I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sofiespets - 2 nya covers

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-11-01 22:38

Sofiespets - 2 nya covers

Tjo, I'm back bitches!
Var ett tag sen jag släppte nåt men häromdagen klev jag in i studion och spelade in två nya covers.

Folk brukar klaga på att jag är i fel forum men jag har lagt refränger åt rappare här så mitt namn är ändå redan ute.

Sofiespets - Fix you
Sofiespets - Still the one

Så få höra nu whoa, kom igen!

Länk till http://www.speedyshare.com/301613806.html

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-01 22:49
dom gjorde du bra (Y)

inspelade i:
http://img517.imageshack.us/img517/3266/icecoldstudio1976984.jpg
 FiMp06
Rappare

2009-11-01 23:36
låter asnice! Men tycker dock att accapellorna ligger något för högt, men kanske bara jag ... låter cleant!
 ööööööööööööööh

2009-11-02 00:01
töööngt ;) du har grym röst aså lööve.

å Fimp din studio ;) baaam där ska jag gästa ;)

2009-11-02 17:02
Tack killar! Men vafan whoa, KOM IGEN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-12 22:26
vadfan e detta, tokbra låtar IMO, mer har ni ju att säga :)
 FiMp06

2009-11-12 22:54
låter helt okej, du kommer bli jättebra om du tränar mer.
gör egna låtar med!

Fimp06, fan att du bor så långt bort, den studion hade jag lätt betalat för att spela in i! Riktigt överfet!!! BIG UP på den!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-11-12 23:06
Riktigt bra covers Sofie!

2009-11-12 23:08
Tack Jimmie, du är bäst :) och tack ni andra, håll öron och ögon öppna (y)

2009-11-13 01:45
tycker det är rätt keff kvallité fan har inte sett studion och vad det består av men antar att det är rätt feta grejer vet inte om det är knas mixat heller men nått står inte ritkigt rätt till.. hon har rösten spikat men hade varit betydligt roligare att lyssna på om det lät cleaniskt =)

inget hat alls bara kärlek! till låtarna, va det super covers kul att höra från dit igen tjejen!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2009-11-13 03:03
bra covers, jag får dock samma kvalite med min studio som kostade 1000 spänn. :) sen så får du skaffa melodyne å rädda vissa toner som hon missar.
lite tips bara så det blir bättre :) peejs

2009-11-13 13:37
lyssnade på fix you. refrängen var helt ok, verserna hade lite missar. men rösten är det inget fel på. träna, träna och träna. simon och willes syster eller?

till dig med studion, varför har du dragit igång ett sånt projekt utan att köpa en bra mick? det känns lite weird när du bygger ut sådär och sen har du en a51. känns lite som att köpa en subaru och sätta i en fiat motor.

2009-11-13 13:54
Kan bara säga att jag tyckte de va riktigt bra!

Emil E
Hur fan kan du få denna kvaliten med en 1000kr studio?!
Moderator

2009-11-13 15:14
Bra covers. Grym röst och fin sång...

Håller med "paradox" ang. din mick, warrap?

Sen ang. ljudet... Seriöst, acapellorna ligger groooovt för högt.. Extremt dåligt mixat också, vafan det låter som beatet ligger i stereo och acapellorna i mono? Något är brutalt fel iaf. Såg bilden på din studio och undrar hur du själv kan vara nöjd med kvalitén, hade det varit jag hade jag stormat in och sagt "pengarna tillbaka" med en gång.

Men men.. till tjejen som sjunger, du är grymt duktig, du missar vissa toner men i helhet bra grejer! Shu!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-11-13 22:08
lambert tror du mig inte så e de bara lyssna på mina nyaste låtar..

2009-11-13 22:34
Låter bra tycker jag! Sången då alltså.. Förutom som vissa andra sagt så missar du vissa toner o.s.v. Men mixen är ju helt fuckt up! Låter total kefft.. Värsta mick båset o.s.v.. Sen har du en jävla adk a51e mick och ett matrix ljudkort :o cme ljudkortet måste fan vara bland dom sämsta pre ampsen i asså! Otroligt kefft kort.. Hur fan kan du välja sånna där skit grejer till en sån där grymt bra uppbyggd studio? De e min fråga..

Peace
Rappare

2009-11-13 22:47
Sjukt bra röst du har! men som alla säger att acapellorna ligger lite för högt:S men annars tyckte jag att allt var bra(Y)
Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den, än att få en möjlighet och inte förberedd

2009-11-13 22:48
dina höga toner gav mej mardrömmar, resten va fett :D Keep it up
http://www.myspace.com/akaamusik

2009-11-15 16:05
Oj här har man missat mycket när man är borta en helg :p Men jätte kul och höra killar, tack så jätte mycket :) Men vad menar Paradox med "simon och willes syster eller?" ? :)

2009-11-15 17:06
Jag trodde att du var lillasyster till ett par killar jag känner. Med tanke på efternamnet och att du är från Uppsala.

2009-11-15 17:46
Finfint! :)
www.myspace.com/robszter

2009-11-15 18:12
Potentialen finns, men jag tror att det behövs mycket mer tid bakom micken innan det sitter där det skall.
Mixningen vill jag inte ens kommentera :).

Fortsätt tjejen!

2009-11-15 18:29
Sången var väll helt ok , du kan bli något men som alla andra måste göra , är att Träna ! Där förekommer några falska toner emellanåt vad jag hör , men annars var det bra !

Mixningen Var helt ok , men inte mer.
Angående studion så var den riktigt fin uppbyggd , men kanske en ny mick eller ljudkort . jeje .

Pz

2009-11-15 20:40
Jag tycker det är så kul att läsa när VARENDA kille (som antagligen RAPPAR) säger att jag missar toner... (?)

Men kul att många kommenterar iallafall.
Men Draken: onödigt sagt..
men jag tror att det behövs mycket mer tid bakom micken innan det sitter där det skall.

Det har väl inte du nånting att säga till om egentligen!