer varierande grejer längre fram, vilket förhoppningsvis leder till att jag hittar på lite roligare grejer att skriva om till nästa "Skrytlåt":) Men jag är nöjd med mig själv iaf. Skönt att skrivtorkan börjar försvinna!
Och angående vers till din netplay så e det bara att hojta kompis!

Ängla Kommer nästa torsdag mayn;)

Och tack till er andra som gillar!

2009-10-19 14:47
Men som spades sa; Mer meningsfyllda låtar :)

Varför måste det alltid vara så seriöst f**k that
så länge det är bra
och detta va tungt fortsätt med detta

Big up

2009-10-19 15:42
Värdedepotraden tyckte jag var skön. Annars har ju det mesta sagts. Men tycker ändå det är bland det bättre du släppt den senaste tiden, men det kan fortfarande bli bättre. Tungt delivery i refrängen förresten.

/ Dödsdoktorn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-19 22:38
Keep em' comin

2009-10-19 22:57
Tyckte allt satt där det skulle, droppa mer i fortsättningen!
BIG UP!
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/702079/1.aspx

2009-10-19 23:13
Tyckte den var ganska tung faktiskt... reffen är riktigt tung, fortsätt
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-19 23:14
det låter mycket bättre än va det gjore förut...du ha kommit långt ja diggar faktiskt din röst men lite mycket gangster talk..vill höra ngt annat ifrån dig men du ha kommit långt i utväcklingen och sådant gillar vi så tummen upp
Hör av er om ni vill ha en spelning vi sätter nu igång och börjar boka upp artister inför vinterns kommande jams
Drop-D Entertainment (musikförening)

2009-10-20 11:27
mannen.. allt har redan sagts typ.. tycker du flowar fint och deliveryn sitter där den ska, men som jag sa tidigare så fattas det något.. Texten är stundvis riktigt nice, men jag vill, som nån sa, se lite roligare punches.. vet ju att du kan :)

men det var fett, victoria.. keep em comin (synd att jag inte fick va med på denna, din posh)

pöss

2009-10-20 12:12
Detta var bra. Kul att se någon på whoa som faktiskt kan droppa
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2009-10-20 12:44
jag är galet inne i din röst :D den är skön!
och din attityd är så skön
Jag tycker detta är bra! Riktigt bra!

Ge mig vilket beat som helst, ni vet att jag klarar mig

2009-10-20 19:24
upp för denna!

2009-10-20 21:34
så jävla cleant beat!

flowet sitter bra, texten är fet som fan. sen tycker jag de där ni borde backa snabbt är jävligt fet.
det där efter de var lite jobbigt att lyssna på tyckte jag doc men fan resten var tvärfet! denna kommer pumpas! pz
 www.myspace.com/friphmusic

2009-10-21 09:41
Tung låt
www.myspace.com/anarkirapp

2009-10-21 16:54
men upp för denna fifan

Rappare

2009-10-21 18:29
Ängla Kommer nästa torsdag mayn;)

tungt ses då!

2009-10-21 23:59
Tack alla!

2009-10-22 00:17
Den var skön som faan !!! beatet är Ice Cube va?

keep up jag gillar det // Gudde
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-22 10:56
brukar inte lyssna på den här stilen men det var riktigt nice:)
Sångare

2009-10-22 12:14
Ja diggar detta faktiskt! Måste ju hålla sinnet öppet för att nån rad som han kanske kört me innan dyker upp igen fast på nått annat sätt. Men då vill ja bara säga, hur har Fonky blivit poppis då? RMK osv? Kör inte dom samma shit hela tiden då? ( No hate ) men tror ni fattar. Texten passa ju till stilen han körde i denna? så va e problemet liksom. Flowet sitter niice, rösten e skön å attityden e fett skön den me!

Denna gillade ja!
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2009-10-22 20:03
Roligt att folk lyssnar!

2009-10-22 21:12
tycker de va grymt tungt. Attityden var som vanligt skön som fan.
Jag kanske inte förstår fullt hur en "okej" låt ska vara uppbyggd men själv tycker jag den va fet oavsett hur många "smarta punchlines" du hade!

upp!

2009-10-23 23:21
Upp!

2009-10-26 04:31
Här var det dött!!!

2009-10-26 12:49
nee, upp!

2009-10-27 17:05
Prima skinka JAPP JAPP!

2009-10-27 17:14
Första tanken var wannabe...ta ice cubes beat lixom vem fan gör det?haha
anyhow nice låt annars, tycker att texten är lögn ganska mycket men flowet är gött och det där ¨oh¨ är bra gjort =)
Varför läser du detta?

2009-10-28 22:24
Tacktack.

2009-10-29 12:49
upp på denna..

2009-11-01 16:01
Håller med ovanstående

2009-11-03 13:23
Huuuuhuuuu