I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robie & Sebbe ft Mentol - En fågel flyger över mig

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-10-29 22:13

Robie & Sebbe släpper en ny låt, En fågel flyger över mig som gästas av Mentol. Det här är Sebbes första inspelning på ca 4 år & trots det långa uppehållet så gick det förvånansvärt bra faktiskt.

Vers 1 Sebbe
Vers 2 Robie
Refräng Mentol

Verserna är mixade av Robie & refrängen är mixad av Ricky aka Smazk.

Jag är inte så förtjust i autoturne & jag hade ingen aning om att Ricky skulle lägga det på refrängen. Men jag tycker att han gjorde ett bra arbete, jag tycker det låter bra.

Linje 12 productions

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-29 23:25
riktigt feeeeet hook!!!!!!
härligt beat å tycker båda två levererar i sina verser!

pz

2009-10-29 23:48
diggade bara Robies vers, skön attityd, text och flow. reffen var okej men hade varit bättre utan autotune men aja up!

2009-10-30 09:31
Första versen lät helt okej med tanke på att det var första inspelningen på 4 år. Tycker inte det passar med autotune på refrängen, hade varit skönare utan.. Till Robies vers tycker jag inte var så tung, har hört mkt bättre med dig.

Keep it up!
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se

2009-10-30 09:40
Tycker sebbe la det riktigt tight faktist, Robbie la det utan tvekan tvärtungt också men Sebbe hade skönast inlevelse på nått sätt. Hooken är obeskrivligt bra
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2009-10-30 13:04
Bra verser men mental och rickys autotune-runkande sänkte denna låt kraftigt... Men Robie, shit du har tagit långa steg framåt. Låter sådär måttligt men skönt halvaggro, vilket jag tycker passar dig bättre jämfört med tidigare verk :) Fetast vers, men Sebbes var tung också :) Gör om den utan den där reffen, så åker den in i playlisten :)

Silverback slår sig på bröstet!

-1-
http://pumasilverback.se <-Right up your ass, punk!

2009-10-30 14:10
Tack Zebbh :), spader_, fillson och markulinen :)

Och vad de gäller apan så får ja tack för dom minuter du la ner !

Bless

2009-10-30 14:16
Nice låt :) Finns inte så mkt att klaga på :) Ljudskillnaden mellan varje person kanske men förövrigt är verserna tunga, refrängen lika så :) (inte för att jag mixat den utan för att mentol lägger det tungt!"

Eqn va lite krånglig på refrängen, men inte till de exakt som ja ville, men vart bra än då:)
Det skulle inte ha låtit bättre utan autotune på denna tyvärr .. men tycker själv att ja fick till en måttlig effekt på den. Att den mest användes som hjälpmedel ist för effekt .. Just my opinion..

Upp för denna :)

Bless
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2009-10-30 14:46
OK, ska slipa till det jag skrev. Oavsett vad jag tycker om mentol så menade jag mest på att många verkar ha orgier i autotunes nu, och mitt personliga tycke är att autotune är för talanglösa amatörer. Kan man inte sjunga så ska man skippa det istället för att mixa sig själv som Justin Timberlake.

Autotune suger helt enkelt, och alla som använder det också.

-1-

2009-10-30 15:04
Alla har vi våra åsikter ! :)

2009-10-30 15:44
Precis. Åsikter & fördomar är som rövhål, alla har dom :)

2009-10-30 16:29
tragiska och osäkra mäniskor.................. lägg ner tjejer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-30 21:48
Tack så himla mycket:)

Jag håller faktiskt med Puma! Jag gillar inte alls autoturne. Ska man ha det så ska det knappt märkas att man har det. Det är ju en smaksak, vissa gillar det & andra inte. Jag hade föredragit att det inte var autoturne på den här refrängen men nu är det det. Det betyder inte att jag ogillar den. Tycker du gjorde ett grymt jobb Tobbe & jag tycker det var kul att du ställde upp. Ser fram mot framtida samarbeten:)

Rob.

2009-10-30 21:53
Håller med dig robin, skönare när de inte märks, speciellt på en sån här låt.. Vissa låtar passar de med autotune som effekt .. TYCKER JAG.. Som sagt, alla tycker olika :) Försökte faktiskt ta ner de så mkt som de gick utan att de skulle spricka, och där nådde jag gränsen =P

Theoneee: Vart medlem idag.. Kan gissa vem det är hahaha .. Tobbe tackar för mejlet! ;)
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.

2009-11-06 10:42
Komigen nu då;)

2009-11-08 11:50
du vet vad jag tycker om denna;) riktigt fet!!!!!!!!!!!!!!!
Dahlgren