[Musikvideo] Dekan - Stå stark (med Jessica Blomqvist)

Vår Hiphop - Audio & Video

[Musikvideo] Dekan - Stå stark (med Jessica Blomqvist)

Shena Sverige!!

Efter en del snack och förväntningar så släpper jag äntligen den omtalade musikvideon till låten "Stå stark" som jag har gjort tillsammans med visa-sångerskan, Jessica Blomqvist(www.jessicablomqvist.com), med den underbara rösten. Musikvideon är inspelad av Henrik Malmborg (www.henrikmalmborg.se) som har lagt ner väldigt mycket på det här och valde att hjälpa mig även om vi inte känt varandra tidigare. Just det har betytt riktigt mycket för mig. En viktig person som gör det möjligt för mig att nå ut med min musik och för er att få ta del av min musik och alla nyheter är min vän Okan (www.okan.se) Altunbulak, som har gjort den sköna designen på hemsidan och är webmaster, tack till alla dessa tre sköna personer och inte minst till min klasskamrat Sherko Ahmadi som spelar huvudpersonen i musikvideon.

För att se musikvideon besök : http://www.dekanmusik.se

Varför gjorde jag stå stark?

Själva idén fick jag ifrån att det var väldigt mycket diskussioner om just detta i media och jag började ställa många frågor som jag ville ha svar på. Så jag började att fördjupa mig i frågan och det är väl detta som har lett till att jag skrivit och spelat in den här låten. Jag vill få hela Sverige och även folk i hela världen att öppna ögonen och inse hur ett ensamt flyktingbarn kan ha det.

Vad kan just du göra?

Även om du och jag inte tror det, så kan vi faktiskt hjälpa till bara genom att lära oss om dessa barn, bara genom att öppna ögonen och erkänna att vi är medvetna om vad som händer. Men tyvärr är det så att vi varken har tid eller ork till att bry oss om något som inte angår oss i vardagen. Det är det jag vill förändra med denna musikvideo.

OBS : Lyssna på texten riktigt noga, så vet jag att du lär dig något nytt..

Musikvideon finns på http://www.dekanmusik.se

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
bra dekan , fet video , låten var skön som fan släpper du den snart?
http://www.myspace.com/KriTaaaN
Rappare

2009-12-04 09:08
fyfan, låten va grym men med videon i helhet var det skitfett!!
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/717029/1.aspx
lägg en kommentar om du ser denna kommentaren . hej
Det här diggas bra jobbat och reffen var underbar

Videon var riktigt bra, det var en så jävla bra känsla i bilderna!!
låten var riktigt bra den också =)

detta gillas!!!! // Gudde
Ingen kan vingklippa mig, jag är ett stridsflygplan!

Otroligt bra video och riktigt bra låt
 www.myspace.com/thesircuz
bra låt och video
Digital Bass Station
http://youtube.com/digitalbassstation

tungt bror....riktigt sköön låt, fet video o texten va tung brur!!!!!! jag gilla den som fan för det va bra inlevelse i både text video rapp o beate nice bror tummen upp!!!!!!
Riktigt bra video och låten var helt sjukt bra.

Sitter i skolan just nu så kan inte titta. Ska titta så fort jag kommer hem. Denna är grymt efterlängtad. Och jag har så höga förväntningar på den då namo har sagt att den är lätt bland dina 5 bästa låtar!

Freddah signar ut med ett tjut :)

bästa du gjort , och väldigt bra sång

riktigt fett, aldrig hört dig förrut och detta diggas :) peace
www.myspace.com/sansarecords

håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.
Dekan: Budskapet i låten kommer tydligt fram med både text och bild ! Grym låt, träffar en direkt !
de här är äkta musik man ! riktig jävla tungt å känsloladdat! FRID!
JoaquinRoyale
känner verkligen budskapet.
god job man! :) mer sånt här.

Tack ska ni ha allihopa, blir riktigt riktigt glad när jag ser att ni tycker om den, sprid denna och få folk att öppna ögonen för dessa barn, och tack till Marko för det underbara beatet..
BIG UP BROSHAN!

riktigt fet video!
låten vet du vad jag tycker! det e hel fet!

10/10
www.myspace.com/tonyissla
2011 lika med NY SKIVA!!
Tungt man. riktigt bra video känner budskapen när man ser killen i rullstolen. tungt
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!
Stark låt, man känner verkligen för det här. Känns jäkligt äkta!

Sen tycker jag att killen i rullstol spelade jävligt bra i videon med.
Big up för honom, dig och sångerskan!

