I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hundsim - Arslen Med Pojkband (Svar till Atle & Doggsan)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-11-08 04:32

Hundsim - Arslen Med Pojkband (Svar till Atle & Doggsan)

Hundsim - Arslen Med Pojkband

Dom la upp sitt så kallade svar till mig för.. Öh.. Några timmar sen! Så nu langar jag upp svaret, 32 rader elakheter som mixats av allra käraste Majkman.

Hundsim - Arslen Med Pojkband

Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-11-08 10:10
FÖRST!

Beatet var skit nice... Men flowet gilla jag inte alls!!!

http://www.znapmusic.com/farbrorgron/

shiiet denAjs-,-

2009-11-08 10:17
vart kan man höra deras diss?

2009-11-08 12:03
langa upp deras diss då

2009-11-08 12:10
?????????
Mer av mig hittar du på www.lamonde.se

2009-11-08 12:17
Jag diggar att du tar det chill . Gillar raderna faktist softa punches . Me like !

Rappare

2009-11-08 12:42
Fan detta lät fett som fan
Rappare

2009-11-08 13:43
inte så att man e avundsjuk på ditt hår.. du skulle använt hårdare beat därav gillar jag inte låten
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Rappare

2009-11-08 13:49
denna va bra , lyssnade på dissen han gjorde... du tog honom igen ^^
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Producent

2009-11-08 13:51
Hur kan folk seriöst tycka att detta är bra ?
One Day.

2009-11-08 14:17
det här var inte bra

2009-11-08 14:20
Du tar Atle, men måste säga att jag inte alls klarar av din rap-stil, låter som du försöker flowa på ett sätt du inte klarar av... så din röst blir typ helt fucked, låter som du har talfel...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-08 14:22
imo är detta riktigt bra :)
och världsklass om du jämför med atle^^
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic

2009-11-08 15:42

2009-11-08 16:10
fett som fan, Jack!

kör över dom.

2009-11-08 20:20
hahahahaha! texten är fan klockren.. och eftersnacket <3
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2009-11-08 22:13
Massmord!
 ööööööööööööööh

2009-11-08 22:20
Riktigt tight mannen! Du käkade upp dom :)

2009-11-08 22:26
Nog för att Atle är äcklig och dålig men ditt flow är verkligen inte bra. Det låter så jävla kladdigt. Texten är ju smårolig men man orkar liksom inte fokusera för det är bara en stor låda med kladd. Typ som fyra-fem dagisbarn som leker med lera, chokladbollar och sand. Kladd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-08 22:36
Nog för att Atle är äcklig och dålig men ditt flow är verkligen inte bra. Det låter så jävla kladdigt. Texten är ju smårolig men man orkar liksom inte fokusera för det är bara en stor låda med kladd. Typ som fyra-fem dagisbarn som leker med lera, chokladbollar och sand. Kladd.

word

hundsim är ingen rappare han bara skämmer ut svensk hip-hop

2009-11-08 22:37

hundsim är ingen rappare han bara skämmer ut svensk hip-hop

snarare whoa-hiphop

2009-11-08 23:07
inget speciellt, vet att du kan

2009-11-08 23:08
tack alla glada :)

Josh_Dust
håller med om att mitt flow är aningen plottrigt av och till, men å andra sidan är det med meningen och jag gillar't. försöker hitta ett bättre alternativ än standardflowet på whoa som går ut på att stamma monotont i tre minuter medan man försöker tuffa till rösten ordentligt.

lifegoeson
är du dum i huvudet?

LamberT
jag jävlas med whoahiphopparna! :'D

oveyoman
hur menar du nu? .3.

2009-11-08 23:11
känns som du inte ger allt att du bara leker

2009-11-09 00:31
oveyoman, det är inte mycket mera man behöver göra mot atleklicken..
aahokej

2009-11-09 05:25
Tycker detta va ganska dåligt faktiskt. Du brukar köra me clean text osv. men vad hände den här gången? Visst, du tar ju atle fast du har sjukt dåligt text, men ändå. Det som får mig att lyssna på dina nya låtar varje gång är för texten, men nu blev man lite små besviken. Tycker du ska skriva ordentligt tills nästa ;).

Du vann ju ändå, inte för att detta var bra men för deras va sämre, och de säger jag inte för att hata på atle utan för att jag är ärlig ;).
Groupie

2009-11-09 07:58
Text: Bra på vissa ställen
Inlevelse: Väldigt dålig
Flow: Låter som ett freestyle flow
Poäng: 3/10
Helhet: Dålig

Men jag hör potential. du kan bli nått om du lär dig lägga det lite tightare! :)Bless
det var den godaste kyccklingen!
Den enda som fått bättre kyckling är tuppen!

2009-11-09 11:11
Tycker det är lite lustigt att alla klagar på hans inlevelse/flow. Är det bara jag som får känslan av att han bara leker med atle och doggsan? Sen behövde han iofs inte göra någon asbra låt, med tanke på att atles och doggsans diss orkade man ju inte ens lyssna klart på... Men en sak verkar iaf alla vara överens om. Att atle och doggsan förlorade :)

Groupie

2009-11-09 11:39
Text mässigt förlorade vi.
Men nu var ju detta ingen text battle eller ?
Sen att han leker med oss för att han har dålig flow & delivery är ju bara efterblivet att säga! :)
Men folk på whoa är ju kännda för att hitta små knäppa anledningar till varför dom låter som skit :) & om anledningen är trovärdig så blir ni respekterade! Typ som att hundsims dåliga flow är med mening Hahahaha!

