Legenden feat. Apollo - Från hjärtat
Tja ! Ett sant nöje att få arbeta med den kända metalsångaren Apollo från Firewind som visar vilken musikalisk begåvning han är. För mer info om honom och hans grupp Firewind kolla youtube eller www.myspace.com/firewind . Denna låt va speciell för mig, handlar inte om att köra massa strukturerade dubbelrim eller komplexa meningar utan rakt av säga det jag känner om mig, uppväxten, pappa, mamma och min bror Mounir. Det är känslan i denna som är det centrala och jag hoppas att ni tycker om låten, för mig handlar hip-hop om att förmedla en känsla på ett så kvalitativt sätt att vad du än gör eller säger så känner folk det.. Inte att det är 1500 dubbelrim. På vissa låtar, andra inte. Hoppas ni gillar. För att tanka: Länk till http://www.demolatar.se Länk till http://www.myspace.com/legenden81
I always tell the truth, even when I lie
Inte dålig kan jag inte säga för det var den inte men föll dock inte mig i smaken tyvär =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sanna-ord: Ärlig kritik kan inte hatas på!:) Tack!:) Det: Tack !!!!
jag tyckte den var ganska bra. jag fick ingen spec känsla av den men den var absolut inte dålig. reffen var bra, tyckte det där MAAMMAAAAA va lite tjatigt och opassande :P Asså legenden en fråga, dissade du bark o emilush o dom för att få hype? efter att emilush va me i efterlyst så känns det som att hela hiphop scenen har gått överstyr nere i skåne :P du e den enda som ja tyckte va någolunda diskret men efter det där så hade halva skåne dissat varandra:P peace
Hmm.. dissa emilush för att få hype? .. Verkligen inte. Vi va riktiga ovänner efter han la med "kidnappningen" som aldrig hände i en disslåt. http://www.youtube.com/watch?v=Za2SDh4LUnY
hahaha den där kidnappningen hajade ju halva sverige att den va fejk från första början :P bark = stöörsta bögen. färgar håret o ögonbrynen svart o leker blatte hahahaha xD. förstår att du beefa honom :P ena stunden e han emilush värsta fiende o sen e han tydligen emilush bästa polare o dissa dej :P men va hände mellan dej o emilush? varför hamna ni i beef ? e fan nyfiken :P följde den beefen som fan förut. peace
Hans syster blev kär i mig. Så berättade jag det för honom och sa till henne att jag kände mig skyldig inför honom. Istället för att bli glad att jag berättade det så vart han sur och sa att jag va en dålig polare. Där började det..
hahaha palla :P han gav ju iaf dej jäävligt mycke gratis reklam ;) hehe...
gav han? Alltså jag tror ingenting om mig själv men jag är mycket större än vad han är. Varför skulle jag dra nytta av honom liksom. Då skulle jag välja ngn som kan ge mig ngt. hehe
men beefen va väl efter att han va me i efterlyst? utan de programet skulle han antagligen inte bli så känd som han e. jag har alltid personligen diggat din musik mer än hans, han snackade bara goja o hade ingenting o leverera, hans gäst artister var ofta ganska bra men jag har aldrig diggat just emilush. du hade mer o komma med som tilltalade mig, i beefen va du ärlig o körde den raka o ärliga vägen medans han gömde sig bakom sina "homies" Om man ser på det sättet så är väl du "större" än han, men varken jag eller nån jag känner visste vem du var innan den där beefen. på det sättet mena jag att om det inte vore för att han va korkad och la ner så mycke energi på dej så skulle kanske inte jag eller mina kompisar kanske veta vem du var. förstår du hur jag menar ? :P aja du knäckte han e beefen =) fortsätt kriga me musiken ;) du har kommit en bra bit på vägen! ge inte upp peace
Aha! :) Jag ger upp!:) Tack mannen sköt om dig!
yeye mayn!! tycker det var en fin låt, ärlig och rakt på sak!! hur fan skulle man klara sig utan micken ibland va!!?? hehe fortsätt med ditt spår // Gudde
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gudde: Försökte bara glömma Legenden, alla regler, allt och bara blunda och tänka "va fan känner jag". Inte göra det komplicerat utan rakt av gå på känsla. Tack mannen! Pz
Legenden^ P28 Måste säga att detta var en av dom ärligare låtarna jag hört från dig. Väldigt annorlunda om man jämför med tex par i kungar som också är väldigt tung, men på ett annat sätt. Gillar sättet du rappar på o känslan du förmedlar, två tummar upp broder =)
Främja fantasin
Kiwano!: Kul som fan att höra att du gillar den!!! Tack tack!
rakt in i hjärtat, tack för musiken =)
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
den va bra men tycker du låter jävligt olikt dig
Saja: TAck som fan asså!! Tobb: Ja alltså vi arbetade mycket med röstsekvenserna här och olika db-förändringar i EQ:N för att maximera det jag ville ha fram. Jag har så hes, mörk röst normalt och fick ta i som fan för att få fram det jag ville på bästa sätt och jag gillade resultatet iaf... :) Sköt om dig
tyckte detta dög, men hört mycket på just det beatet.. Men den va ait , diggade reffen
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335
Pinter: Brukar inte kicka på annat än producerade beats men.. aa jag vet :) Du har nog rätt. Tack!