5/5! :)

Dekan.......... Du är sinnessjukt bra, asså videon är riktigt bra gjort , men låten är ännu bättre denna får 11/10 av mig :P.. Pejz!!!!!!!!
Shoo i stugan Antääh här, ärliga kommentarer är respektabla

www.AnteeMuzic.inc.se
du vet vad jag tycker, musikvideon är grym och låten också. som någon annan skrev längre upp här så diggar jag texten som fan. du är på väg upp till toppen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså helt sjukt, vad äkta det kändes. Fick rysningar!

Jävligt imponerad..

klockren

Kan inte göra nått annat än att hålla med alla andra. bra video o tung låt!

take care broder!

/ Mkn
www.myspace.com/mknklart ja varsegod bror!
Dekan, du har verkligen lyckats på den här!
Helt sjukt fin

Bästa du gjort alltså. Lyckad, kan inte se ett enda fel!

Lol, Alltså, Min mor med noll koll på datorer men tyckte denna var grym, tipsade mig och fan! den var sinnes!
NS
Rappare

2009-12-04 23:43
Helt sjukt va nice!
http://www.youtube.com/RealistmusicTV
Fan vad fett! Bra jobbat dekan och anhöriga=) riktigt bra budskap!

10/10
www.myspace.com/robinkaresound
Kom igen nu whoa. Hur kan man blunda för ett mästerverk som detta? Den är grov rakt igenom enda jag inte gillar är att hela videon är svart vitt. Jag vet att det förstärker den dystra känslan. Men jag tycker det börjar bli för vanligt att alltid svenska artister ska droppa videos som är svart vita? Eller har jag fel?

Förlåt att jag droppar kommentar för 3:e gången. Men jag var bara tvungen. Folk ska inte blunda för sånt här!

Freddah signar ut med ett tjut :)

Rappare

2009-12-05 20:21
FET! Älskar reffen
fosho
Tack ska ni ha alla, riktigt kul att ni tycker om den, fortsätt sprid och kommentera..
asså man blir nästan mållös, inte varje dag man hör rapp som verkligen har budskap på denna sida ! videon var sjukt bra, låten djup som fan!

detta lyckades du verkligen med !

big up man !
riktigt riktigt bra, känner verkligen i hjärtat.... sjukt bra!
Lätt bästa videon på länge..
Riktigt Brutala <3
Riktigt fet :D Keep it Up
PinteR PeeeejZ
Ifall du vill något så adda: Pinter_2tr@Live.se
Rörande tema. Låten får iallafall mig att tänka. Spinn vidare på detta homie!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Feeeta grejjer
Micke From Mother Fuckin Miilk
Jävligt bra låt! älskar låtar med bra budskap och tycker de ska finnas mer utav sånt här!

UPP, UPP, UPP!
Rappare

2009-12-07 08:53
Fett...
http://www.myspace.com/bizzlebeats
tackar..
Grymt !
www.myspace.com/danigmuzik
Fetaste skiten på länge! lätt det bästa du gjort enligt mig Bigup! / R
Robinholta reppar DRRStudios! RR Clicken
Detta är riktigt bra, inte ofta man hittar sådana feta sånger. En fin mp3 skulle sitta tjocktnice, hoppas du släpper den!

Keep it up!
The thing is, we cant separate our feelings..
riktigt fet inlevelse i hela skiten! fick mig verkligen att förstå hur svårt och jobbigt det kan vara.. :/ yääy skön lå och riktigt bra video ! / MJW
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shiiit va bra jobbat!

10/10

Bra budskap, i helhet handlar det nog inte bara om att just detta ämne tas upp just här. Man påverkar folk genom att visa att man står för någonting överhuvudtaget, på så sätt får dom inspiration till att stå för sin sak och det leder bara till något gott :) Och med lite tur kan man få folk uppmärksammade på om ens eget budskap också.

Bra jobbat med allt från videon till låten.

One

Slash DYS
"Disturbed Vibes Basement"
www.myspace.com/dysmonia
Kul som fan att ni förstår låten, alltså jag förstår hur du menar -dysmonia men jag kom väldigt nära ämnet och utvecklade nån slags relation till hela saken, så själva ämnet är väldigt viktigt för mig i just denna låt. Annars är det som du säger bra budskap ger folk hopp..

Fortsätt whoa..
Sprid gärna vidare till alla ni känner, små till stora, barn till vuxna, och till de som ansvarar för de här frågorna som rör ämnet..
fyy faan mannen... den här va djup. fick fan rysniongar i kroppen. fett bra storytelling! flowet e skit najs, rimmen va riktigt softa! tyckte de va najs att kunna hålla topic o köra en riktigt fet text me gryma rim o allt o ändå få fram budkskapet på ett så bra sätt. för många e de antingen eller.

Riktigt bra mannen!

Kommer fortsätta lyssna på din musik o hoppas på att jag gillar allt annat du gjort =)

big up!

Bless!