Hundsim är bättre än mig på att skriva ingen tvekan om saken!! :)

2009-11-09 11:45
Fast det var ju ingen ursäkt? Det var mitt antagande? Jag vet ingenting bakom låtarna eller om beefen i huvudtaget. Jag har bara hört erat svar och hans svar. Och jag tycker att hans svar var mycket bättre. Fast tycker fortfarande att hundsim leker med flowet och gör det på ett soft sätt. Jag diggar det, men det är MIN personliga åsikt.

2009-11-09 12:07
Jag tycker det låter som att du är osäker på vad du ska säga hela tiden.
texten var dock ganska fyndig ibland.

Puss puss ////Jasmine
i know you want me

2009-11-09 17:04
flow-din & _BaVeR_
You've got it!

Gb
Jag som tyckte att texten här var alldeles lagom fräsig och braig, vad är det du efterfrågar i mina texter som jag missade denna gången?

Atle-klicken
Brukar du battla folk med flow menar du?..
"eyy, mitt flow battlar skiten ur dig"- det låter ju helt bakvänt det..
i ärlighetens namn vart jag dock rätt nöjd med flowet i denna, leker runt och experimenterar lite istället för att köra standardflow- nåt måste man ju göra för att utvecklas!
Groupie

2009-11-09 18:18
Haha nej men jag brukar inte Beefa folk på ett beat om jag inte kan leverera! :)

2009-11-09 18:29
Men nu var ju detta ingen text battle eller ?

vadå, så du kan göra en kärlekslåt till din hund och säga att det är en diss till hundsim? bara för att det inte är en textbattle? en textbattle (keystyle) är ju förfan hela grunden till beef och battle.. du ska förnedra din motståndare och skriva så roliga/vulgära saker som möjligt.

sen ska ju självklart låten vara bra i helhet så man orkar lyssnar på texten, men texten är ju NR 1 i battle. nekar nån det är ju den personen dum i huvet.

tack för mig.

2009-11-09 18:40
Jag hade faktiskt aldrig tänkt på det på det sättet, intressant tanke, för hade du haft det vanliga tråkiga flowet hade jag förmodligen stängt av efter 20 sek och inte skrivit här :)

2009-11-09 20:32
lär dig rappa innan du släpper

2009-11-09 21:01
nja diggade inte den här inte riktigt min stil

2009-11-10 10:27
Atle-klicken
Tur att man kan levererar't (y)

Josh_Dust
Precis! Så någon slags positiv effekt fick ju busflowet iaf, sen kanske inte alla är så stora fan av det, men det lämnar större intryck om man gör det lite originellare :>

scumbeer
Sug ner dig och sluta hata i alla mina trådar

2009-11-10 10:42
Tråkigt med folk som bara slänger bajs. Tycker det är kul med folk som inte bara kör samma grej hela tiden, utan är lite annorlunda. Jag skulle kunna stoppa ner handen i första bästa lägenhetsbyggnad och få upp ett dussin Atle och Doggsan, men Hundsim är inte samma grej riktigt.

Sen är det bara trist att ditt "motståndarlag" inte kan skriva vettigt alls, och då inte ens lyckas rädda det med bra flow. Du skriver bra och leker med flowet, åtminstone kul att höra.

2009-11-10 12:55
Att Atle fortfarande beefar är ju riktigt kul!

2009-11-10 14:37
Dubbelrim, flerstavsrim, logik, allt möjligt. Roligt brukar det vara att lyssna på dina texter, denna var liksom bara, njaaaae. Men helt okej, vet bara att du gör det bättre om du vill.

2009-11-10 20:47
Anenkefali
Hmmm, är jag paranoid som misstänker vissa negativa hintar mitt i berömmet? :o tack vilket som!

Topic
Att han försöker rappa alls är ännu "roligare" :(

Gb
Jaja, man får ha bättre lycka nästa gång liksom :D

2009-11-11 02:15
varför säger du att du har sex med djur och isåfall jämför honom med en häst? väldigt intetsägande

2009-11-11 10:45
easyskanking
Det är en referens till en gammal låt jag gjorde förra hösten vid namn "Knullar med en häst" som har fått rätt stor spridning i Sverige. Samplade det ju t.o.m så att det hördes i bakgrunden.

2009-11-11 11:02
"Knullar med en häst" som har fått rätt stor spridning i Sverige.

håller med, 275 visningar på youtube e sjukt

2009-11-11 11:44
LamberT

Inte för att jag vet något om någon spridning, men det är ju inte bara youtube som används till att lyssna på låtar här i världen.

2009-11-11 13:09
Groupie

2009-11-11 13:29
haha!
Om en låt fått bra spridining så får den många visningar på youtbe ;) nästan 300 är väl ganska bra! :)
Upp!

2009-11-11 13:35
Anenkefali, det är väl ändå ett sätt att få reda på om någonting fått stor spridning såvida man inte spelas på radion eller säljer musiken. Jag kollade länken och nu ligger den på 279 visningar =)

2009-11-11 14:30
å andra sidan lades videon upp ganska låååång tid efter att låten hade släppts och börjat spridas -.o detta + att jag själv inte länkat videon till folk (då användaren hundsimmusic på youtube varken administreras eller ägs av mig) är nog en bidragande faktor till de relativt få visningarna :)...
och som anenkefali sa, youtube är inte det enda sättet att sprida musik på och KAN vara en indikator på spridning- men inte ett avgörande bevis.

2009-11-12 00:59
Fan vad dåligt, tyvärr grabbar det här sög. Ni har röster som bättre skulle passa i tecknade program på disney channel. Låter "löjligt". Men i vilket fall var både flowet och texten i övre klass om man jämför med resten här på whoa.

Keep on rocking