Äckligt bra. Jag diggade dina verser som fan. Reffen föll mig inte i smak men verserna va tung ;)keep it up / Liri
Kan inte lyssna nu när jag är i skolan men ska checka detta senare i studion, räknar med fet kvalite dock!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
liridon: Thx man! haha jag gillar reffen mer än mina verser! sjukt olika man kan tycka! Mark: Ajt=)
Tyckte att låten var kanon, men tycker inte riktigt om det beatet:S
Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den, än att få en möjlighet och inte förberedd
Hmm... vart ska vi börja? Aiijt jag säger så här, på tal om det med emilush snacket och beefen osv så tycker jag att du lätt du tog den segern! Jag diggade emilush innan men fan efter allt det med hur han blev känd via snuten och tv shitet så tycker jag bara att han blivit sämre och gör fucked up låtar nu för tiden! aja nog snackat om honom!! Låten måste jag säga var riktigt grym, inte ofta man hör något sånt här av dig! Måste vara ärlig och säga att jag inte diggade dig innan när jag hörde dig först, vilken var ett jäävla bra tag sen men fan nu är det grymt skönt speciellt när du släpper såna här låtar! Dina verser va stengrymma och reffen var också grym men som någon sa det där med "mammaaaa" var lite uttjatat XD Keep it up bro!!Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91
berg: Tack! Brukar inte köra freebeats men jag diggade detta som fan men smaken e ju olika ! TAck för du tittade in! AjdiiN: haha jo jag vet... Tack för det mannen det värmer! Han borde kanske kört "pappa" ist haha :D men tack för du tog dig tid mannen!! /L
Rikigt bra, texten berör, Ditt delivery är lika bra som vanligt. Refrängen gilalr jag dock inte. sorry /:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Mark: Tack! Jag säger som innan jag älskar refrängen mer än min bit :) Pz
nja, vet inte reffen va inte dålig men de va ngt jag störde mig på tror jag :P hehe sen dina verser e bra, Men jag tkr rösten låter fett olika ifrån vers 1 till 2? låter nästan inte som samma person... aja, keep it up
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
riktigt bra, riktigt skön refräng också : )
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Dizzy89 -det är ju 2 olika personer :p tyckte den va bra och att du gjorde låten helt rätt, alla låtar måste inte innehålla avancerade saker så länge dem betyder !! keep it up
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Fattade mig kort förut: Texten tycker jag inte är jätte genomarbetad (men du skrev anledningen till de i första inlägget iknow) Ditt delivery är... LEGENDARISKT ;) haha, nämen jag är inte förvånad mannen. hörs att det kommer direkt från hjärtat men måste bara påpeka att det inte hindrar dig från att vässa rimmen en aning. var ju ingen dålig text, men jag vet att du kan brilsera med dina texter mer än såhär! 3/5 för bristerna i texten (även om du hade anledning som skrivet ovan)
det e faktiskt jag i båda verserna... fast inte i reffen såklart så kan inte jag sjunga. haha. sköt om er och tack !!!!
Okej, tänker droppa lite seriös kritik. Till att börja med så tycker jag beatet är bra, inget jättespeciellt men bra känsla o.s.v. Reffen är sjukt bra, älskar när folk vågar gå lite utanför ramarna och att inte bara använda sig utav de "vanliga RnB sångarna" och den här killen kan verkligen sjunga! Den där extra kraften i rösten gör otroligt mycket, sjukt bra reff helt enkelt! Så till dina verser, jag har lyssnat på dig ett tag och måste säga att det är skönt att höra att det inte låter så krystat som det i vissa fall tidigare har gjort. Flowet sitter bra och känns naturligt och röstläget förmedlar den där lite slitna känslan perfekt. Tekniskt är det inget mästerverk men precis som du har skrivit så är det känslan som är det viktigaste och just känslan i låten gör att man utan problem har överseende med att du inte lägger några speciella dubbelrim elelr liknande. Dock kan jag tycka att låten skulle höjas ännu ett snäpp om tekniken förbättrades lite, det behövs lixom inga sjustavliga rim utan bara lite mer kreativitet, Organismens nyaste platta är ett perfekt exempel på hur man kan skriva väldigt känslofullt men också tekniskt. Men som sagt, fortfarande väldigt bra överlag, bara lite konstruktiv kritik. Så som sagt, en väldigt bra låt som verkligen lyckas förmedla den där speciella känsla som du antagligen hade som avsikt att göra med låten! Off topic: jag kommer ihåg första låten jag hörde med dig, Kvarter tror jag den heter, någon annan kille lägger första versen och du på andra, sjukt fet är den, speciellt när man också är från Halmstad ;) Finns det något mer material med den första killen på den låten, sjukt skön snubbe ;) Hojta /Ringström
jo förstår huvudsaken är ju att man diggar och det gör jag så bara fortsätta diggar bara din vanliga röst mer :)
riktigt skön låt gillade texten reffen så jag säger två tummar upp:)
vricka fotöööööööön!!
ringström: Fan kanon att du orkade skriva det så utförligt. Jag vet inte riktigt vad folk har uppfattat om krystat osv.. jag har aldrig gjort om rösten men det e klart att man anpassar den efter vad det e för låt. Men det e ju svårt att "fuska", om man inte skulle mixxa det till ngt extremt osv och då skulle det bara låta konstigt. Den låten.. andy.. nej inget mer med honom faktiskt.. men tror hans myspace är www.myspace.com/pickpocketz eller ngt sånt.. =) tobbski: Svarar som ovan ang rösten. Men tack tobbe för din aktivitet och att du orkar lyssna på mig .D Kre: SÅ sjukt kul att höra! :)
men nu .. hur tar jag bort denna ??